Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


56_Egerszegi_Krisztia_n.jpg
Egerszegi Krisztián, MiniCRMForrás: ITB

Minden cégnek szüksége lenne megfelelő ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerre, csak van, aki még nem tud róla, esetleg kényelemből, félelemből nem lépett ez ügyben. Pedig egy csoportmunka-támogató eszköz sokkal többre képes, mint azt elsőre gondolnánk. Egerszegi Krisztiánnal, a Magyarországon a KKV szektorban piacvezető, felhőalapú CRM szolgáltató, a MiniCRM Zrt. cégvezetőjével beszélgettünk.

– A CRM, mint fogalom elég régóta létezik, éppen ezért az ember azt gondolná, ahogy az internet beépült a mindennapjainkba, úgy az üzleti életben minden cég használ CRM rendszert. Így van ez Magyarországon?

– Sajnos nem. A cégek töredéke – nincs friss és pontos számadat róla, de körülbelül 10 százalékuk – használ csak valamilyen CRM rendszert. Óriási lemaradásban vagyunk az USA-hoz képest. Fontos tisztázni, hogy CRM (ügyfélkapcsolat-kezelés) rendszer alatt nem az excel-tábla vagy papíralapú működést értjük, vagy egy ügyviteli szoftver ügyféltörzsét, hanem olyan csoportmunka-támogató eszközt, amely segít kihozni a maximumot az érdeklődőinkből, ügyfeleinkből, adatbázisunkból, és csúcsra járatja az értékesítésünket. Emellett rengeteg dologban tud még segíteni, többek között a számlázásban, ügyfélszolgálatban, rendezvényszervezésben, toborzásban. Ügyfeleinket idézve: “Gyakorlatilag a MiniCRM az agy a cégben”, illetve “Cégtulajdonosnak egy ilyen rendszer legjobb vérnyomáscsökkentő”.

– Lehet tudni, hány ügyfelük van?

– Nem titok, büszkék is vagyunk rá, hogy 1078 ügyfelünk van (a cikk írásának időpontjában). Nem hivatalos információ, de a világ három legnagyobb szoftvercégének van összesen körülbelül ennyi CRM ügyfele Magyarországon. Persze más az átlagos projektméret, de ez mindenképpen egy impozáns szám, és napról napra növekszik az ügyfeleink száma.

– Miért nem használják többen, a költségoldala miatt?

– Egy cég számára nem lehet megterhelő a költsége. Átlagos számokat véve alapul egyetlen alkalmazott egyetlen órájának annyi a költsége, mint egy felhasználó havidíja. A kényelem és a tájékozatlanság a leggyakoribb ok azoknál, akik még nem használnak hasonló megoldást. Ahol nem akarnak változtatni, ott az jön elő indokként, hogy majd elintézik excelben meg a naptárban, az is jó lesz. Majd amikor keresnek egy fontos információt, ami soha nem lesz meg, vagy napokat töltenek feleslegesen olyan kimutatások készítésével, melyek nem pontosak, a napi tűzoltás pedig elvisz minden időt, akkor nem szabad azon csodálkozni, hogy nem fejlődik a cég.

– Csak ennyi az oka a CRM hiányának, vagy van még más is?

– Még két dolgot emelnék ki. Az egyik, hogy sokan teljesen automatizált értékesítést képzelnek el, és ha ezt nem tudja teljes mértékben biztosítani egy rendszer, akkor már nem is kell. A valóság ezzel szemben az, hogy a cégek 99 százalékánál nem lehet teljesen automatizálni az értékesítést, mindig meg fog akadni a folyamat egy e-mail, telefon vagy személyes találkozóval. Ne gondoljuk, hogy nálunk majd máshogy lesz, emberi értékesítés nélkül, önmaguktól nem jönnek a számok. Tipikus példa az automata értékesítésre és annak megtörésére a webshop: ha valaki este rendel, másnap reggel már telefonál, hogy azonnal kellene a termék, és ha megoldható, elmegy érte személyesen.

A másik, hogy sok esetben nagyon komplex, egyedi igények merülnek fel. Igaz, hogy a cég még papíron intézi a dolgait, de ha a rendszer nem tud mindent, amit elvárnak tőle, akkor nem kell, és inkább maradnak a kőkorszaki megoldásoknál. Ilyenkor jönnek a több tízmilliós projektek, melyekről fél év múlva kiderül, hogy már az irány is rossz volt. Az olcsón összecsapott megoldások pedig nagyon drágává tudnak válni, pláne ha történik egy biztonsági incidens, ami miatt bukhatjuk a bizalmas adatokat is. Saját tapasztalat, hogy az egyedi fejlesztés tízszer annyiba kerül, mint azt gondoltuk, és negyed annyit tud, mint azt elképzeltük, illetve tízszer „bug”-osabb, mint azt rémálmainkban láttuk.

– Miben érdemes gondolkodnia annak, aki fejlődni szeretne?

– Én mindenképpen készen elérhető, de testre szabható megoldásokból építkeznék. Nem az integrációt és egyedi fejlesztést erőltetném, hanem a fő problémáimra keresnék céleszközöket. Olyan megoldás, ami mindent tud és pont ránk van szabva, nem létezik. Az idő pénz és a gyorsan használatba vehető megoldásokkal tudunk eredményt elérni. Mostanában egyre többször fordul elő, hogy a komolyabb KKV ügyfélkörben a klasszikus nagyvállalati szoftverekre alapuló, akár több tízmilliós nagyságrendű megoldások helyett vezetik be a MiniCRM-et. Nem fog minden egyedi igényt kiszolgálni – többnyire nem is fontos mindegyik, csak logikusnak tűnt és jól hangzott, és így égetik el a töménytelen mennyiségű pénzt a cégek. De ha az alapvető problémákra megoldást kap a vállalat és az első hónap végére már eredményt termel a megoldás, annál nagyobb sikert nem is lehet elérni.

Hadd hozzak egy konkrét példát is! Az esettanulmányaink közül (melyek weboldalunkon publikusan elérhetők) emelném ki a Grantis Hungaryt, az egyik vezető pénzügyi tanácsadó céget. “Amikor elkezdtük használni a rendszert, még hárman voltunk, mára már hatvanan vagyunk. Pontosan tudjuk mérni, mennyibe kerül egy lead, honnan, melyik kampányból érkezett, így tudjuk, hogy melyik kampányok térülnek meg. Ezek felhasználásával célzottabban tudunk hirdetni, CRM nélkül ösztönből lövöldöznénk sörétessel az erdőben. Így tudunk adatvezérelt marketinget csinálni. Azt szokták mondani, hogy a hirdetések 50 százaléka kidobott pénz, csak nem tudni, melyik 50 százalék. CRM-mel könnyebb rájönni arra, hogy melyik. Emellett a meglévő ügyfeleink kiszolgálására is jól használható a MiniCRM.“

– Hogyan fogadták a munkatársak a CRM bevezetését?

– Ide illik a válaszuk a „Mit jelent számodra a CRM?” kérdésre: “Ha tanácsadóként nézem, akkor szükséges rossz, amit az első három napban gyűlölsz, majd utána nem tudsz élni nélküle. Ha cégvezetőként nézem, akkor irányítópult értékesítéshez, marketinghez, ügyféltevékenységekhez. Fény, ami alapján tájékozódunk.”

Ezzel maximálisan egyetértek, a MiniCRM a napi munka szerves és elengedhetetlen része. Én is ezzel kezdem, és ezzel fejezem be a napomat, a legszorosabb személyi asszisztens, mert a rendszer észben tartja mindazt, amit egy ember fizikailag nem tud.

– Milyen jó tanáccsal szolgálna útravalóul?

– Ügyfelünk, a Login Autonom ügyvezetőjének tanácsát osztanám meg mindenkivel: “Én csak azt tudom javasolni minden KKV-s társunknak, hogy ne gondolkodjon tovább, hanem kezdje el használni! Ameddig gondolkoznak, addig a versenytársaik, a piac és a lehetőségek elmennek mellettük.”

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2036 személy szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4866 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ALEF Distribution HU Kft.

A legkeresettebb cégek: