Ma: 23°CTiszta idő
Piackutatás
A Chetan Sharma piackutató friss mobilipari elemzése számos érdekes adatot tartalmaz.

A mobil szegmens hihetetlen tempóban növekszik, ezt ma már közhelyként kezelhetjük, ám annak mértéke még most is szolgálhat meglepetésekkel. Az adatok is alátámasztják a feltételezést, miszerint a mobil a legdinamikusabban fejődő és legnagyobb bevétellel kecsegtető iparág manapság. A Chetan Sharma piacelemző cég adatai szerint a mobilipar teljes bevétele a tavalyi évben lépte át globálisan az 1 billió amerikai dolláros határt és a jelenlegi fejlődés mellett idén 1,5 billió dolláros forgalmat is generálhat. A bevételek megoszlása egyelőre meglehetősen egyenlőtlen, az idén várható 7 milliárd mobil-előfizetőből 27 százalék kínai és indiai, ám ezek az előfizetők csupán a bevételek 12 százalékát adják. Nem meglepő módon az Egyesült Államok vezet, ahol csupán az előfizetők 6 százaléka generálja a teljes nemzetközi bevételek 21 százalékát.

Ázsia az új célpont (forrás: mobilewhack.com)

A mobilszolgáltatók nyeresége az elmúlt tíz évben megduplázódott, a nyereség megoszlása azonban jelentősen változott az elmúlt néhány évhez képest. A legnagyobb nyertes Ázsia, ahol a nyereség csaknem triplázódott, míg az európai cégek nyeresége arányában 50 százalékkal csökkent. A felmérés szerint a mobil adatforgalom - amelybe az SMS-t nem számolták bele - a világ országaiban évről évre duplázódik, tavaly 300 milliárd dolláros forgalmat generálva. A bevételek rohamos növekedését a szélessávú 4G hálózatok terjedése is segíti, amelyet 2012-re már több mint 1,5 milliárdan használnak majd. Az okostelefonok terjedésének köszönhetően 2015-re az adatforgalom adhatja a teljes mobilfogalom 95 százalékát, a kutatók azonban figyelmeztetnek, a jelenlegi növekedési mellett elkerülhetetlen a rendelkezésre álló frekvenciák telítődése.

A gyártók közül az Apple és a Samsung a legnagyobb nyertese az okostelefonok térhódításának, a két említett cég osztozik a piac felén és a nyereség 90 százalékán. A táblagépek terén az Apple szinte egyeduralkodó, amin valószínűleg az új Android és Windows RT készülékek sem tudnak változtatni, a felmérés szerint a gyártók közül csupán az Amazon illetve a kínai ZTE és Huawei szólhat bele a versenybe a 200 dollár alatti belépőszintű gépeivel. A kutatás számos érdekes megállapítást tartalmaz a mobil reklám és tartalomszolgáltatásról, illetve a globális piac várható átalakulásáról, a teljes kutatási anyag itt érhető el.

Forrás: Techinasia.com

Címkék: Apple, Samsung
Bookmark and ShareCikk nyomtatása
xEzt is figyelmébe ajánljuk:

Nálunk még csak udvariasság az ingyen wifi

A fővárosi bevásárlóközpontok többségében már van valamilyen formában ingyen wifi, azonban az IT Business által megkérdezett plázákban elsősorban kényelmi okok miatt vezették be. Pedig az okostelefonok egyre nagyobb szerepet játszanak a vásárlási döntésekben is.
<1/3>
A rovat ajánlója
Munkájuk egyik legfontosabb eszközének tekintik az okostelefont az újságírók a Trendlabor Médiaindex legújabb, a médiában dolgozó szakemberek mobilhasználati szokásait vizsgáló k...

Eseménynaptár

Aktuális lapszámunkból

Inspiráló a növekedés részese lenniJavorniczky Áron operatív vezérigazgató-helyettesként irányítja az Invitel vállalati és nagykereskedelmi üzletágát. A közgazdász végzettségű szakemberrel tapasztalatairól, vezetői hitvallásáról, egyéni motivációiról és jövőbeni terveiről beszélgettünk.

A legkeresettebb emberek, cégek, cikkek, posztok – augusztus Havi rangsorunk mindig objektív statisztika eredménye. Online felületeink látogatottsági adatai alakítják ki.