Menü
36_Kindli_Erna_NAP_8842.jpg
Forrás: ITB

Az egyetemről vették fel a Google magyarországi marketingvezetői pozíciójába; 28 éves korára ezüstkártyás volt minden nagyobb légitársaságnál; idén januárban ő lett „Az év fiatal vezetője – 2016” pályázat győztese. Akkor még a Tresorit marketing és értékesítési igazgatójaként nyert, jelenleg éppen cégváltásban van, már a következő kihívás várja. Kindli Ernával beszélgettünk.

– Mi a jó a marketingben?

– Az emberek „működése” érdekel a legjobban, ez irányított egyrészt a marketing szakma, másrészt az IT-szektor felé. Őszintén szólva, addig nem is terveztem marketingkarriert, amíg ki nem kötöttem a Google-nél. A Közgázon az utolsó évben HR-re specializálódtam, közben egy nagy tanácsadó cégnél voltam gyakornok, a marketinggel pedig egyetemen kívül foglalkoztam. A Google pionír volt a 21. századi marketing átalakulásában és ez, vagyis a 21. századi marketing azt hiszem, nagyon passzol hozzám. Az emberek viselkedése napjainkban folyamatosan és gyorsan változik, izgalmas intellektuális kihívás ennek megértése és befolyásolása. A mai fogyasztók figyelmét, vásárlását és hűségét ki kell érdemelni; a sikeres marketing tehát összeköti a célcsoportját egy azok számára hasznos termékkel, szolgáltatással vagy információval, így tehát jobbá teszi az életüket. Ráadásul az adatok azonnali visszajelzést adnak arról, hogy marketingesként jól végezzük-e a munkánkat. Tények vannak, nincs helye mellébeszélésnek.

– Hogyan talált meg a Google?

– A technológiában az villanyoz fel, milyen nagymértékben befolyásolja az emberiséget. Ennek ellenére mégis Bock László, a Google globális HR-vezetőjének cikke miatt figyeltem fel a vállalatra 2008-ban. Akkoriban sokat olvastam szervezeti kultúráról és motivációról, mert éppen egy diákszervezetet vezettem. Bock arról írt a Harvard Business Review-ban, hogyan próbálnak innovatív szervezeti kultúrát építeni a Google-nél. Annyira tetszettek a gondolatai, hogy egy egyetemista magabiztosságával és naivitásával írtam neki egy e-mailt és megdicsértem a cikket, illetve megnéztem, milyen állások vannak a vállalatnál a nagyvilágban. Szerencsém volt, ugyanis éppen Budapesten kerestek marketing gyakornokot. Nem is tudtam, hogy van Budapesten iroda. Na meg azt se, hogy mit csinál a Google-nél a marketing.

– Hogyan emlékszel vissza a kezdeti időkre? Mi jelentette a legnagyobb kihívást?

– 23 évesen kerültem a Google-höz gyakornokként. Nem sokkal korábban nyitották az irodát, rajtam kívül három sales kolléga volt még, akik a nagy hirdetőket kezdték el felkeresni. A feladatom a magyarországi marketingtevékenységek felépítése volt a nulláról kezdve, és felelős voltam a bevételek körülbelül feléért. A legnagyobb elismerés az volt, hogy a Google-ön belül felfigyeltek Magyarországra, egyre több erőforrást kaptunk, sőt néhány sikeres kezdeményezést rólunk másoltak más európai országok. Büszke vagyok még az akkori, rendkívül tehetséges gyakornokomra, Molnár Balázsra is, akit én hoztam a Google-höz. Még nincs 30, de fantasztikus dolgokat ért el: tavaly például ő építette fel az Uber délkelet-ázsiai marketingszervezetét.

– Éltél, dolgoztál külföldön is. Mennyiben változtatott a világlátásodon ez az időszak?

– A londoni karrierem során olyan dolgokkal foglalkoztam, amelyekkel itthon, 26 évesen soha nem foglalkozhattam volna. Megtanultam nagyban gondolkodni. A Google globális stratégiáját formálhattam Londonban egy 3-6 fős szakértői csapat tagjaként. Körülbelül 20 ország tevékenységét segítettem. Többek között mi nyitottuk az új irodákat, például Indonéziában, Kolumbiában vagy Ghánában, és én találhattam ki és indíthattam el a Google Hangouts első marketingkampányát. De a kedvencem az a projekt volt, amelyben afrikai, ázsiai és dél-amerikai iskolák százait modernizáltuk. Arra is rájöttem, milyen fontos számomra, hogy a társadalom több szegmensében is visszaadjak valamit, tegyek a számomra fontos ügyekért és aktív résztvevője legyek különböző közösségeknek. Erre több lehetőségem van itthon és érzelmileg is többet jelent: más érzés itthon ételt vinni egy hajléktalannak, mint Londonban.

– Milyen vezetőnek tartod saját magad?

– Ahogy az előbbiekből kiderült, nem jellemző rám a karriertervezés, de az értékrendemmel kapcsolatban nagyon is tudatos vagyok. Szeretnék segíteni másoknak úgy, hogy az engem is fejlesszen. Ezt a vezérelvet és a lelkesedésemet követem, így elég gyors döntéseket hozok. Megbánni nem szoktam a döntéseimet, mert mindenből tanulok, magamról és az emberekről is. Keményen dolgozok, de nem sokat. A karrierem elején rájöttem, hogy akkor teljesítek jól, ha a munkahelyemen kívül máshol is segítek és inspirálódom: mentorálok egy nonprofitot, egyetemen tanítok, közösségeket szervezek és írok egy gasztroblogot, amellyel próbálok segíteni az embereknek egészségesen élni. A sok nyüzsgésnek persze ára van: könnyen háttérbe szorítom a saját igényeimet, és előfordult, hogy észre sem vettem, milyen kimerült vagyok. Ma már sokkal tudatosabban figyelek erre.

– Véleményed szerint milyen a jó vezető?

– Senki sem születik jó vezetőnek, és ha jó vezetővé is válsz, mindig lehetsz még jobb. Ezért szerintem a jó vezető mindig azon dolgozik, hogy még jobb legyen, ezenkívül foglalkozik az önismerettel és őszintén törődik másokkal is.

– Napjainkban még egyáltalán nem gyakori, hogy egy fiatal, ráadásul nő ér el sikereket vezetőként egy alapvetően férfiak uralta pályán, az ICT-szektorban.

– Sok sikeres fiatal van az IT-szektorban, de nőként egy kicsit valóban nehezebb érvényesülni. Egy női vezető számos új értéket és soft skillt hozhat egy férfiak uralta menedzsmentbe. A nők empatikusabbak, jobban kommunikálnak és kevésbé konfrontatívak, mint a férfiak. Ezen tulajdonságok értékét még nem mindenhol értékelik az IT-szektorban. De azt gondolom, és kutatások is ezt mutatják, hogy amelyik cég felismeri és megbecsüli a női vezetők jelentőségét, az sikeresebb és profitábilisabb lesz.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1977 személy szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4703 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:REVOLUTION Software Kft.

A legkeresettebb cégek: