Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


4_54_ecomm.jpg
Forrás: ITB

Óriási lehetőségeket tartogat a hazai vállalkozások számára a digitális kereskedelembe történő belépés, ugyanakkor az adatok egyelőre azt mutatják, hogy viszonylag kevesen élnek ezzel az eszközzel. Támogatás és most már ismeretanyag is bőven rendelkezésre áll ahhoz, hogy a cégek ebbe az irányba is lépjenek; de az is kiderült az Infotér Konferencián, hogy a mobilplatformra kiemelt figyelmet kell fordítani.

Markovszky György, Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara
Izgalmas perspektívát vázolt a Modern Vállalkozás Programja (MVP) Digitális Kereskedelem rendezvényén Markovszky György, a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke, aki elmondta, hogy bár évek óta terjed a digitalizáció, a robbanásszerű fejlődés igazából még előttünk van. Az Infotér Konferencia nulladik napján tartott eseményen elhangzott előadásában úgy fogalmazott, hogy ha 3-5 év múlva visszatekintünk a jelenre, nem ismerünk majd magunkra. Jelezte azt is, hogy megyei szinten igyekszik minél többször összehívni a kis- és középvállalkozásokat (kkv) és így kideríteni, hogy mi érdekli őket, illetve milyen kihívásokkal néznek szembe. „Apró lépésenként segíthet ez a párbeszéd is abban, hogy felkészüljenek a jövőre, ami azért nagyon fontos, mert pótvizsga biztos nem lesz, aki lemarad, az kiesik a versenyből” – tette hozzá dr. Markovszky György.

 

A fogyasztók bíznak az online vásárlásban

Dunai Péter, MKIK
Dunai Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára az MVP eddigi eredményeit és jövőjét mutatta be előadásában. Az első fázisban kétmilliárd forintos költségvetési támogatásból az IKT-tanácsadói hálózat létrehozása valósult meg, illetve számos rendezvényt tartottak a 2015-ben indult infokommunikációs szemléletformáló program keretében. A múlt évben további két évre kitolták a projekt megvalósítási határidejét, amihez újabb források érkeztek. Jelenleg már zajlik az MVP harmadik szakaszának előkészítése, amely 2021. március  31-én zárulna le.

Hiába jók a mutatóink az infrastruktúra területén, a vállalatok digitalizációjában még jócskán elmaradunk az uniós átlagtól – mondta Solymár Károly Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium infokommunikációért felelős helyettes államtitkára, aki beszélt arról is, hogy a vállalkozásoknak lehetőségként kell tekinteniük a digitalizációra, és az államnak ebben segíteni kell őket. Az online kiskereskedelemben töretlen a fejlődés, a magyar fogyasztók bíznak az internetes vásárlásban, a szabályozási környezet megfelelő, erre alapozva lehet tovább erősíteni a digitális kereskedelmet – fűzte hozzá Solymár Károly Balázs.

Kulcsfontosságú a korrekt tájékoztatás

Várkonyi Balázs, Extreme Digital
A program keretében egy rövid interjút adott Várkonyi Balázs, a legnagyobb forgalmú hazai webshop, az Extreme Digital vezérigazgatója, aki többek között elmondta, hogy az online kereskedelem egyik nagy előnye, hogy az üzlet mérete az interneten nem látszik, vagyis akár egy kicsi, pár ember által működtetett webáruház is lehet olyan vonzó, mint az, amelyik mögött több száz ember munkája van. A cégvezető hangsúlyozta azt is, hogy a kisebb cégeknek nem érdemes saját webshoprendszert fejleszteniük, sokkal célszerűbb a piacon már elérhető, havidíj fejében igénybe vehető kész megoldások közül választani. Várkonyi Balázs hangsúlyozta azt is, hogy az online térben az ügyfelek korrekt tájékoztatása még sokkal fontosabb, mint a hagyományos boltokban.

Persze ha már beindult az üzlet, és egyre nagyobb a forgalom, illetve a cég is, akkor új feladatok, és ezekkel párhuzamosan új rendszerek is gazdagítják a vállalkozás életét. Lesták Károly, a Pannon Set ügyvezetője elmondta, hogy a fejlődéssel együtt megjelenik az igény arra is, hogy ezeket a rendszereket összekössék, az adatok egyikből a másikba egyszerűen és gyorsan áttölthetők legyenek. Erre a feladatra sem kell feltétlenül saját fejlesztésű megoldással próbálkozni, a szakember közlése szerint már webalapú szolgáltatások is elérhetők erre a célra.

A rendezvényen kiderült az is, hogy ma már az interneten keresztül meglehetősen komoly tudásra lehet szert tenni arról, hogyan érdemes használni a legújabb eszközöket. Balog Gábor, a Google Digital Workshop oktatásszervezője bemutatta a cég online oktatási csomagját, ami olyan ismeretekhez nyújt ingyenes hozzáférést, amelyek lényegében rögtön gyakorlati előnyökkel járnak a vállalkozások számára.

 

Mobilra váltó fogyasztók

Az e-kereskedelem meghatározó trendjeit mutatta be Koleszár Péter, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara vezető IKT-tanácsadója, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy az új fogyasztói generáció – amelynek jelentős része még az iskolapadban ül – már szinte teljesen mobiltelefonon, a digitális világban szervezi az életét. Ez azt jelenti, hogy itt néznek utána a termékeknek, hozzák meg a vásárlói döntéseiket és a fizikai boltok világát talán már nem is ismerik annyira, mint szüleik.

A szakember beszámolt arról is, hogy már hárommillió magyar tekinthető aktív online vásárlónak, és az évek múlásával gyorsan nő a rutinos internetes vevők száma. A meghatározó trendek között Koleszár Péter kiemelte a közösségi médiát, illetve a kiterjesztett valóság technológia megjelenését, ami egészen új szintre emelheti a vásárlási élményt.

 

A főtanácsadó kitért arra is, hogy ahhoz, hogy a fogyasztókról rendelkezésre álló egyre több információt fel tudják használni a vállalkozások, komplex, bővíthető informatikai megoldásokra van szükség, olyan számlázó, ügyfélnyilvántartó rendszerekre, amelyek képesek egymással is kommunikálni. Ezen a területen egyelőre rosszul állnak a hazai kkv-k, azonban az MVP is egy olyan kezdeményezés, ami segíthet a helyzet javításában.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2051 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Grace Gerald

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4901 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Inviitech

A legkeresettebb cégek: