Kalóz címlap
Forrás: ITB
Továbbra sem változtatta meg jelenleg fennálló szabályozását a svájci szövetségi kormány, amelynek értelmében nem büntethetőek az internetről letöltők.

Az elmúlt héten hozták nyilvánosságra annak a szerzői jogokkal foglalkozó, tavasszal végzett felmérésnek az adatait, amelyet a svájci szövetségi kormány rendelt. A tanulmány adatait átvizsgálva a szerzői jogokkal foglalkozó hivatalos kormányzati szerv képviselői úgy nyilatkoztak, véleményük szerint nem szükséges a jelenlegi jogi szabályozás megváltoztatása. A mostani szerzői jogi törvények értelmében nem minősül szabálysértésnek a saját használatra történő letöltés. A kormány megrendelésére készült felmérés szerint az internetről letöltő svájci polgárok nem költenek kevesebbet filmekre illetve zenére, mint azok, akik kizárólag jogtiszta forrásokból szerzik be a tartalmakat.


A felmérés szerint 2,6 millió svájci töltött le az internetről, míg 4,66 millió vásárolt zenét, filmet vagy számítógépes játékot. A legutóbbi 2010-es adatok szerint Svájcnak 7,8 millió polgára van, eszerint a lakosság egyharmada töltött már le jogvédett tartalmakat az internetről. A svájci kormányzat szerint nincs közvetlen bizonyíték arra, hogy a kiadók bevételei jelentősen csökkentek volna az internetes kalózkodás miatt, sőt egyes kimutatások szerint némelyik vállalat bevétele növekedett is. A hatóság érvelése szerint az állam elsődleges célja az információhoz való szabad hozzáférés biztosítása és a kalózkodás büntetése és üldözése csorbítaná ezt az alapjogot. Emellett egy szigorított törvény betartatása lényegesen nagyobb terhet róna az államra, mint amilyen hasznokkal az járna. A kormányzati tisztviselők további 22 felmérést tanulmányoztak át és az adatokat összevetve arra a megállapításra jutottak, hogy a szórakozásra költött összegek nem csökkentek 1999 óta, így véleményük szerint a letöltők üldözése helyett a szórakoztatóiparnak kellene alkalmazkodnia az új helyzethez.

A svájci szabályozás változatlanul hagyása mutatja azt is, hogy az Európában merőben más a hozzáállás az internetes kalózkodáshoz. Míg az Egyesült Államokban a szórakoztatóipar képviselőinek olyan törvénytervezeteket sikerül kilobbizniuk, amelyek szinte minden fórumon közfelháborodást váltanak ki, addig az Európai Unióban sorra erősödnek meg a különböző kalózpártok, amelyek az információs szabadsághoz való jog szabad gyakorlásának megtartását tűzték zászlajukra. Habár Svájc nem tagja az Európai Uniónak, kormányzata most a kontinensen uralkodó irányzatnak megfelelő döntést hozott, bizonyos szempontból lépésekkel az EU tagállamai előtt járva.

PC World

Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap

Aktuális lapszámunkból

Nevelőszülő(k)Minden nagy eventünk előtt három-négy hónappal már nagy a készülődés, gondolkodás, mi legyen az a téma, amely köré a kreatív koncepció épülhet. Az INSIDE ebben a konferenciasorozatban mindig kitüntetett figyelmet és törődést kap: egyrészt talán ehhez kötődünk emocionálisan a legerősebben, ez a legrégebbi eventünk (szám szerint a 17. INSIDE-ot rendezzük meg idén!), másrészt nálunk történelmileg úgy alakult, hogy INSIDE-tól INSIDE-ig terjed az év. Így hát nagy rajtunk a nyomás, hogy olyan koncepcióval rukkoljunk elő, amely megfelel az olvasók, az ügyfelek, no meg az ITB sales elvárásainak.

Felforgatta a márkaépítést a tartalom-előállítás demokratizálódásaA közösségi média térhódítása alapjaiban változtatta meg a márkaépítés gyakorlatát is, és a fogyasztói brandek mellett ma már egyre több, B2B közegben aktív társaság veti be az influenszereket az imázsa, illetve munkáltatói márkája erősítésére. Az ilyen együttműködések során kulcsfontosságú a véleményvezér hitelessége, a kommunikációhoz pedig jó platform lehet itthon a Facebook, az Instagram, a LinkedIn és a YouTube, valamint a releváns konferenciák.