Menü
11_start-up_420
Forrás: ITB

Teljesen megváltoztak az ügyféligények, emiatt az eddig szokásos vállalati, szervezeti struktúrák recsegni-ropogni kezdtek. Egyre nyilvánvalóbbá válik, hogy a hagyományos projekt-menedzsment-szempontok -alkalmatlanok az új üzleti irányok lekövetésére.

A megváltozott ügyfélelvárások kiszolgálására a start-up szemlélet és a „lean start‑up” módszertan alkalmazása tűnik célszerűnek. Így hát a nagyvállalatoknak is meg kell tanulniuk a start‑up fogásokat, máskülönben ügyfeleik átpártolnak a kisebb, rugalmasabb cégekhez, mivel ők sokkal természetesebben képesek kiszolgálni az igényeiket. A laposabb szervezeti kultúrával és az indulóvállalkozás-szemlélettel felépített szervezetek lehetnek a nyertesek.

 

-
 

 

Nyerő, ha alkalmazkodsz!

„Amikor Magyarországra jöttem, alkalmazkodnom kellett a kultúrához, a magyar életformához. Vállalkozóként pedig evidens volt, hogy alkalmazkodnom kell a piaci elvárásokhoz. Az agilitás, az alkalmazkodás beivódott minden molekulámba. Ezért tudtam elköteleződni a start‑up szemlélet mellett” – mondja Kovach Anton, a Shiwa-Force.com társalapítója.

Ahogy növekedett a 2000-es évek elején sikeressé vált első magyar vállalkozásuk, úgy kezdte elveszíteni „start-up-szerű” hangulatát. Akkorára nőttek, hogy sokkal fontosabbá vált az üzlet, mint az ügyfél-elégedettség. Ezért hoztak létre 2-3 éve új, induló céget, a ShiwaForce.comot, amelybe az új ötleteket pakolták. A Karma Platform lett az első termékük, amely pontosan a start-up hozzáállás és hangulat miatt születhetett meg.

A „Lean Startup”

Ez egy vállalatszervezési és -irányítási rendszer, amelynek célja, hogy a vállalkozás minél gazdaságosabban állítsa elő termékeit, szolgáltatásait. A módszer szerint a vállalat a tevékenységeit elsősorban az alapján alakítja ki, hogy a vevő számára mi az érték. Ami a vevő számára nem érték, amiért a vevő nem fizet, az veszteségnek, pazarlásnak tekinthető. (Forrás: Wikipedia)

A Karma Platform a meglévő Excel-táblázatokat egy mozdulattal át tudja alakítani üzleti alkalmazássá, így nagyságrendekkel le lehet csökkenteni egy-egy ügyviteli rendszer bevezetésének idejét. A megoldással azonnal megnyertek egy start-up versenyt, szinte rögtön sikeresek lettek az energetikai szektorban, és a befektetőt sem kellett sokáig keresniük.

 

Multin belüli start-up divízió

A start-up szemléletben a fő hangsúly az ügyfélen van. Ha ezt a törvényt megszegik, a vállalkozás meghal. Ha egy nagyvállalat felejti el ezt a fontos törvényt, akkor lehet, hogy nem csődöl be (azonnal), de számíthat a profit kiesésére.

A fenti történet jól mutatja azt a folyamatot is, hogyan „tompul el” egy vállalat, amikor nőni kezd. Emiatt kezd az a trend kialakulni világszerte, hogy a nagyvállalatok start-up divíziókat húznak fel házon belül. Így képesek ugyanis életben -maradni.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1977 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Kéri Balázs

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4700 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Clarmont I.S. Kft.

A legkeresettebb cégek: