Ma: 17°CEső várható
Piackutatás
A Chetan Sharma piackutató friss mobilipari elemzése számos érdekes adatot tartalmaz.

A mobil szegmens hihetetlen tempóban növekszik, ezt ma már közhelyként kezelhetjük, ám annak mértéke még most is szolgálhat meglepetésekkel. Az adatok is alátámasztják a feltételezést, miszerint a mobil a legdinamikusabban fejődő és legnagyobb bevétellel kecsegtető iparág manapság. A Chetan Sharma piacelemző cég adatai szerint a mobilipar teljes bevétele a tavalyi évben lépte át globálisan az 1 billió amerikai dolláros határt és a jelenlegi fejlődés mellett idén 1,5 billió dolláros forgalmat is generálhat. A bevételek megoszlása egyelőre meglehetősen egyenlőtlen, az idén várható 7 milliárd mobil-előfizetőből 27 százalék kínai és indiai, ám ezek az előfizetők csupán a bevételek 12 százalékát adják. Nem meglepő módon az Egyesült Államok vezet, ahol csupán az előfizetők 6 százaléka generálja a teljes nemzetközi bevételek 21 százalékát.

Ázsia az új célpont (forrás: mobilewhack.com)

A mobilszolgáltatók nyeresége az elmúlt tíz évben megduplázódott, a nyereség megoszlása azonban jelentősen változott az elmúlt néhány évhez képest. A legnagyobb nyertes Ázsia, ahol a nyereség csaknem triplázódott, míg az európai cégek nyeresége arányában 50 százalékkal csökkent. A felmérés szerint a mobil adatforgalom - amelybe az SMS-t nem számolták bele - a világ országaiban évről évre duplázódik, tavaly 300 milliárd dolláros forgalmat generálva. A bevételek rohamos növekedését a szélessávú 4G hálózatok terjedése is segíti, amelyet 2012-re már több mint 1,5 milliárdan használnak majd. Az okostelefonok terjedésének köszönhetően 2015-re az adatforgalom adhatja a teljes mobilfogalom 95 százalékát, a kutatók azonban figyelmeztetnek, a jelenlegi növekedési mellett elkerülhetetlen a rendelkezésre álló frekvenciák telítődése.

A gyártók közül az Apple és a Samsung a legnagyobb nyertese az okostelefonok térhódításának, a két említett cég osztozik a piac felén és a nyereség 90 százalékán. A táblagépek terén az Apple szinte egyeduralkodó, amin valószínűleg az új Android és Windows RT készülékek sem tudnak változtatni, a felmérés szerint a gyártók közül csupán az Amazon illetve a kínai ZTE és Huawei szólhat bele a versenybe a 200 dollár alatti belépőszintű gépeivel. A kutatás számos érdekes megállapítást tartalmaz a mobil reklám és tartalomszolgáltatásról, illetve a globális piac várható átalakulásáról, a teljes kutatási anyag itt érhető el.

Forrás: Techinasia.com

Bookmark and ShareCikk nyomtatása
xEzt is figyelmébe ajánljuk:

Mindent a szemnek!

Némi túlzással akár exponenciálisnak is nevezhető a mobiladat-forgalom növekedése. Az egyre hatékonyabb, számítógépként működő okostelefonra váltás, a gépek közötti (machine-to-machine, m2m) kapcsolatok elterjedése és a gyorsabb mobilhálózatokhoz való tömeges hozzáférés hajtja a folyamatot.
<1/3>
A rovat ajánlója
Munkájuk egyik legfontosabb eszközének tekintik az okostelefont az újságírók a Trendlabor Médiaindex legújabb, a médiában dolgozó szakemberek mobilhasználati szokásait vizsgáló k...

Eseménynaptár

Aktuális lapszámunkból

Emberi játszmák Elsőként Eric Berne sikerkönyvének címe jutott eszembe, amikor a Human Hungary-t felvezető összeállítás záró cikkét olvastam. Ennél még erőteljesebben kerített a hatalmába az az érzés, hogy kényes témába nyúltunk, amely igencsak pikáns, némely kollégám szerint elég durva, mások szerint pedig nagyon is igaz. De miről is van szó? Hát az üzletemberek családi életéről! Persze, hogy viselkedés alapon!

Nem bátor ez a ló, de legalább vak! Ha van örök téma az üzleti életben, akkor a motiváció az. Folyamatosan próbáljuk megfejteni saját magunk, társaink, alkalmazottaink, üzleti partereink mozgatórugóit. Mindig fontos volt megtalálni a legjobb kombinációt, de a mostani, kiélezett gazdasági versenyben nem egyszerűen fontos, hanem létkérdés. Amelynek elengedhetetlen eszköze a viselkedés alapú megközelítés.