Menü
medianet_420
Forrás: HTE

Külföldön már nagy népszerűségnek örvend és az elmúlt években itthon is egyre kihasználtabbá válik az on demand, vagyis lekérhető tartalmak technológiája. Hova tart ez a fejlődés, mennyire használjuk ki itthon a lehetőségeket, és mit rejt a jövő? A témával foglalkozó szakemberek többek között ezekre a kérdésekre adnak válaszokat a HTE MediaNet Konferencián, 2015. október 8-9-én.

Az alternatív műsorterjesztési technológiák egyre erőteljesebb szerepet töltenek be a mindennapjainkban. Az évtizedeken keresztül megszokott, központilag szabályozott műsorfolyam mellett fontossá válik a lekérhető tartalom, vagyis bármit bármikor visszanézhetünk, újranézhetünk megfelelő technológia segítségével. Emellett természetesen a lineáris médiafogyasztás sem tűnik el, színtere azonban kitágult. Az OTT (over the top) fejlesztésekben rejlő lehetőségeket az utóbbi néhány évben Magyarországon is egyre több szolgáltató és fogyasztó használja ki. Egyes becslések szerint, bár napjainkban még mindig a sugárzott tartalmak a legnépszerűbbek, 2020-ra az OTT világszerte átveheti a vezető szerepet a lineáris tartalomfogyasztás felett.

A felgyorsult életvitelnek köszönhetően, főleg a „Z” generáció tagjai azt várják el, hogy akkor és úgy juthassanak egy tartalomhoz, ahogy idejük és kedvük tartja, kötött programoktól és műsorrendektől függetlenül. A Netflix és Youtube „uralta” Egyesült Államokban már jól látszik, hogy a 18–24 év közötti korosztály többsége online tartalomfogyasztó, és ez a tendencia pedig nálunk is egyre érezhetőbbé válik. Bár az OTT nálunk még csak kiegészítő szolgáltatásként jelenik meg, a piaci szereplők egyre inkább próbálnak ebbe az irányba elmozdulni.

A hazai színtéren évek óta jelenlévő szolgáltatók mellett most már azok a startupok is megjelentek, amelyek újszerű, megvalósítható technológiákat kínálnak, és lépést tudnak tartani a legújabb generáció elvárásaival. Mivel a tartalomkínálat egyre szélesebb, a szolgáltatók arra törekszenek, hogy minél inkább személyre szabott választékot nyújtsanak, illetve platformfüggetlen megoldásokat keresnek. A legnagyobb tartalomszolgáltatók, például az RTL Klub, a TV2 vagy az MTVA, általában ingyenesen teszik közzé online felületeiken a legtöbb saját gyártású tartalmukat, de ma már a nagy mobilszolgáltatók sem maradnak ki a versenyből: ők előfizetőiknek kínálnak hasonló lehetőségeket. Emellett a piacon megjelentek a kifejezetten internetes tartalomtovábbításra létrejött szolgáltatások is, amilyen a MinDig TV mobilapplikáció, vagy az ITT/OTT TV, amelyek szintén a „bárhol, bármikor” elv kiszolgálását tűzték ki célul, mindenféle egyéb előfizetéstől függetlenül.

A kérdés már csak az, mikor és milyen ütemben gyűrűznek majd be a mindennapjainkba ezek az alternatív megoldások, és a technikai háttér, valamint a különböző szolgáltatók milyen mértékben lesznek képesek kiszolgálni a folyamatosan változó nézői igényeket. A kérdést a szakemberek október 8-9-én, Kecskeméten igyekeznek megválaszolni!

A szakma patinás rendezvényének részleteiről és programjairól itt tájékozódhat: www.hte.hu/medianet2015

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1977 személy szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4703 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:REVOLUTION Software Kft.

A legkeresettebb cégek: