Menü
facebook_russia_1
Forrás: flickr.com
Az ArvaliCom 2013-as kutatása szerint a magyarok többsége ugyan minden további nélkül meglenne Facebook nélkül, mégis a hazai 4,7 millió Facebook felhasználó 90 százaléka napi szinten, sőt többségük naponta többször is használja az oldalt. Csak 3,6 százalék tartja magát függőnek, de 14,3 százaléknál fordult már elő, hogy szex helyett is inkább a Facebookot választotta.

A meglepő eredményeket is tartalmazó kutatásból kiderül: a közhiedelemmel ellentétben csak a munkahelyek 8 százaléka tett már lépéseket a Facebook használat korlátozására, s csak a fészbukozók 5 százalékának származott kára munkahelyén Facebook aktivitása miatt.

A gyakorta felröppenő híreknek, miszerint látványosan elkezd csökkenni a Facebook használat, ellentmondanak a számok, ez csak meghatározott fejlett piacok legfiatalabb korosztályaira jellemző: a hazai lakosság 45 százaléka növelte a Facebookon eltöltött idejét az elmúlt időszakban, míg 40 százaléké szinten maradt. A megkérdezettek 80 százaléka a jövőben is ugyanennyit kívánja használni az oldalt, s ugyan már kicsit többen vannak, akik csökkenteni kívánják jelenlétüket, mint ahányan növelni tervezik azt, ezek eredőjeképp még nem várható érdemi csökkenés a Facebook használatában.

A lakosság 88 százaléka naponta, ezen belül 55 százalék többször is használja az oldalt, ráadásul 40 százalékuk alkalmanként és átlagosan egy óránál is többet tölt a Facebookon. A megkérdezettek 8 százalékát idegesíti az oldal, míg 30 százalék kifejezetten szereti azt, sőt, 15 százalék már nem is tudna élni Facebook nélkül. Ugyanakkor 55 százalék minden további nélkül el tudná képzelni, hogy az oldal nélkül létezzen.

A megkérdezettek 75 százalékánál csak kiegészítő vagy egyáltalán nem fontos, közel 22 százalék életében viszont fontos szerepet játszik a Facebook, s csak 3,6 százalék vallotta magát függőnek. A megkérdezettek 97 százaléka állítja, hogy hasznos információkat talál a Facebookon, 88 százalékuk, ha különböző intenzitással is, de szívesen meg is osztja ezeket.

A lakosság 64 százalékát nem zavarják a hirdetések, de 36 százalék már soknak tartja jelenlétüket. A potenciális hirdetés kattintók aránya 85 százalék, akik közül 55 százalék „megnézi, ami érdekli”, de sokan vallják, hogy „ritkán kattintanak”. Visszaszorulóban a nyereményjátékok használata. Több mint 80 százalék soha, egyre kevesebbet vagy csak ritkán él ezekkel. A like-láz viszont még él. A felhasználók 34 százaléka 50-nél is több oldalt kedvelt már.

A megkérdezettek 20 százalékánál már legyőzte valaha a Facebook a szexet, sőt, 6 százalékuk vallja, hogy „mindig a Facebook győz”. A többség (76 százalék) azért még a hagyományos testi örömökre szavaz. Csak a megkérdezettek 36 százaléka gondolja, hogy párja nem lép be az oldalára, míg 33 százalék csak „nem tud róla”.

A megkérdezettek 15 százalékának okozott párkapcsolati problémát Facebook tevékenysége, 3 százaléknál szakításra is sor került emiatt. Míg az állatok és babák egyelőre még keveseket idegesítenek (11 és 8 százalék), az idézetek már a felhasználók közel 20 százalékát. A fészbukozókat már saját maguk is idegesítik az esetek 6 százalékában. Arra a kérdésre, hogy mi zavarja leginkább a felhasználókat, leginkább a gyakran posztoló ismerősöket (25 százalék), a nyereményjátékokat (35 százalék) és hirdetéseket említették (53 százalék).

ArvaliCom

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2028 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Poór Károly

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4834 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:SERCO Informatika Kft.

A legkeresettebb cégek: