Menü
networking
Forrás: The RMN Agency

Minden networking találkozó valós lehetőséget nyújt az új üzleti kapcsolatok kialakítására. Semmi haszna azonban, ha végig csak a felkínált frissítőket lesi valaki, és valójában nem beszélget senkivel. Ahhoz, hogy megérje az időbefektetést, jó benyomást kell kelteni másokban, hogy később is emlékezzenek ránk.

"Az üzleti kapcsolat az első benyomással indul, fontos tehát, hogy felkészültek legyünk és a legjobb formánkat hozzuk" - mondja Ferling József, a BNI kommunikációs igazgatója. Íme néhány jó tanács a szakembertől mindehhez!

1. Legyünk naprakészek (egy lista segíthet)

Mielőtt megjelennénk a találkozón, célravezető egy kis kutatást végezni, így összeszedhetjük, kik állnak érdeklődésünk középpontjában, mely előadóknak vagy részvevőknek szeretnénk mindenképp bemutatkozni. Az esetek többségében rendelkezésre áll egy programterv a rendezvény előtt, így lesz idő felkészülni rá. A résztvevőkről informálódni lehet az esemény Facebook-oldaláról, vagy ha ilyen nincs, kutatni lehet bármely releváns közösségi média felületen is az említések után.

2. Névjegykártya (a kötelező kiegészítő)

Olyan nincs, hogy nincs névjegykártya. Sokkal hitelesebb és szakmaibb megjelenést kölcsönöz, ha egy minden szükséges adatot tartalmazó kártyát adunk át, mintha őrült tempóban egy papírra vagy a telefonba próbálnánk irkálni. Mielőtt elindulnánk a rendezvényre/találkozóra, mindig bizonyosodjunk meg arról, hogy a megfelelő mennyiség van nálunk, és azzal cseréljünk később kártyát, akivel véleményünk szerint megéri tartani a kapcsolatot. A névjegykártya egyfajta emlékeztetőül is szolgál, hogy találkoztak velünk.

3. Együtt a liftben (avagy te magad másfél percben)

Az elsőre furcsán hangzó helyzet meglehetősen hatékony eszköz. Egy networking találkozón két dologra kíváncsiak az emberről: kicsoda és mivel foglalkozik. Ahhoz, hogy biztosan eredményesen mutatkozzunk be, készüljünk fel egy rövid, tömör ismertetőre magunkról, ami összefoglal minden fontos információt rólunk/a cégünkről.

4. Megjelenés (önmagad pozicionálása)

Ugyan azt mondják, egy könyvet ne a borítója alapján ítéljünk meg, mégis rengeteget elárul a hozzáállásunkról az, hogyan pozicionáljuk magunkat. Ez nemcsak a ruházatra, de az ápoltságra és a személyi higiéniára is vonatkozik. Ha van dress code, alkalmazkodjunk hozzá. Ha nincs, gondoljuk végig, milyen típusú programon fogunk részt venni. Képzeljük magunkat az ügyfelek helyébe, vajon milyen öltözetben látnának szívesen? Ha kétségünk van efelől, legyünk inkább elegánsabb, semmint hogy ápolatlan külsővel jelenjünk meg.

„A világ legnagyobb, tudatos üzleti kapcsolatépítéssel foglalkozó szervezete, a BNI heti rendszerességgel megtartott üzleti találkozóin egymást jól ismerő vállalkozók találkoznak –

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2028 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Poór Károly

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4834 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:SERCO Informatika Kft.

A legkeresettebb cégek: