Menü

INSIDE ITB 2017 – HOT-AIR BALLOON

2017. 09. 05., BMC

1783. november 21-én felemelkedett az első olyan léggömb, amely embereket is szállított. A francia Montgolfier testvérek találmánya hamar népszerű lett, és igen gyors fejlődésnek indult. Az emberek csodájára jártak a hőlégballonnak; nem igazán értették, hogyan képes a magasba repíteni valakit egy darab vászon és az amúgy ingyen elérhető levegő – persze a megfelelő felhasználási mód mellett. Aztán jött az újabb kihívás, hogyan lehet a már felemelkedett léggömböt minél hosszabb ideig a levegőben tartani.

A cég imázsa mindig is kulcsfontosságú volt abban, hogy az adott vállalkozás sikeressé tudjon válni, és sikeres tudjon maradni. A brandépítés nem ismeretlen fogalom, hiszen minden szakember tisztában van azzal, hogy „jó bornak is kell a cégér”. Az idők folyamán sokan és sokféle módon próbálták értelmezni a mondást: van, aki úgy véli, vissza kell térni az eredeti verzióhoz, miszerint „jó bornak nem kell cégér”, és van, aki éppen ellenkezőleg hiszi, vagyis még erősebb brand szükséges akkor, ha már van egy jó termékünk a piacon.

Feladja a leckét a mai üzletemberek számára a cég imázsértékét alapvetően meghatározó régi–új elem: a cég frontemberének az imázsa. Az idolizmus és annak az üzleti profitra gyakorolt hatása sosem volt kérdés a vállalkozó szellemű menedzserek esetében, de a különböző generációk különböző módon állnak ehhez a témához is. Az idolizmus, mint a cég sikerének elengedhetetlen alapja, az új generációk előretörésével került előtérbe, illetve az első helyre. A tehetségkutató műsorokon és szuperhős filmeken felnőtt generációk számára a munkahely megválasztásakor (és az adott cégnél való “megtapadásban” is) alapvető elvárás a számukra elfogadható, sőt tökéletes idol megléte, akire felnéznek, mind szakmailag, mind emberileg. Ha mindez a korábbi generációk számára fontos volt, akkor az „uralkodó generáció” számára egyszerűen elengedhetetlen. Ehhez viszont nagyon komoly és tudatos munkára van szükség a mindennapokban. 

Ugyanúgy, ahogy a Montgolfier testvérek találmányánál nélkülözhetetlen volt a levegő a sikerhez, egy cég fejlődésében és életben maradásában elengedhetetlen az idolizmus menedzsment megléte. Az idolizmus, mely az egekbe repítheti a céget, de a zuhanás oka is lehet. A magasban maradáshoz tudatos menedzsmentmunkára van szükség, mely ilyen formában ma még ismeretlen a vezetők számára. Az ITB felelőssége az, hogy az ICT-szektor hazai szakmai képviselői, mikrovállalkozásai, kis- és közepes vállalkozásai, nagyvállalatai ne csak húsz percig tartózkodjanak a fellegekben, hanem folyamatosan növeljék vagy épp megtartsák a repülési magasságot.

Az „INSIDE ITB 2017 – HOT-AIR BALLOON” erre az üzenetre építi szakmai napját: az idolizmust menedzsmentet és a cégek brandjét helyezi fókuszba. A szakmai napot a hagyományosan megrendezésre kerülő TOP 25 díjátadó est követi, ahol azokat az ICT-menedzsereket állítjuk sorrendbe, akik 2017-ben a legmagasabbra jutottak imázsukban és eredményeikben egyaránt.

A rendezvény részletes programja