Menü

Eseménynaptár

peter_vesterbacka
Forrás: Vodafone Magyarország

Csináljátok azt, amit imádtok, és higgyetek abban, hogy bármit el tudtok érni – ezt tanácsolta a Vodafone & Kódgarázs által szervezett Coding Camp 1014 év közötti résztvevőinek Peter Vesterbacka, az Angry Birds-öt fejlesztő Rovio sikereinek egyik legfőbb kovácsa.

Ha egyszer már véghezvitted a lehetetlent, utána az egész viszonylag könnyűnek tűnik – ez a másik fontos tételmondata a Mighty Eagle becenevű finn hírességnek, aki marketingötleteivel a világ egyik legismertebb fogyasztói márkájává tette az Angry Birds-öt.

De a lehetetlenért is keményen meg kell dolgozni. A Rovio 2003-ban alakult, idézte fel a kezdeteket. Három helsinki egyetemista a King of the Cabbage World nevű – végül soha meg nem jelenő – játékkel megnyert egy versenyt, amit mobil multiplayer játékokra írtak ki. Kim, Jarno és Nikolas a győzelem után azt kérdezte a versenyt szervező Vesterbackától, hogy akkor most mit csináljanak. Ő pedig azt tanácsolta nekik, amit most a magyar gyerekeknek is: csinálják azt, amit szeretnek – ha pedig mobil játékokat szeretnek fejleszteni, akkor hozzanak arra létre egy céget.

 

Ez lett a Rovio, amely az okostelefonok kora előtt Nokiákra fejlesztett játékokat. Nem is egyet, hanem több tucatot – hat év alatt egész pontosan 51-et, amelyek között ugyan voltak népszerűek, de a céget nem tették széles körben ismertté és gazdaggá. Aztán 2009 decemberében megjelentek az Angry Birds-szel, az 52. játékukkal, és minden megváltozott. Pár hónap alatt már egymillió letöltést könyvelhettek el, és ekkor állt elő Vesterbacka azzal, hogy a következő cél a 100 millió letöltés.

„Mindenki hülyének nézett, mert addig soha semmilyen program nem érte le ezt a számot. De 2010 végéig eljutottunk az 50 millió letöltésig, amit a karácsonyi szezon után, amikor mindenki új iPhone-t és Androidos telefont kapott, újabb 25 millióval fejeltünk meg. Végül 2011 márciusára eljutottunk a 100 millió letöltésig. A sikerhez kellett a kreatív ötlet és a jó marketing is, de a lényeg az, hogy kitűzünk egy elérhetetlennek látszó célt, aztán amikor már elértük, már nem is tűnt olyan nehéznek az egész. Végül aztán minden új játéknál a 100 millió letöltés lett a cél – ami korábban elérhetetlen álom volt, egyszeriben a norma lett. Finnországban azt mondjuk, mindenki tud a vízen járni – csak meg kell várni, amíg befagy. Vagyis ha egyszer rájössz, hogyan oldd meg a lehetetlent, utána már könnyen megy” – fogalmazta meg a tanulságot Mighty Eagle. És ha a finn fiúk meg tudták csinálni Helsinkiben, ti is meg tudjátok ugyanezt csinálni Budapesten – biztatta a magyar fiatalokat. Elsőre talán nehéznek tűnik, de nincs semmilyen akadálya annak, hogy nektek is sikerüljön.

A kötetlen beszélgetés során aztán a 10–14 év közötti kódolópalánták a legkülönfélébb kérdéseket tették fel Peter Vesterbackának, ekkor hangzott el a címben szereplő kérdés is. Mint kiderült, a játékból először a madarak karakterei voltak meg, azokat már évek óta rajzolgatta a Rovio egyik tervezője. A csúzli is viszonylag későn került be a játékba, egyszerűen azért, hogy egyértelműbb legyen az irányítás.

 

A gyerekek a Vodafone immár másodszor megrendezett Coding Campjén vettek részt. Az ötnapos táborban a tizenhét fiatal a mobilapplikáció fejlesztéssel ismerkedett meg, a MIT által kifejlesztett AppInventor nevű platformon keresztül. Az első nap végére már lefejlesztették a saját számológépüket és létrehoztak egy rajzoló applikációt, a második napon már nagyobb fába vágták a fejszéjüket: egy parkoló applikáción dolgoztak, ami megmutatja, hogy hol hagytuk az autónkat és hogyan juthatunk vissza hozzá. A hét végére már a saját, általuk kitalált projektjeiket mutatták be a szülőknek, a szervezőknek és a Vodafone-os mentoroknak.

Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR-vezérigazgató-helyettese elmondta: „Kötelességünknek érezzük a digitális kompetenciák fejlesztésére irányuló kezdeményezések támogatását, hiszen ezek azok a készségek, amelyek a jövőben nélkülözhetetlenek lesznek a munkaerőpiacon. Célunk az, hogy ingyenes foglalkozásokkal, előadásokkal népszerűsítsük a technológiai szakmákat a tizenévesek körében. Ennek jegyében már másodszor rendezzük meg az ötnapos Vodafone Coding Campet a KódGarázzsal való együttműködésünk keretében, ahol tizenéves fiatalok ismerkedhetnek meg a mobilapplikációk fejlesztési folyamataival. Nagyon örülök, hogy programjainkon világhírű, szakmájukban elismert külföldi előadók inspiráló történetein és tanácsain keresztül is fedezhetik fel a gyerekek a programozás izgalmas világát.”

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2022 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Pál

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4821 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:SERCO Informatika Kft.

A legkeresettebb cégek: