„A kormánynak, az oktatásnak és az infokommunikációs iparágnak is érdekében áll, hogy a versenyképesség megtartásához alkalmas környezetet teremtsen a diákok és oktatóik számára”

-
Nagy Levente, Office üzletágvezető, Microsoft Magyarország
Cégeknek fizetni kell érte, Önök ugyanakkor a magyar oktatási intézmények részére ingyenesen elérhetővé tették a Digitális Oktatási Alapcsomag (DOA) részeként az Office 365-öt. Mi ebben a biznisz a Microsoftnak?

– Ez a befektetés mindenképpen megéri, hiszen a jövőbe invesztáltunk. Megfelelő szintű digitális készségek, digitális írástudás nélkül a magyar diákok tudása sem volna versenyképes, így végső soron a gazdaságunk sem volna az. Márpedig ahhoz, hogy tartani tudjuk a lépést más országokkal, a kormánynak, az oktatásnak és az infokommunikációs iparágnak is érdekében áll, hogy a versenyképesség megtartásához alkalmas környezetet teremtsen a diákok és oktatóik számára. Ez a csomag pedig fontos lépés lehet a magyar oktatásban megszerezhető tudás versenyképesebbé tételében, és hozzájárulhat a magyar és a nyugati diákok közötti esélyegyenlőség megteremtéséhez is. Mindezek mellett pedig nyilvánvaló, hogy ha emelünk a képzés színvonalán, az csak jobb szakembereket eredményezhet. Ha képzettebb, a munkaerő-piac elvárásainak megfelelő készségekkel felvértezett pályakezdők kerülnek ki a piacra, azzal nemcsak a Microsoft, de bármelyik hazai vagy külföldi cég jól jár.

– Pontosan milyen elemekből tevődik össze a DOA, és milyen előnyökkel szolgál?

– A DOA gerincét a felhőszolgáltatásként igénybe vehető Office 365 képezi, amely az irodai programcsomag második szintjének minden elemét tartalmazza: a webes felületen, böngészőből elérhető Wordöt, továbbá Excelt, PowerPointot és OneNote-ot, mód van Exchange Online-on keresztüli levelezésre és naptármegosztásra, a csoportmunkát a SharePoint Online segíti, illetve a csomag része még az azonnali üzenetküldést és videokonferenciát támogató Lync Online is. Ezek a programok korábban főként csak vállalatok részére voltak elérhetők, a céges világból ismerjük őket. De miért ne használhatnák ezeket a diákok is? Olyan korban élünk, ahol az egyre népszerűbbé váló felhőszolgáltatások alapjaiban változtatják meg az emberek mindennapjait, egyebek mellett például a fizikai értelemben vett munkahelyükhöz, munkaidejükhöz fűződő viszonyait. Azzal, hogy a diákok már tanulmányaik során találkoznak a csomagban megtalálható lehetőségekkel, amilyenek a távoktatást, a távmunkát, a csoportban történő együttműködést lehetővé tevő szolgáltatások, elősegítik későbbi integrációjukat az ilyen készségeket már alapvetően elváró információs társadalomba.

– Mekkora igény mutatkozik a csomagra, és eddig hány intézmény vette azt igénybe?

– Számszerűsíteni nem tudok, de folyamatos az érdeklődés, hiszen a DOA az ingyenességen túl számos előnyt kínál a tanintézmények számára. Mivel felhő alapú szolgáltatásokról beszélünk, a használathoz az alapvető hardveres kellékeken túl nincs szükség másra, mint szélessávú internetkapcsolatra. Tekintettel arra, hogy minden a felhőben zajlik, kevesebb szerverre van szükség, így a tanintézményeknek a DOA implementálása nem okoz több üzemeltetési és energiaköltséget, sőt.

 

Bookmark and ShareCikk nyomtatása

Diploma, nyelvvizsga nélkül

2013. 11. 18.
Négy végzősből egy azért nem tudja átvenni a diplomáját, mert nincs (elég) nyelvvizsgája. A kormány új tervei szerint eltörölné a kötelező nyelvvizsgát azokon a szakokon, ahol az idegen nyelv ismerete másodlagos.

Rossz gyerekből lesz a jó menedzser

2013. 11. 18.
Szükség lehet fiatal korban egy kis pimaszságra és renitens viselkedésre való hajlamra ahhoz, hogy valaki később érvényesülni tudjon az üzleti világban – állítják kutatók.

Égi projektvezető

2013. 11. 18.
Már gyermekkorában százas szöggel kereste a fázist a konnektorban, testközelbe került az elektromossággal… Pannonhalmán a Bencés Gimnáziumban az elitképzés légkörében a latin mellett irányítástechnikával is foglalkozhatott.

Felsőoktatás minőségi alapon

2013. 11. 11.
Másfél hónappal ezelőtt a Felsőoktatási Kerekasztal nagy többséggel elfogadta a felsőoktatási stratégiát. Ennek nyomán új finanszírozás, új gazdálkodás, új intézményi besorolás várható. A stratégia lényegi pontjait Bódis József, a Magyar Rektori Konferencia tiszteletbeli elnöke, a Pécsi Tudományegye...