Menü

Kiemelt témánk

Human Hungary 2017 – SIMON’S STAGE

Videóink:
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – Köszöntő
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – Összefoglaló
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – A tehetségek toborzása
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – Hova mennek a tehetséges fiatalok dolgozni?
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – Brian, a borókabogyó és a messiás
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – Digitalizáció és karriertervezés
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – Megújuló felnőttképzéssel válaszolva a digitalizáció kihívásaira
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – Jövedelem, karrier kerekasztal-beszélgetés
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – Munkavállalói ambíció
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – A beszéd motiváló ereje
Human Hungary 2017: Simon’s Stage – Motivációs lehetőségek kerekasztal-beszélgetés

Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
48_bodrogkozi_laszlo.jpg
Forrás: ITB

Milyen plusz tudást kell megszereznie egy prosperáló IT-cégnek napjainkban? Miért lehet veszélyes a bodyleasing? És milyen évre számít a Neuron? Bodrogközi Lászlóval, a vállalat frontemberével beszélgettünk a 2016-os piaci változásokról és a 2017-es lehetőségekről.

– Hogyan foglalnád össze az ICT-piac 2016-os évének történéseit szakmai szempontból?

– A piac több, egymástól jól elkülöníthető szegmensre tagolódott. Vannak a kifejezetten multinacionális cégek kiszolgálására specializálódott, egyedi fejlesztőcégek, akik úgynevezett “bodyleasinget” végeznek. Van benne üzlet, ez vitathatatlan, de úgy gondolom, hogy ezzel a megoldással a cég jövőjének építése, annak menedzselése folyamatosan esik ki a cégvezetők, tulajdonosok kezéből.

Vannak olyanok, akik az államigazgatási területre koncentrálnak. Ők nem igazán tudnak a versenyszféra harcaiban részt venni, mert ahhoz teljesen más mentalitás szükséges. Egy cég pedig vagy egyikre, vagy a másikra tud fókuszálni.

Aztán ott vannak a Neuron jellegű, saját termékeket fejlesztő, szolgáltatásokat kínáló piaci szereplők, akik konkrétan egyedi ügyféligényekkel foglalkoznak. Ezek a vállalkozások általában kis méretben, kisebb létszámmal működnek, hiszen kvázi egy alkotóműhelyt működtetnek. Saját bőrünkön éreztük, hogy milyen erőfeszítésekbe tellett ezt a szerepkört kiépíteni, de mára a beruházások termőre fordultak.

– Ha jól értem, akkor az ICT-piac tagozódik, és a hazai vállalkozások legsikeresebb útja a saját termékek fejlesztése. Hogyan állnak ehhez a változáshoz az ügyfelek? Hogyan értékelnéd a 2016-os ügyféligényeket?

– Több fontos változást is lehetett tapasztalni a hazai ügyfelek gondolkodása terén. A multinacionális cégeknél egyre erősebb a jelenség, mely szerint a jó szakemberek elvándorolnak, külföldön folytatják szakmai pályafutásukat. Így észrevehetően egyre kevesebb kiemelkedő szakemberrel találkozni hazai környezetben vevő oldalon. Ennek a folyamatnak ráadásul nem kedvez az a tény, hogy a fiatalok – vagyis az igazi szakember-utánpótlás – is inkább a hazai cégeket részesítik előnyben karrierjük megkezdése szempontjából. Ennek persze több oka is van, melynek elemzése nyilván nem az én feladatom. De azt látom, hogy amíg folyamatosan munkaerőhiányról beszélnek a piacon, addig például a Neuron valóban a legjobb, kiemelkedő tudással rendelkező fiatalokból tud válogatni. Büszke is vagyok a csapatomra!

– Ez azt jelenti, hogy nehezebb a kommunikáció, az együttműködés az ügyfelekkel?

– Inkább úgy mondanám, hogy ma már nem elég IT-nyelven beszélgetni a partnereinkkel, még ha azok nemzetközi cégek is. Az IT-cégek részéről a professzionális IT-szakmai teljesítés mellett az üzlet megértése is elvárás. És ez nem teszi könnyebbé a nem tudatos stratégiával működő cégek életét a piacon. Hiszen egy IT-szakember nem feltétlenül érti és érzi az üzletet. De ma már nincs más lehetőség, ezt a tudást is meg kell szereznie egy prosperáló IT-cégnek. Ráadásul mi, IT-piaci szereplők tökéletesen tudjuk már, hogy a most még jól jövedelmező bodyleasing igen veszélyes, mert nem a céges tudást, hanem konkrétan az adott szakember tapasztalatait, szakmai értékét vásárolják meg a vevők. Vagyis egy idő után az irányítás kicsúszik a kezünkből. Ezen túlmenően, ha látják a nagy cégek, hogy a hazai vállalkozások elmentek ebbe az irányba, folyamatosan csökkentik a bérlés árát, kihasználják a kialakult versenyhelyzetet. Illetve azt is látják, hogy nem szolgáltathatják ki magukat egy-egy beszállítónak, így egyre többen építenek saját fejlesztői csapatot, még ha ez nagyobb energia- és pénzbefektetést is igényel az elején.

– Tehát a multik világában nagy a mozgolódás, taktikázás. Ez jellemzi a hazai vállalkozásokat is, ha a vevőoldalt nézzük?

– Teljesen más a helyzet! Én úgy gondolom, hogy 2015-ben már elindult és 2016-ban komolyan felerősödött az a trend, mely szerint a hazai KKV-k valódi üzleti megoldásokat akarnak használni. Számukra már nem is értelmezhető, ha egy IT-cég azzal érvvel, hogy az IT-nak túl kell látnia saját szakmai területén és meg kell értenie az üzletet. Náluk ez a két terület egybeforrt! Ma már teljesen természetes, hogy az üzletfejlesztés és az IT kéz a kézben jár egymással. Persze nagyon kevés olyan IT-cég van a piacon, aki erre az igényre érdemben tud reagálni. A Neuronnál is komoly energiát és pénzt fektettünk abba, hogy releváns üzletfejlesztési tudást szerezzünk. Általában a hazai vevők egy kis, nem túl magas színvonalon, viszont kedvezőbbnek tűnő áron dolgozó IT-céggel kerülnek először kapcsolatba. Az alapok kiépítésénél úgy gondolják, hogy ez jó megoldás, hiszen csak online szeretnék megjeleníteni magukat. Aztán amikor a KKV fejlődésnek indul, és egyre több IT-jellegű torlasz áll a siker útjába, akkor alakul ki a tanácstalanság. Hiszen az IT-cégek általában kész szoftverekkel kereskednek. A készterméket próbálják ráhúzni az összes megrendelő üzletére, de ezek a modern KKV-k ezt már nem “eszik meg”, nem tudják alkalmazni.  Viszont konkrét üzletfejlesztést támogató IT-stratégia kiépítésére nem akarnak, vagy nem tudnak még költeni, így folyamatos elégedetlenség alakul ki a cégtulajdonosok körében, hiszen nem kapják meg azt az IT-támogatást, amit elvárnak.

– Milyennek ígérkezik a Neuron 2017-es éve?

– Egyszerűen folytathatnám a legutóbbi gondolatsort. A Neuronnál négy éve felismertük mindkét problémakört, így szakmai szempontból a fenti problémákra válaszokat adó stratégia és termékkör továbbfejlesztése volt a cél. 2016-ban megjelentek az első, érezhetően sikert hozó megbízások. Vagyis úgy gondolom, hogy 2017-ben a már megkezdett utat kell még intenzívebben folytatni. Nagy hangsúlyt fektetünk a kollégák szakmai képzésére, amely az említett okok miatt, az üzleti ismeretek elmélyítését is jelenti minden dolgozónk számára. Ezenkívül felépült az évek során a Neuron konzulensi csapata, akik már egyértelműen az üzleti oldalt képviselik, és üzletfejlesztési oldalról közelítik meg az ügyfeleket. Megvannak a konkrét termékirányaink, szóval én további komoly előrelépést várok a cégtől.

– Milyennek ígérkezik 2017 az ügyfelek oldaláról, mit vársz az ügyfelektől?

– Azt látom, hogy a multinacionális cégek egyre inkább felismerik a piaci változásokban rejlő lehetőségeket. Már tavaly is több megkeresés érkezett nemzetközi partnerektől, ahol nem egyszerű beszállítóként, hanem az online, a social media vagy éppen az üzleti stratégia megalkotásában történő részvételre kértek ajánlatot a Neurontól. Ezt a folyamatot látom erősödni, és úgy gondolom, hogy egyre komolyabb partnernek tekintik a nagy cégek is a hazai KKV-kat. Persze azokat, ahol valóban megvan az üzleti és IT-tudás is.

– És a hazai vevők?

– Úgy gondolom, hogy igen erős pozícióból indulunk ennél a vevőkörnél. Az elindult projektek kapcsán jelentős növekedést és fejlődést várok az ügyfeleink eredményeiben. Reményeim szerint egyre több ügyfél számára lesz a mi tudásunk érték, melynek segítségével jelentősen tudják fejleszteni az üzletüket.

– Milyen főbb fejlesztéseket terveztek 2017-re? Egyáltalán van konkrét üzletfejlesztési tervetek?

– A Neuron konkrét stratégiával rendelkezik, amely megfelelő ügyfél- és projektösszetételt tartalmaz. Ez három területre osztható, ezek fejlesztése folyamatosan zajlik már 3 éve. Ha összegeznem kellene, azt mondanám, hogy természetesen a termékstratégiánk tökéletesítése és a csapat folyamatos fejlesztése állnak fókuszban. Az ehhez szükséges üzletfejlesztési programokat már le is kötöttük erre az évre.

– Mit tartasz a kínálatotokból 2017 slágertermékének, és miért?

– Egyértelműen a Websoil Basic és Extra termékünket, melyek a cég online stratégiájának kialakítását és megvalósítását biztosítják a vevőink számára. Illetve a Software Takeover megoldásunkat, amely egy vállalatnál az üzleti szempontból fontos, de jelenleg nem megfelelő hátterű szoftver átvételét jelenti, hogy jogi és technológiai vizsgálat után megfelelően biztosítsa az üzlet biztonságát és fejleszthetőségét.

 – Mit gondolsz összességében, milyen éved lesz üzleti szempontból?

– A Neuron az elmúlt három évben jelentős erőforrásokat fektetett termék- és üzletfejlesztésbe. Azt gondolom, hogy 2017 minden szempontból kiemelkedő évünk lesz.

Bookmark and Share

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1966 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Horváth Ádám

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4671 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Bee Design Agency

A legkeresettebb cégek: