Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


38_schneck_zsolt_GYU_2994_2.jpg
Schneck Zsolt, Master-HardwareForrás: ITB

Sosem fogjuk megtudni, hány Magyarország Tortájáról maradtunk le azáltal, hogy nem mestercukrász lett. A gasztronómia szeretete nem változott az életében, de a hivatás, az igazán nagy szerelem végül az informatika lett. Cégével közel 20 éve terveznek és működtetnek kkv-knak szóló, nagyvállalati szintű, ügyféligényre szabott informatikai rendszereket. Schneck Zsolttal, a Master-Hardware ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

– Hogyan is kezdődött az a történet, hogy cukrász akartál lenni?

– A gasztronómia iránti érdeklődés és fogékonyság mindig is jelen volt az életemben, gyerekkorom óta főzök. Cukrász pedig azért szerettem volna lenni, mert édesapámnak volt egy nagyon kedves barátja, a Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestületének egykori elnöke, Fekete István. Az ő profizmusa, az ő hatására (is) úgy éreztem, hogy ez egy fantasztikus szakma, ami közel áll hozzám. De a világ, a technológia fejlődése végül másfelé sodort.

– Éles váltással azonnal az informatika irányába?

– Majdnem. Éles váltással az autók felé, az eredeti szakmám ugyanis autószerelő, aminek két dolgot köszönhetek: az informatikát és azt, hogy néhány dolgot még mindig meg tudok javítani, ami autóval kapcsolatos. Körülbelül 5-7 évig dolgoztam ebben a szakmában, utána kezdtünk el a feleségemmel kisipari módon (klasszikus garázscégként indulva) számítógépekkel foglalkozni.

– Ugyancsak valakinek a hatására?

– Jó időben, jó helyen és jó emberekkel ismerkedtem meg. Az autószervizbe rendszeresen bejárt egy informatikatanár, Fábián Zoltán, aki azóta a Szily Kálmán műszaki iskola igazgatója. Jó barátok lettünk, ő terelt az IT irányába. Egy idő után felmerült bennem a kérdés: mi lenne, ha számítógépekkel foglalkoznék? Azt éreztem, hogy ebben van a jövő. Pedig akkor még gyerekcipőben járt Magyarországon az informatika, messze nem azok a számítógépes infrastruktúrák voltak, mint most, és csak néhány helyen voltak PC-k – jellemzően a Commodor 64-től nem sokkal okosabb számítógépek. Vásároltunk alkatrészeket és összerakattuk őket, ezeket árusítottuk különböző fórumokon. Szorgalmasan dolgoztunk és meglett az eredménye, ezért úgy gondoltam, nekem is meg kell tanulnom az informatikát, tehát elkezdtem ebbe az irányba fejleszteni magam.

– Húsz éve vagy a Master-Hardware élén, ez hatalmas idő. Milyen mérföldköveket tudhatsz magad mögött?

– Mindig is a munkában hittem, maximalista vagyok. Ahogy említettem, először gépek eladásával foglalkoztunk, majd egy olyan céghez kerültem, amelynek az üzemeltetés volt a profilja. Egy idő után leszállóágba került a vállalat, néhány új ügyféllel pedig elkezdtünk egy új, családi vállalkozást létrehozni. Ez volt a legelső mérföldkő: meg kellett tapasztalni, hogy vállalkozni nem is annyira egyszerű. Majd sorban érkeztek a kollégák, akikben megbízom, kialakult a csapatunk, és igazából ez a titka annak, hogy egy cég 20 és még több évig is működőképes maradjon. Nem egyedül értem el a sikereket, hanem a családdal és a kollégákkal közösen. Szeretném kiemelni operatív igazgatónk, Borbényi Judit és szakmai igazgatónk, Mahr Miklós munkáját. A csapatunk egyébként nagyon sokszínű; az IT-támogató kollégáktól azt várjuk, hogy emberközpontúak legyenek, a vezető kollégáktól pedig azt, hogy professzionálisak. Roppant büszke vagyok például arra, hogy a Sysadmin Fórumunk mindössze három hónap alatt megkerülhetetlen tényezővé nőtte ki magát, miután elindítottuk – ez a weboldal elsősorban a rendszergazdáknak és más, IT-területen dolgozó szakembereknek szól.

Visszatérve a mérföldkövekre, a 2008-as válságot is annak gondolom, hiszen ott mutatkozott meg igazán, hogy aki mást gondol az informatikáról, mint ami a fejlődés iránya, az ki fog esni a piacról. Ez így is lett. Mi mindig is azt tartottuk fontosnak, hogy prémium minőségű IT-szolgáltatást adjunk az ügyfeleinknek, ebben hiszek.

 

– Vezetőként mit tartasz fontosnak?

– Mindenképpen az ügyfélközpontúság az, ami nálunk prioritást élvez. Mindig az ügyfél fejével gondolkodunk, és az ő nyelvén beszélünk. Az a filozófiánk, hogy a mi feladatunk megvédeni az ügyfelet – ha kell, saját magától is. Ez a legnehezebb feladat. Az informatika ugyanis még mindig a „szükséges rossz” kategóriába tartozik a magyar kkv-nál, holott lassan mindenkinek meg kellene értenie, hogy valójában ennek köszönhetően lesz bevétele, tehát nem megkerülhető kérdés a fejlesztés.

– Mit tanácsolsz a kkv-knak, mire figyeljenek?

– Az informatika hónapról hónapra változik, új technológiák és új csalások látnak napvilágot szüntelen. Már rég elhaladt a világ amellett, hogy telepítünk egy víruskeresőt és az majd megvéd bennünket. Ennél sokkal komolyabb megoldásokat kell alkalmazni az IT-security területén, és sokkal jobban oda kell figyelni az adatok biztonságára, mint ahogyan azt a cégek eddig tették. Ezért is mondtam, hogy a folyamatos fejlesztés nem megkerülhető – ahogyan az oktatás, a biztonságtudatosság elmélyítésére való törekvés sem. Sajnos azt látjuk, hogy az átlag hazai munkaerő informatikailag gyengén képzett; a felhasználók, a saját munkatársak képzése elhanyagolt területet jelent cégen belül, főként a kis- és középvállalkozások körében. Erre sokkal nagyobb hangsúlyt kell fordítani!

– Az IT melyik része foglakoztat leginkább?

– Az üzemeltetés és az IT-security az, ami igazán érdekel, utóbbi esetében pedig a social engineering. Roppant izgalmas!

– Mennyire kell egy vezetőnek napi szinten belevonódnia a folyamatokba?

– Sokáig úgy gondoltam, hogy teljes mértékben, és eszerint is dolgoztam. Ám miután kiváló kollégáim vannak, már másként látom. Most már „csak” a speciális területek, projektek esetében foglalkozom az informatikával, mert a cégvezetés teljesen leköti az időmet. Szerencsére már nem gondolom úgy, hogy mindent mikromenedzselnem kell.

– Nehéz megtanulni és megszokni, hogy tudni kell delegálni a feladatokat?

– Borzasztó nehéz. Persze lehet, hogy másoknak könnyebben ment, nekem nem.

– Így van ez, ha az ember maximalista…

– Ráadásul a munkája az élete, a hobbija. Soha nem érzem azt, hogy kötelező, muszáj jelleggel dolgozok, mert azzal foglalkozom, amit szeretek, így nem munkának élem meg. Ez az, ami valójában kikapcsol. Természetesen a gasztronómia is, bár kicsit parkoló pályára állítottam az elmúlt években: a gasztroblogom sikeres és olvasott volt, és tudom, hogy továbbra is jól működne, ha lenne annyi időm, amennyit áldozni szeretnék rá.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2041 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Gáspár László

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4897 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ALEF Distribution HU Kft.

A legkeresettebb cégek: