Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
Batta_9131_k
Forrás: ITB

Kommunikációs cégvezető, trend- és kultúrakutató, a hazai design- és elektronikus zenei kultúra tudatos támogatója. A fentiekhez konzervatív megjelenés és konzervatív szemlélet párosul egy kicsit sem hagyományosnak nevezhető irodatérben. Batta Barnabással, a MITTE stratégiai igazgatójával beszélgettünk.

Batta Barnabás, MITTE
– Kommunikációs kutatóból stratégiai pr-cégvezető. Ez egy szokványos pályaelhagyó bölcsész karrierje?

– Érdekes kérdés, ezen még sosem gondolkodtam, ennél sokkal ösztönösebb a működésem (nevet). Mindig is a társadalmi és kulturális változások és trendek érdekeltek, korábban csupán megfigyelő kutatóként. 2006-ban írtam az első diplomamunkámat, ami a médiatechnológiai változások és a zenei nyelv viszonyát kutatta. Ez a munka indított el a tudományos és oktatói pályán. Ebből az anyagból született később az általam szerkesztett könyv, a „Médium, Hang, Esztétika” (MHE), amely felvételi tananyag is lett több felsőoktatási intézményben. A zene fogalmának átalakulását vizsgálta az analóg-digitális váltás különböző nézőpontjaiból. Az évek során a kommunikációs, esztétikai, illetve politikai és filmes tanulmányaim során az új médiáról való gondolkodásban izgalmas utat jártam be, hiszen médiaelméleti- és művészetfilozófiai, majd a társadalomelméleti kérdésektől sodródtam egyre inkább a gyakorlati kommunikációs kérdésekig. Egyre inkább foglalkoztatott a kérdés, hogy hogyan lehetséges különböző társadalmi színtereket irányítani és összekapcsolni. Ezen a kerülőúton jutottam el a stratégiai pr és a kommunikáció, illetve a márkaépítés kérdéséhez. Tanítottam oktatási intézményekben, számtalan előadást tartottam oktatási intézményekben és társadalmi programokban, megbízott kutatóként, majd kommunikációs tanácsadóként és projektmenedzserként egyre mélyebbre ástam a tényleges megvalósításban.

 – Hogyan lett ebből a sokszínű érdeklődésből mára ismert pr-cég?

– 2011-ben egyedül kezdtem el a céget akkor még az oktatás mellett, ekkor csatlakozott Misetics Mátyás kreatív igazgatóként. Az elmúlt két évben már közel 10 fős céggé bővültünk. Ez idő alatt kiterjedt és színes pr arculati portfólióra tettünk szert, és mára kevés olyan terület van, ahol ne végeztünk volna a profilunkhoz és az ízlésünkhöz igazodó integrált kommunikációs munkát. A célközönség is megértette mára, hogy a MITTE esetén másfajta értékrendről van szó, mint amivel amúgy más, hagyományosabb kommunikációs cégeknél találkoznak. Ez a fajta neokonzervatív szemlélet, ahogy működünk és ahogy dolgozunk az ügyfeleinkkel, ezen a ponton vált egy tudatos kínálati szemléletté, hiszen nem pusztán az ügyfélre szabott megoldásokat javasolunk, hanem egy értékrendet, ízlést, szemléleti modellt, és mára szerencsére elmondhatjuk, hogy az ügyfelek számos esetben azért keresnek minket mert azt szeretnék kapni, amit mi kínálunk és ahogyan kínáljuk.

– Eléggé telített a pr-szakma Magyarországon, hogy sikerült mégis a MITTE Communications-nak betörnie erre a piacra?

– Elsősorban annak az integrált kommunikációs szemléletnek és annak a márkakommunikációs értéknek köszönhető az ismertségünk, amely egyedi, ízléses, mértéktartó, konzisztens világot tükröz a MITTE és ügyfelei a szakmai és szélesebb nyilvánosság felé. Ez Misetics Mátyással közös munkánk terméke, aki kitűnő kreatív szakember, elismert fotóművész, divat- és portréfotós hatalmas portfólióval. Mindkettőnkre érvényes a tudományos mélység és a nagyfokú művészeti és márkaérzékenység. Ezek azok az ízlésbeli és gondolkodási alappillérek erőt, alázatot és kreativitást adnak nekünk. Mi nem reklámot szeretnénk adni a szervezeteknek, hanem olyan, megélhető, érthető történetet, társadalmi és kulturális kontextust, illetve márkaidentitást, ami őket valóban pozicionálja az elérni kívánt célcsoportban. Nem az a cél, hogy pusztán az eladást segítő reklámaktivitást vagy öncélú csr-t, vagy imázskommunikációt nyújtsunk. Az, hogy az értékálló elegancia, a kreativitás, a költséghatékonyság és a kommunikációs tudatosság szimbiózisban jelenjen meg a munkáinkban.

– Mi a pr-osok számára a bölcsek köve? Mi a titkos módszertan?

– Semmi titok nincsen: az eredményes kommunikáció a tiszta gondolat, érzékenység és intuíció értékes keveréke. A MITTE-ben úgy szeretünk dolgozni a szervezetekkel, ha nagyon alapos előkészítő stratégiai munkát tudunk végezni, amihez esetleg egy arculatfrissítést is javasolni tudunk. Az adott cég minden egyes területét letapogatva hozunk létre olyan kommunikációs- és pr-tartalmakat, amelyek ténylegesen növelik a szervezet láthatóságát, a vele kapcsolatos történések hírértékét, ezeknek köszönhetően pedig javítjuk a szervezet imázsát és rövid-középtávon pedig a forgalmát is. Távol áll tőlünk a „fapados” marketing szemlélet, az öncélú, pazarló „l’art pour l’art” innovációk. Konzervatívak vagyunk, hiszen mélyen hiszünk abban, hogy minőségi kommunikációs eszközökkel, egy hiteles, igényes arculattal és pontos üzenetekkel célt és üzleti eredményeket hozhatunk ügyfeleinknek.

– Milyen területeket fog át a MITTE és kikkel dolgoztok együtt a projektek megvalósításban?

– A MITTE Communications három kiemelt lábon áll: trend- és kultúra közeli projektek arculati és pr-kommunikációja, melyben kiemelten fontos az innováció és márkaérzékenység, konzervatívabb, nagyobb piacon működő szervezetekhez kapcsolódó arculati és kommunikációs projektek, illetve marketing- és trendkutatás –  melyeket állami és piaci szereplőknek egyaránt kínálunk. A munkaerő kiválasztást nem könnyíti meg, de próbálunk olyan emberekkel együtt dolgozni, akik azonosulnak az értékrendünkkel,. Az iparági sajtó is kedvel minket és kíváncsi a velünk kapcsolatos hírekre, ami nagyon sok jó szakembernek jó belépő az együttműködés kezdeményezésére.

– Hogyan viszonyul hozzátok a konkurencia?

– Szerencsések vagyunk, mert a hagyományos nagy pr-cégek túl kockázatosnak tartják azt a piaci platformot, ahol mi a legtöbbet mozgunk, illetve az „érzékenységbeli” küszöböt is magasnak tartják talán. Másrészt ritkán dolgozunk multinacionális cégekkel, nem végzünk hagyományos sajtókommunikációs és reklámtevékenységet, hanem egy sokkal integráltabb modellben működünk, ilyen szempontból sem ütközünk. Azt gondolom, tisztelnek és elismernek minket.

– Mennyire dominánsak nálatok az it-megoldások és a közösségi média?

– A közeljövőben fogunk sajtóelemző és saját projektmenedzsment szoftvert fejleszteni. Szinte minden ügyfelünknek végzünk LinkedIn- és Facebook-kommunikációs tevékenységet. Akinél a design és a kultúra, vagy a véleményvezér-szerep dominánsabb, ott a Pinterest és Twitter is fontos a reprezentációs és tartalommarketing számára. Viszont mi ebben a tevékenységben is konzervatívok vagyunk, használjuk ezeket az eszközöket, de abszolút tudatosan, sohasem többre, mint amire alapvetően szükséges – tehát nem gondoljuk, hogy a felületeknek akár önértéke is lenne.

– Kiemelt szerepet kap munkáitokban és arculatotokban a letisztult minimalista design, de az irodátokat is 2014-ben az „Év Designer Irodája” díjra nevezték.

– Számunkra nagyon fontos a minőségi, patinás épített tér és azok a tárgyak, melyek körülvesznek minket. Fontosnak tartjuk, hogy az iroda is inspiráló, esztétikus közeg legyen. Természetesen fiatal cégként egész más anyagi kerettel tudtunk az irodatérhez nyúlni, mint egy nemzetközi hálózatban dolgozó társunk, de azt gondolom, hogy pont ezért találtunk olyan költséghatékony, innovatív eszközöket, például egyedi falfestési- és falmatricás megoldásokban, illetve Mátyás izgalmas fotós munkáiban, ami egyediséget és hiteles, emlékezetes megoldásokat eredményezett a térben. Természetesen a kiterjedt kreatív ipari területen végzett márkaépítési munkáinknak köszönhetően szép számmal vannak jelen az irodatérben a hazai designerek munkái is. A Design Terminál mentorprogramjának részvevőjeként mi magunk is fontosnak tartjuk a hazai formatervezési- és divat kultúra támogatását. A Design Terminál szakemberei mellett mi képviseljük a márkaépítés és márkakommunikációs területet. Öt kiemelt projektnek segítünk a hazai és nemzetközi márkaépítésben és kommunikációban.

– Ha jól tudom készül egy átfogó MITTE elemzés is a hazai kreatív iparról.

– A Design Terminállal egy fontos elemzést is publikálunk a hazai designipar üzleti hátteréről és lehetőségeiről. Látjuk, hogy a kockázati és szakmai befektetők egyre inkább szívesen fektetnek designipar termékeibe. Bár hazánkban még kockázatosabb ilyen cégekbe fektetni, mint it-, vagy éppen biotech cégekbe, de tengerentúli és skandináv tendenciákhoz egyre jobban látják ennek a területnek a fejlődését és megtérülésének kísérőjeként azokat a pozitív kommunikációs- és értékhozadékokat, amelyeket kizárólag egy kreatív ipari cég tud nyújtani. Egyre többen dolgoznak a területen, egyre jobb minőségű termékeket hoznak létre, egyre jobban emelkedik lakossági szinten is a hazai design fontossága.

Mi is nagyon fontosnak tartjuk ennek a területnek a támogatását, már csak amiatt is, mert azt látjuk, hogy ez a fajta tudatos designszemlélet valós hasznot hozhat amúgy piaci cégeknek is. A dolgozók kényelme és inspirálása, az ergonómia fontossága, az arculati kommunikációs igényesség és tudatosság, ezek mind-mind olyan szempontok, melyek a célcsoport tudatküszöbe alá befészkelődve pozitívabb attitűdöt eredményezhetnek egy üzleti döntés esetében.

 

Az eredményes kommunikáció a tiszta gondolat, érzékenység és intuíció értékes keveréke – Batta Barnabás

 

– Meglehetősen egyedi ügynökségi szolgáltatásként zenei márkamenedzseléssel is foglalkoztok.

– Zenei múltamból eredően kapcsolatot ápolok a hazai könnyűzenei szcénával. MITTE-szolgáltatásként elsősorban abban szerettünk volna segíteni, hogy zenészek, cégek, rádiók és szponzorok hatékonyabban tudjanak együttműködni a célcsoport élérésében –  ennek elősegítésére végeztünk márkaépítési, kommunikációs és részben menedzsment munkát. Sok sikeres arculati és pr-munkánk volt vezető zenekarok lemezbemutatói kapcsán, továbbá több olyan zenei márkaépítési projektünk is, ahol a márkanév kitalálástól a fotózáson át az album borítótól a pr-menedzsment munkáig mindent mi csináltunk. Kulcskérdés volt a területen, hogy az zenei műfajnak milyen a mitológiája, és ehhez kapcsolódóan milyen rajongói bázis mozgató erői működnek. Ennek keretében végeztünk nemzetközi kutatásokat. Felmértük az adott közönség összetételét, ízlésvilágát. Majd megnéztük, hogy mi az amit hozzá lehet tenni kommunikációs tartalomként, hogy legyen benne erő és élni tudjon a kívánt szegmensben.

– Tavaszra várható tőled egy izgalmas zenei kiadvány is, az „Ütemváltók” című szakmai kötet.

– Ez nem az MHE folytatása, nem tanulmánykötet lesz, hanem egy szélesebb réteget megszólító kultkönyv, amelyet képes interjúkötet formájában a magyar elektronikus zene elmúlt 20 éve minienciklopédiájának szánunk. 25 mélyinterjút készítettünk dj-kkel, producerekkel, klubtulajdonosokkal, fesztiválszervezőkkel. Késő tavasszal, a fesztiválszezon előtt szeretnénk megjelentetni. Digitális, mindenki számára letölthető formátumban szeretnénk közzétenni, online marketing és arculati megoldásokkal karöltve. Úgy gondoljuk, hogy a munka szellemiségéhez leginkább az ingyenes hozzáférés és az egyedi megjelenési forma illik.

– Mik a terveitek 2015-re?

– Hamarosan publikáljuk a kreatív ipari szakmai elemzésünket, de közben előkészítjük következő szakmai munkánkat, egy városmárka-elemzést. Ennek a hátterét az adja, hogy jelenleg is több olyan, Budapest-közeli projektünk van, ahol mi magunk is tudatosítottuk, mennyire fontos egy tudatos városmárka építése.

Kiemelt új szolgáltatás a MITTE portfólióban 2015-ben a trend és jövőkutatás. Elsősorban állami intézmények és stratégiai léptékű nagyvállalatok számára fontos, hogy hosszabb távra is leírhatóvá tegye egy adott iparág jövőképét.

Az év második felére tervezzük, hogy oktatói hátterünkkel több vidéki telephelyet tudjunk létesíteni egy adott megyében vagy régióban pr-munkára. Kíváncsiak vagyunk, hogy ezt a fajta szemléletet és gondolkodást hogyan lehet más régiókban meghonosítani.

Jelenleg is folyamatban lévő településmarketing- és városmárkázás projektjeink körét a jövőben további projektekkel bővítjük.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2072 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Laufer Tamás

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4951 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: