Menü
08_tavtanulas_420
Forrás: ITB

A virtuális egyetemek segítségével -szinte a számítógép előtt ülve lehet -elvégezni BSc-t, MSc-t, vagy akár MBA-t.

-
 

 

A 70-es években találták ki a távoktatási modellt, akkor indult az erre szakosodott brit egyetem, az Open University első kurzusa. Ez a sok tízmillió fontból létrehozott alma mater az elmúlt több mint negyven évben hallgatói létszámban lekörözte az Oxford és a Cambridge Egyetemet is.

Ma már persze online érhetők el a tananyagok, korábban postán érkeztek. A hálónak köszönhetően lehet email-ben, Skype-on és a közösségi oldalakon is kommunikálni a tanárokkal. A tesztek legnagyobb részét is online tölthetik ki a hallgatók.

Maga a távoktatási oktatási modell állítólag az Egyesült Államokból indult, majd az angolszász területeken is hamar elterjedt. Európában napjainkban többek között Hollandiában, Norvégiá-ban, Svédországban és Spanyolországban érhető el távegyetem.

Valójában a 21. században érett be a távoktatás, a virtuális egyetem fogalma, így otthonról is lehet már diplomát szerezni.

 

2013-as e-learning platformok

Tin Can: a scorm (-shareable content object reference -model) utódjaként kezelt új szabvány. A státuszok rögzítése mellett komplett tevékenységfolyamot képez a felhasználó minden aktivitásáról is. Egy úgynevezett tapasztalat-portfólió jön létre.

OER (Open Educational Resources): mozgalom, amely már egy ideje jelen van az oktatásban.

Open Badges: az interneten elsajátítható képzések általános jutalmazási rendszere, szabványos bizonyítványt ad az adott készség meglétéről.

Moodle 2.5: rugalmas keretrendszer, telefonokon és táblagépeken is használható.

Opensource edX: Python alapokra épülő rendszer. A Stanford egyetem korábbi, Class2Go nevű rendszeréhez hasonlít – fejlesztésével leálltak az edX javára.

Nyitott iskolák a vállalatoknál is

Mindenesetre az elért eredmények ellenére nem volt könnyű a távoktatás úttörőinek, hogy a hagyományosan zárt intézményi gondolkodásba bevigyék a nyitott oktatást. Magyarországon a „nyitott főiskolát” Kovács -Magda kezdeményezte, amikor 1992-ben megalapította a Gábor Dénes Főiskolát. Példáját egyre több felsőoktatási intézmény követi. A Magyar -Virtuális Egyetemi Hálózat Egyesület már 19 magyar intézményt fog össze, és a szakemberek azon vannak, hogy kidolgozzák a távoktatási és a kevert (blended) képzési formát, illetve fejlesszék az e-learning megoldásokat.

Közösen számolt be a minap az Óbudai Egyetem, a Pécsi Tudományegyetem és a Debreceni Egyetem, hogy a mérnökképzéshez 23 új Bologna-konform elektronikus tana-nyaggal készültek el. Az ELTE-n pedig Virtuális Egyetem platformot fejlesztenek.

A virtuális egyetemek és az e-learning módszerek nemcsak a technológia fejlődése miatt egyre népszerűbbek már vállalati környezetben is, hanem azért is, mivel növelhető a versenyképesség. Az amerikai vállalatok 70 százaléka alkalmazza a virtuális képzést, miután 50–70 százalékot tud megtakarítani a kiadásokon. Nem mellékesen 25-60 százalékkal rövidebb ideig tart egy online kurzus, mint egy hagyományos szemeszter.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1977 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Kéri Balázs

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4700 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Clarmont I.S. Kft.

A legkeresettebb cégek: