Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
76_energy_electricity.jpg
Forrás: ITB

Dollár tízmilliárdokat költ már most is az energiaszektor az IoT-megoldások bevezetésére, a közeljövőben pedig a belső folyamatok és az ügyfélkapcsolatok hatékonyabbá tétele is előtérbe kerül az ágazat cégeinél, amihez természetesen digitális technológiákat vetnek be.

Óránként egymillió új eszköz csatlakozik majd az internetre 2020-ban a Cisco előrejelzése szerint, és ezek túlnyomó többsége várhatóan olyan érzékelő lesz, amelynek információi egy-egy nagy rendszer működését teszik még hatékonyabbá. Az IoT-forradalom egyik éllovasa várhatóan az energiaszektor lesz, hiszen az általuk működtetett, esetenként sok millió felhasználót kiszolgáló, kritikus infrastruktúra folyamatos finomhangolását teszik lehetővé az új megoldások. Az IDC előrejelzése szerint idén várhatóan 66 milliárd dollárt költenek IoT-ra a közműszolgáltatók világszerte, ebből csak az infrastruktúra „okosítására” több mint 50 milliárd dollár jut.

A Deloitte, a világ egyik legnagyobb tanácsadócége idén tavasszal hozott nyilvánosságra egy elemzést, amely szerint az energiaágazat szereplőinek középtávon négy nagy kihívással kell szembenézniük. Olyan, a szegmenset átformáló trendekről van szó, mint például új piaci szereplők megjelenése – erre itthon a Magyar Telekom volt példa, igaz, a távközlés cég azóta jórészt kivonult erről a területről, ebben a sajátos hazai környezet is fontos szerepet játszott –; a villamosenergia-termelés decentralizációja; az ügyféligények változása és a digitalizáció.

Az okoseszközök által generált digitalizáció részben a belső folyamatok esetében, részben pedig az ügyfelekkel való kapcsolattartásban formálja át az energiacégek működését. Erre építve a szolgáltatók újszerű, a megszokottnál rugalmasabb értékajánlatokkal célozzák meg a felhasználókat, akik a megváltozott ügyféligényekkel összhangban el is várják szolgáltatójuktól a magasabb hozzáadott értékű szolgáltatásokat és ügyfélélményt.

A digitalizáció a működési modelleket (az adatelemzést, a kulcsügyfelek lojalitásának eladást követő megoldásokkal történő erősítését) és az ügyfélkapcsolatokat is alapjaiban átalakítja. A digitális csatornákon kínált tartalmak alakításával felértékelődik az ajánlatok pontos differenciálása; az önkiszolgálás népszerűsítésével lehetőség lesz a működési költségek csökkentésére a B2C szegmensben és egyes B2B folyamatokban.

A Deloitte elemzése szerint az ágazat olyan irányba indul el a közlejövőben, mint amilyen irányba a pénzügyi szektor tart, például egyre több okos alkalmazás bevetésével, a nagy mennyiségű adat hatékony elemzésével és a mesterséges intelligencia alkalmazásával az ügyfélkiszolgálásban.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2028 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Alföldi István

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4835 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ALEF Distribution HU Kft.

A legkeresettebb cégek: