Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
social_networking
Forrás: discovery.com

A közösségi média felépülésével mindenkit foglalkoztat a kérdés, miként lehet indirekt módon profitot termelni a social mediából?

Kaizer Gábor stratégiai igazgató, BuzzMirror.hu, Revision Marketing Kft.
Business 2.0

A „piacon óriási változás ment végbe”, „a hatalom átkerült a fogyasztókhoz” – ezek azok a felhangok, amik miatt „azonnal be kell menni szósölbe”. Véleményem szerint ahhoz, hogy sikeres üzleti modelleket és marketingstratégiát lehessen építeni ebben az új közösségi világban, a lehető legnagyobb optikán keresztül kell körbenézni, hogy feltérképezzük a business 2.0, avagy a közösségekre épülő üzlet világát.

A szociális hálóra, a közösségi alapokra szervezett új vívmányokból egyre több van. Például a Groupon, a februárban 10 milliárd dollárra értékelt Zynga vagy berlini párja, a Wooga, a Threadless.com, a Jobvite,de jó benchmark lehet a közösségek bevonására a Procter&Gamble Tremor.com és a Vocalpoint.com szóbeszédmarketing és termékminta-tesztelő közösségei.

S igen, a klasszikus üzletben működő cégek is elindultak már a szocializálódás útján. Az általam legjobban ismert példa a British Telecom (BT), ahol a dolgozóknak egy MyBT szakmai közösségi site-ot tartanak fenn. Belső tudásmegosztásra pedig a BTpedia és a podcast&blog center jött létre.

Engem személy szerint a social intelligence érdekel leginkábbebben a világban. Hiszen a social mediából kinyert adatok elkezdtek beköltözni a vállalatirányítási szoftverekbe.

 

Schmuck Roland oktató, Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar
Célzott kampányok

 A közösségi oldalak rohamosan terjednek, Magyarországon már a Facebook az egyik leglátogatottabb weboldal. Sokan keresik, hogyan lehetne profitot termelni ebből a trendből.

A közösségi oldalak elsősorban a vállalati marketingesek számára nyújtanak új, eddig nem látott lehetőségeket. Mivel a Facebook hirdetési rendszerében a személyes adatlapokon megadott információk alapján nagyon pontosan meg lehet határozni a hirdetés célcsoportját, hatékonyabb marketingkampányok indíthatók rajta, mint más médiában. Ehhez szükséges egy honlap vagy egy rajongói oldal, amelyre a hirdetés mutat.

Számos hazai cég már létrehozta saját rajongói oldalát, melyeken ugyan közvetlen értékesítés nincs, de kiválóan használhatóak márkaépítésre, image-javításra. Segítségükkel a vállalat közvetlenül küldhet üzenetet és kaphat visszajelzést a potenciális vásárlóitól. Az érdeklődő célközönség számára is hasznosak ezek az oldalak, mivel például az üzenőfalon keresztül mindig megkaphatják a legfrissebb információkat.

Egyes vállalatok kedvezményeket biztosítanak akkor, ha megosztjuk a vásárolni kívánt terméket az üzenőfalon, így azt akár több száz ismerősünk is láthatja. Más vállalatok ennél továbblépve saját alkalmazásokat fejlesztenek, melyekkel termékeket és szolgáltatásokat népszerűsítenek.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2072 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Laufer Tamás

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4951 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: