Menü
39_berenyi_peter_2.jpg
Forrás: ITB

Nem szupermarket az informatikai megoldások piacán az ALPHANET, hanem delikátesz üzlet: nem kínálnak minden megoldást, ám ami elérhető náluk – például az IdM (felhasználói identitás és jogosultság-kezelés), felhőalapú megoldások vagy a BI (üzleti intelligencia) –, az kiváló minőségű és az ügyfél igényei szerint készül.

A technológia fejlődésével nagy a nyomás az informatikai szállítókon, hogy mindig a legújabb, éppen divatos megoldásokat prezentálják ügyfeleiknek. A felhő a jövő útja? Nosza, költöztessük az ügyfél rendszereit és adatait a felhőbe! Ez azonban nem ilyen egyszerű – vallja Berényi Péter, az ALPHANET vezérigazgatója. Az évtizedes rendszerintegrációs és szoftverfejlesztő múltra visszatekintő vállalat alapelve, hogy minden körülmények között az ügyfél igényeiből kell kiindulni és azt teljesíteni. „Tévútra vezethet az a gondolkodás, hogy egy szolgáltatást csak a felhőben vagy csak a saját adatközpontban lehet megvalósítani. Megoldásszállítóként mi mindig azt javasoljuk, ami az ügyfél szakmai működéséhez leginkább illik, és sem kényelemből, sem gyártói nyomásra nem ragaszkodunk egyik véglethez sem” – fogalmaz a vezérigazgató.

Az ALPHANET legnagyobb erényének azt tartja Berényi Péter, hogy kulcsrakész megoldásokat szállít ügyfeleinek. Ahogy fogalmaz: nem ők az ötletgyárosok, a nagy megoldásokat, szoftvereket mások találják ki, mert az alkotószellem ilyen megnyilvánulásait Magyarországon nem fizetnék meg. Viszont ezekre a szoftverekre fel lehet fűzni egyedi fejlesztéseket, testre szabott megoldásokat.

Jó példa erre az ALPHANET saját fejlesztésű jogosultság-kezelő (AN IdM Core) megoldása. A cég több mint 10 éve foglalkozik az IdM-termékek bevezetésével, amelyet több vállalatnál is sikeresen implementáltak. „Ez olyan, mint egy Porsche. Kiváló autó volt már akkor is és most is nagyon jól működik. Persze az évek változást indukáltak az ügyfelek igényeiben – volt, ahol át kellett festeni, volt, ahol új spoilert kellett szerelni rá. Mára viszont van annyi tapasztalatunk, és kiismertük annyira az ügyfeleket, hogy egy vadonatúj autót tudunk nekik szállítani, amely kielégíti minden igényüket. Igaz, más lesz rajta a logó, de a rendszer minden olyan funkcióval és extrával fel van vértezve, ami egy ilyen kategóriájú megoldástól elvárható.”

Az ALPHANET-nél egyébként úgy látják, hogy az IdM-megoldásokra a pénzintézeteken kívül más iparágakban is komoly kereslet mutatkozik, hiszen a rohamosan növekvő online kommunikációs és adatszolgáltatások terjedésével különösen fontos a cégen belüli jogosultságok pontos és naprakész szabályozása, menedzselése.

Kulcsfontosságú területnek tartja az ALPHANET a BI-megoldásokat is. Az EU-s DESI-jelentés megmutatta, hogy a magyar, IT-t fogyasztó és alkalmazó társadalom messze elmarad az európai átlagtól az infokommunikációs megoldások használatában, noha a hálózat és a technológiai háttér adott. Berényi Péter szerint az egyik leghasznosabb üzleti döntéstámogató rendszer az üzleti intelligencia, az ugyanis feltárja a cég valós működését, és megmutatja a gyengeségeket is.

„Mi háttér adatokból, rendszerekből szeretnénk pontos tudást és átlátható működést adni az ügyfelek igényeire. Ezt a cégvezetők is hamar belátják, amikor megkérdezzük tőlük, hogy milyen információk alapján hozzák meg üzletileg fontos döntéseiket. Sokszor kiderül, hogy hetekkel-hónapokkal korábbi kimutatásokból, miközben a jelen állapottal egyáltalán nincsenek tisztában. Erre mi mutatunk nekik egy vezetői dashboardot, ahol például minden egyes kimenő és bejövő információ után változnak az adatok, melyeket akár mobileszközön is követhetnek” – mondja a vezérigazgató. Az ALPHANET Microsoft és Oracle alapokon is kínál BI-megoldásokat, ennek továbbfejlesztésére tavaly külön üzletágat alapított a cég.

A BI-megoldások nem az informatikáról, hanem az üzletről szólnak, teszi hozzá a vezérigazgató. Alaposan át kell nézni a cég egész működését, mert csak ez alapján tárhatók fel a fájó pontok. Egy jó BI-rendszer felnyitja a vállalat vezetőinek szemét: tudják, mire érdemes fordítani az erőforrásokat, hol kell javítani a cég működésén.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1976 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Márton Zoltán

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4699 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Clarmont I.S. Kft.

A legkeresettebb cégek: