Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
03_Abstract_Technology.jpg
Forrás: ITB

Már elég sok paradigmaváltást éltem meg, és azt láttam, hogy igazából senki sem tudta még csak megjósolni sem, hogy mikor töri át a gátat egy új technológia és mikor lehetetleníti el a régi működést. Az átalakulás időszaka ettől függetlenül mindig nagyon izgalmas! Ebben a periódusban többen már tagadják a régi technológiát, mások az újat. Nincs is abban semmi meglepő, hogy kételkedés övezi mind a régit, mind pedig az újat.

Mostanság ez a folyamat játszódik le a digitális transzformációval kapcsolatban is, s látjuk, hogy szűkebb világunk, a hazai média vezetői is öles léptekkel indultak el a digitalizálódás irányába. No és kíváncsian figyeljük azt is, milyen válaszlépéseket tervez a kormányzat a digitalizáció kihívásaira. Nem lehet eleget írni, posztolni, előadást és kerekasztal-beszélgetést tartani minderről, azaz a digitális transzformációról. Vagyis arról, hogyan tudja egy vállalat a termékeit, szolgáltatásait digitalizálni függetlenül attól, mi is az ő iparága. Mert a digitalizációban mindenki érintett! De ennek az evangelizációnak nem szabad csak a kommunikáció szintjén megragadnia, de még csak a digitalizáció során szóba jöhető vadonatúj technológiák ismertetésének és azok alkalmazási módjának szintjén sem. Hanem legalább ennyire arról is kell szólniuk, hogyan lesz a digitalizációból üzleti érték. A vállalat egészénél. Annak minden egyes részlegénél.

Persze ezt a fajta változást nem mindenki akarja, és nem feltétlenül azért, mert például életkorából adódóan vagy nyitottság hiányában nincs a szükséges technológiai tudás birtokában. A digitális szemlélet és tudás hiánya mellett gyakori az is, hogy valaki azért nem áll a digitalizáció pártján, mert nem kimondottan tölti el boldogsággal, ha a vállalat vagy azok részlegeinek működése transzparenssé válik. Arról nem is beszélve, hogy a céges folyamatok digitalizációja során sokan el sem tudják ma még képzelni azt a helyzetet, hogy a munkafolyamatokba például már robotok is involválódnak, netán önállóan döntenek bizonyos kérdésekben, helyzetekben. Ugyanakkor az is legalább ekkora fejtörést okoz nekik, hogy bizony az ügyfélelvárásoknak megfelelően többnyire digitálisan kellene tartaniuk a kapcsolatot, s az ő igényeikre minél gyorsabban, költséghatékonyabban kellene reagálniuk, ráadásul a konkurenseiknél hamarabb.

Vagyis fel van adva a lecke – amire a digitalizáció lehet a megoldás. Persze nem önmagában, hanem annak az összes „kísérő” elemével: a megváltozott cégvezetési és menedzsment módszerek alkalmazásával, új típusú – naná, hogy digitális – üzleti stratégiák kialakításával és egy felgyorsult üzemmóddal. Vagyis a digitalizáció kéz a kézben jár egyfajta céges szemlélet- és kultúraváltással is. Ráadásul mindez komoly idő- és innovációs présben zajlik: a technológia által generált változások lényegesen gyorsabbak, mint ahogy a cégek képesek változni.

A mostani lapszám csordultig van digitális transzformációról szóló írásokkal, amelyekből mind a versenyszféra cégei, mind pedig a kormányzati intézmények végig tudják gondolni, ők hogyan állnak a digitális transzformációval. Rendkívül cifra történeteket lehet hallani, látni, olvasni arról, amikor egy cég nem ébred rá, vagy nem időben ébred rá arra, hogy mindaz a tudás, tapasztalat, amivel addig rendelkezett, bizony elértéktelenedhet… S látható az is, hogy az a cég, amelyik invesztál a digitalizációba, azoknál bizony alaposan meglódul az üzlet és folyamatos szárnyalásban is marad. Aki pedig ezt nem lépi meg, az menthetetlenül lemarad. Néhány vezető ezt így fogalmazza meg „hunglisül”: „az adott cég bizniszét disztruptálják”.

Nos, én még véletlenül sem szeretnék olyan helyzetbe kerülni, hogy annak jeleit lássam, hogy a mi kis médiabizniszünket valaki vagy valami disztruptálja! Igaz, fölöttébb edzettek vagyunk, a mi kiadói világunkat már olyan sok irányból támadták be, hogy annak se szeri, se száma. Az online előretörése, a social media térhódítása vagy az interneten elérhető ingyenes tartalmak, videós kontentek betörése, a digitális formátumú magazinok színre lépése, bloggerek, vloggerek, youtubberek sztárolása miatt kialakult helyzetekkel megbirkózunk – médiaszakmai alapon, no meg a digitalizáció adta eszköztárral.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2028 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Alföldi István

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4835 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ALEF Distribution HU Kft.

A legkeresettebb cégek: