Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


42_Club_nyito_580x415px.jpg
Forrás: ITB

Amerika rulez! Legalább is, ami a közösségi finanszírozást illeti. Érdemes tehát megismerni módszereiket és megszívlelni szabályaikat, ha startupként azon gondolkodunk, hogy a közösség építő (finanszírozó) erejére bízzuk szépreményű terveinket.

Tombol a startup világ Magyarországon, a nagy cégek is a startupok kegyeit keresik. Ők meg többnyire állják az „ajnározást”, eközben nagyratörő álmokat szövögetnek és a nemzetközi színtérre lépés gondolatát dédelgetik. Persze nemcsak álmodoznak róla, hanem tesznek is érte, a szerintük jó ötletekhez megpróbálnak befektetőt találni. Ha pedig a pénzszerzési metódus bármilyen okból nehézségbe ütközik, akkor sem adják fel: a közösségi finanszírozás lehetőségeit latolgatják – hiszen Amerikában ez olyan jól működik – és álljunk meg egy szóra itt!

Amikor először találkoztam a Kickstarterrel, szó szerint leesett az állam. Egyrészt szuper ötleteket láttam szuper prezentációkban bemutatva, másrészt döbbenetes volt, mennyire nyitottak minderre az emberek (vagyis milyen gyorsan gyűlik a pénz az ötletek tényleges megvalósítására). Szóval igen, Amerika rulez ebben. Nem kell tárgyalásokra járni, pályázatokon indulni, irodákban, hivatalokban „kuncsorogni” tőkéért. A közösség bizalmat szavaz, és indulhat a munka. Rögtön eszembe is jutott, vajon így működne Magyarországon is? Vajon lenne bizalom, majd eredmény? Nem, gondoltam magamban. Akkor mi a titok a tengerentúlon? Például az, hogy az amerikai támogatási kedv többszöröse a miénknek, ez a végösszegekben is meglátszik. Eddig 4 milliárd dollár összérték gyűlt össze az említett felületen 15 millió támogatótól, közel 500 ezer megvalósult projekttel. (Persze a számok már alapból is nagyobbak.) De ami a legfontosabb: a hozzáállás és a projektekbe fektetett (elő)munka. Aki tehát amerikai finanszírozásban gondolkodik, tartson be néhány alapszabályt: ha nincs saját weboldal, teljes social media-portfólió, ütős kampányvideó, kapcsolat a közönséggel (bloggerekkel, vloggerekkel), elkészült és működő prototípus, siker sem lesz. Ha a kampányból nem derül ki, hogy pontosan mire is gyűjtik a pénzt, nem lesznek támogatók; és senki sem kíváncsi a „mi egy kreatív csapat vagyunk a messzi Magyarországról” típusú, tört angolos bemutatkozásokra.

Visszatérve hazánkra, szerencsére azért akadnak jó példák is. Közülük az egyiket mutattuk be novemberi ITB Clubunkon, valamint a közösségi finanszírozás lehetőségeit és buktatóit is kiveséztük – minderről részletesen a 42-43. oldalon olvashatnak, addig pedig jöjjenek a képek!

A soron következő ITB Club időpontja: 2018. december 4.!

Molnár Eszter

Az eseményről készült képes összefoglalónk

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2041 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Gáspár László

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4897 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ALEF Distribution HU Kft.

A legkeresettebb cégek: