Ma: 17°CEső várható
Piackutatás
A Chetan Sharma piackutató friss mobilipari elemzése számos érdekes adatot tartalmaz.

A mobil szegmens hihetetlen tempóban növekszik, ezt ma már közhelyként kezelhetjük, ám annak mértéke még most is szolgálhat meglepetésekkel. Az adatok is alátámasztják a feltételezést, miszerint a mobil a legdinamikusabban fejődő és legnagyobb bevétellel kecsegtető iparág manapság. A Chetan Sharma piacelemző cég adatai szerint a mobilipar teljes bevétele a tavalyi évben lépte át globálisan az 1 billió amerikai dolláros határt és a jelenlegi fejlődés mellett idén 1,5 billió dolláros forgalmat is generálhat. A bevételek megoszlása egyelőre meglehetősen egyenlőtlen, az idén várható 7 milliárd mobil-előfizetőből 27 százalék kínai és indiai, ám ezek az előfizetők csupán a bevételek 12 százalékát adják. Nem meglepő módon az Egyesült Államok vezet, ahol csupán az előfizetők 6 százaléka generálja a teljes nemzetközi bevételek 21 százalékát.

Ázsia az új célpont (forrás: mobilewhack.com)

A mobilszolgáltatók nyeresége az elmúlt tíz évben megduplázódott, a nyereség megoszlása azonban jelentősen változott az elmúlt néhány évhez képest. A legnagyobb nyertes Ázsia, ahol a nyereség csaknem triplázódott, míg az európai cégek nyeresége arányában 50 százalékkal csökkent. A felmérés szerint a mobil adatforgalom - amelybe az SMS-t nem számolták bele - a világ országaiban évről évre duplázódik, tavaly 300 milliárd dolláros forgalmat generálva. A bevételek rohamos növekedését a szélessávú 4G hálózatok terjedése is segíti, amelyet 2012-re már több mint 1,5 milliárdan használnak majd. Az okostelefonok terjedésének köszönhetően 2015-re az adatforgalom adhatja a teljes mobilfogalom 95 százalékát, a kutatók azonban figyelmeztetnek, a jelenlegi növekedési mellett elkerülhetetlen a rendelkezésre álló frekvenciák telítődése.

A gyártók közül az Apple és a Samsung a legnagyobb nyertese az okostelefonok térhódításának, a két említett cég osztozik a piac felén és a nyereség 90 százalékán. A táblagépek terén az Apple szinte egyeduralkodó, amin valószínűleg az új Android és Windows RT készülékek sem tudnak változtatni, a felmérés szerint a gyártók közül csupán az Amazon illetve a kínai ZTE és Huawei szólhat bele a versenybe a 200 dollár alatti belépőszintű gépeivel. A kutatás számos érdekes megállapítást tartalmaz a mobil reklám és tartalomszolgáltatásról, illetve a globális piac várható átalakulásáról, a teljes kutatási anyag itt érhető el.

Forrás: Techinasia.com

Bookmark and ShareCikk nyomtatása
xEzt is figyelmébe ajánljuk:

A rövid történetek gyönyöre

Nagy fába vágta a fejszéjét a Prezi, amikor kihozta új programját, a kis Nutshellt. (Dióhéjat, ugye.) A Vine és az Instagram piacára akar vele betörni. Amióta mindenkinek van okostelefonja, a rövid történetek videóban való elmesélése napjaink egyik sikertörténete.
<1/3>
A rovat ajánlója
Munkájuk egyik legfontosabb eszközének tekintik az okostelefont az újságírók a Trendlabor Médiaindex legújabb, a médiában dolgozó szakemberek mobilhasználati szokásait vizsgáló k...

Eseménynaptár

Kiemelt esemény:

Aktuális lapszámunkból

Már megint egy tabutéma! Álmaimban nem gondoltam volna, hogy az itbehaviour hasábjain egyszer csak a kritika kerül terítékre. Aztán amikor a 3B Team letette ezt a témát az asztalomra és elkezdtem olvasni, hiába akartam kekeckedni, rá kellett jönnöm: mi sem természetesebb, minthogy egy magát valamire is tartó üzleti magazinnak ezzel a témával foglalkoznia kell.

Legyél hiteles, ne úgy mint az oroszlánnak jelentkező kakas Azt mondják, a kritika építő jellegű. Bizonyos műfajokban elhangzik a „rossz kritika nincs” megjegyzés is. Az én véleményem szerint a kritika nagyon veszélyes lehet, ha azt nem tudjuk kellően értelmezni, értékelni. Ehhez mindenképp tisztában kell lennünk saját magunk és a kritikát adó személy személyiségtípusával. Ha ez megvan, akkor önértékelésünk nem sérülhet, viszont, mint a jó pap, holtig tanulhatunk.