Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


53_yes_no.jpg
Forrás: ITB

A tapasztalatok azt mutatják, hogy egyik közösségi média sem képes megfelelő módon kezelni a személyes adatainkat. Drákói szigorúságuk ellenére egyelőre az EU GDPR rendelkezései sem tudnak megbirkózni azzal, hogy a hatalmas szolgáltatók (minden igyekezetük ellenére) nem tudják garantálni az adatbiztonságot. Arról nem is beszélve, hogy mindenféle vonatkozó szabályozás nélkül magukba ömlesztették a hozzáférést a felhasználók különféle egyéb applikációihoz is, melyek irányába szintén átjáró házat nyitottak a hackereknek.

Tölgyes László, médiaszakértő

Igen

Az információáramlás megkerülhetetlen lett az online hálózatok és a közösségi média nélkül. Közművé vált, nem tudnánk nélküle elképzelni az életünket. Sőt, az USA-ba már be sem engednek, ha nem rendelkezünk Facebook-azonosítóval, vagy legalábbis rögvest gyanús egyedek leszünk. A virtuális közösségekbe kerülésnek ára van, adatainkkal fizetünk érte – igaz, valamennyire azért le tudjuk szabályozni, mit tudhat meg rólunk a nagyközönség. Áldás vagy átok, de meg kell bíznunk Mark Zuckerberg és társai cégeiben. Ha ez nem tetszik, akkor fordulhatunk más zárt közösségekhez is (például Ello, Diaspora, Minds), ha nem zavar bennünket a kisebb forgalom és a halálos csend.

Viszont jó tudni, hogy ma már a legtöbb munkahelyen megkövetelik, hogy aktívan tevékenykedjünk a Facebookon, az Instagramon – és ha a cégünk más felületen is jelen van, azokon is, már csak a munkáltatói márka építése miatt is. Vagyis egy cég alkalmazottjaként viselkedésem az online felületeken, a céges szervezetem egészséges vagy egészségtelen felépítéséről árulkodik. Minden, ami a céghez tartozik, így én, a munkavállalója is egy termék vagyok, tehát számít a közösségi médiás jelenlétem. Nem kell félni, hazánkban is egyre több felső vezető döbben rá arra, hogy érdemes beszéltetni a kollégáit a munkahelyükről az online felületeken, hogy megosszák az így bújtatott munkáltatói márkaüzeneteket, hiszen ezáltal sokkal több embert érhetnek el, mint a vállalat unalmas, hivatalos kommunikációs csatornáin. Arról nem is beszélve, mennyire megkönnyítik a HR-osztály munkáját is, alkalmas jelölteket csábítva a céghez az önzetlen tevékenységükkel.

 

 

Zákonyi Bence, digitális nomád

Nem

A tapasztalatok azt mutatják, hogy egyik közösségi média sem képes megfelelő módon kezelni a személyes adatainkat. Az EU GDPR rendelkezései egyelőre drákói szigorúságuk ellenére sem tudnak megbirkózni azzal, hogy a hatalmas szolgáltatók minden igyekezetük ellenére sem tudják garantálni az adatbiztonságot. Arról nem is beszélve, hogy mindenféle vonatkozó szabályozás nélkül magukba ömlesztették a hozzáférést a felhasználók különféle egyéb applikációihoz is, amelyek irányába szintén átjáró házat nyitottak a hackereknek. Minek „pishing” csali levelet küldeni és kicsalni egy jelszót a „júzertől”, ha több tízmillió felhasználó minden adatához hozzá lehet jutni a Facebooktól ellopva? És ugye ez csak az egyik a számtalan közösségi alkalmazás közül. A kisebbeknek ráadásul pénzük sincs a megfelelő védelemre, viszont ha ezeken keresztül egyszerűen vásárolni lehet vagy csak eljutni olyan felületre, ahol fizetni lehet, nos, akkor az adatok nincsenek biztonságban. És ugye ez tényleg csak a jéghegy csúcsa, hiszen nem csak a pénz van veszélyben. Orvosi információk, képek a gyerekekről vagy a lakásról, esetleg eltitkolt szexuális orientáció vagy egy szerető, ezek mind-mind elérhető információk.

A big data elemzés már elérhető és előbb utóbb az MI-k keresni fogják az eltitkolt vagy inkább szégyellt információmorzsákat, és már indulhat is a zsarolás. Arról nem is szólva, hogy előbb-utóbb a különféle országok hatóságai is rátelepszenek a közösségi médiára (ahol eddig még nem tették meg), és onnantól a digitális magánélet megszűnik, ahogy megszűnt a pénzügyi magánélet is. Nem csak Kínára érdemes gondolni, hiszen nemrég érkezett a hír, hogy az Egyesült Államokban belépéskor elkérik az utazó telefonját év végigböngészik a bejegyzéseit, hogy milyen csoportokat vagy pártokat, szervezeteket lájkolt.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2041 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Gáspár László

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4897 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ALEF Distribution HU Kft.

A legkeresettebb cégek: