Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


41_interior-design_420
Forrás: ITB

Sokkal többre lehet hivatott egy otthon az alapvető rendeltetésénél. Jó üzleteket nem csak tárgyalótermekben, vagy puccos kávéházakban lehet nyélbe ütni. Az ízlésesen, komfortosan berendezett otthon csodákra lehet képes, ha egy fontos vendég elkápráztatása a cél.

A topmenedzsernek is fontos, hova tér haza. Nem mindegy, hogy egy hosszú nap után mire dobhatja le aktatáskáját, vagy milyen kanapén dőlhet hátra nyakkendőjét lazítva. Személyiségétől függ, hogy otthonát inkább a zaklatott üzleti világ elől menekülő kuckóként, vagy egyenesen csatatérnek használja. De az elfoglalt emberek életébe nem garantáltan fér bele a lakberendezési katalógusok lapozgatása. A pénz ugyan nem (sokat) számít, az idő és a stílusérzék hiánya az anyagiaknál nagyobb gondot jelenthet. A lakberendezés ugyanis nehéz szakma – szerencsére elég, ha más ért hozzá. De értenek hozzá idehaza?

 

-
 

 

Van jó ügyfél

A menedzser jellemzően uralkodó személyiség. Anyagi helyzetét, státuszát akarja demonstrálni lakásában, és arra készül, hogy ezt meg is teszi. Személyét büszkeséggel eltöltő relikviákkal, „trófeákkal” rendezi be életterét, ezzel is magabiztosságot sugározva üzleti partnerei felé. A lakberendezők egyik rémálma, hiszen soha nem hagyja befolyásolni saját elképzeléseit. Ideje kevés van, viszont nagyon fontos számára, hogy frissen tartsa ismereteit.

Vannak viszont, akik nem szívesen engedik be otthonukba a munkát. Ők nem az üzletfelek, hanem saját kényeztetésük szempontjából rendezik be az ingatlant. Nem vásárolnak drágán, és remekül szórakoznak egy-egy praktikus IKEA-termék összepattintásakor. Akad köztük kaotikus háztartást vezető is, aki előbb vásárol be meggondolatlanul, mintsem elmenti egy lakberendező számát.

Az ipari szektor prémium célközönsége a döntéseket nehezen meghozó, vagy éppen az aprólékos ügyfél. Alapvetően egyiknek sincs stílusa, ezért ha lakását kirakatba akarja állítani, akkor bizony szakértőre van szüksége. Drágán és nehezen jut minőségi szolgáltatáshoz.

 

Igényes generáció

Tíz év alatt megváltoztak a magyarországi üzletemberek. Beérett egy új generáció, amely levetkőzte magáról az újgazdag hozzáállást. A mai topmenedzserek már valódi értékeket keresnek, egyre inkább fordulnak a kortárs művészet és dizájn felé. „Amíg egy ma ötvenéves cégvezető inkább megvett egy jacuzzit, addig a maiak akár ugyanennyi pénzért egy speciális, nem feltűnő széket vesznek” – utalt a minőségi változásra Palencsár Miklós üzletfejlesztési tanácsadó.

Még a bohóc sem mosolyog

A magyar piacon felvonul a lakberendezési ipar teljes prémium márkaarzenálja, a szalonok teli vannak a legújabb trendek által követelt termékekkel és árakkal. Itthon a szolgáltatás minőségével vannak nagy gondok. A szektor nemzetközi nagyágyúi kemény fába vágták a fejszéjüket, amikor a magyar piacra hozták portfóliójukat. Nem gondoltak arra, hogy a magyar szakemberek legjobb tudásuk ellenére feltétlenül tudnak kezelni egy topmenedzsert. Márpedig egy öt számjegyű árcímkés lábtartó puffnak vásárlót szerezni nem kis üzleti teljesítmény. Az értékesítőknek minden színészi készségüket villogtatva kell a vevő elé állni. Professzionalistaként a kisujjukból kell kirázniuk a szakmai finomságokat, és önmegvalósítókat megszégyenítve ámulatba ejteni a jó ötletekre éhezőket. Sajnos, a külföldi példákkal ellentétben a magyar értékesítők szemében nem ég az a tűz, amely a siker kulcsa lehet egy prémium vásárló bizalmának elnyeréséért folytatott harcban.

Szép lenne, ha a szalonba tévedők földbe gyökerezett lábakkal állnának a kereskedelmi szakértő előtt, aki meggyőzően és szenvedélyesen érvel cége termékei mellett. Idehaza azonban a lakberendezés, mint szolgáltatási szektor, le van maradva a nyugati tempótól. Hiába képviselteti magát az abszolút csúcskategóriának számító Ligne Roset, ha még az „eggyel kisebb” BoConcept alkalmazottai is szenvednek. Érthető, hogy egy lendülettel tér be és fordul ki az üzletből a vásárló, ha szomorú arcú értékesítőkkel kell szembenéznie.

 

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Zákai Emõke

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4960 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:EcoSim Kft.

A legkeresettebb cégek: