Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


17_LinkedIn.jpg
Forrás: ITB

A krónikus munkaerőhiánnyal küzdő vállalatok nem engedhetik meg maguknak, hogy bármely közösségi platformot kihagyják a mixből, amikor fiatal, pályakezdő vagy akár pár éves tapasztalattal rendelkező munkaerőt keresnek. Noha a magyar LinkedIn-felhasználók aktivitása nem túl erős, az igényes fiatal, kékgalléros munkaerő azért megtalálható itt.

Amikor a Microsoft felvásárolta a szakmai kapcsolatokban erős LinkeIn közösségi oldalt, a B2B-kapcsolatok szakértőjét, akkor attól féltem, hogy az addigra megszokott és többé-kevésbé sikeres formátum veszít az értékéből, elromlik, miután a redmonti vállalat ráteszi a kezét. Szerencsére a félelmem egyáltalán nem igazolódott be: olyan szakemberek kerültek vagy maradtak a szakmai közösségi oldalon, akik megértették a lényegét és pontosan tudják, hogy itt nem lehet erőltetni a reklámokat, nincs értelme villogó bannereket elhelyezni az oldalakon, mert a közönség nem ezt akarja.

 

Mit akarnak a LinkedIn-felhasználók?

Egyik oldalról a pályakezdő fiatalok, a karrierjüket építők itt találják meg a szakmai közösséget és a szakmai vitákat is. Érdeklődve követek például egy contact centeres csoportot, meg egy-két másik, ezen a téren releváns vállalatot. Vagy a közösségi marketinggel, a B2B-influenszerekkel foglalkozó szakmai viták is számos tanulsággal szolgáltak már, ahogy a startup befektetéseiről híres vállalat egyik képviselőjének őszintén megmagyarázott miértjei is kíváncsivá tesznek.

De mi az, ami a legjobban érdekel? Az, hogy ki mit tesz hozzá a vitához. Mert aki hozzászól, az két dolgot is elárul saját magáról: fontos számára a szakma annyira, hogy kövesse a fontos embereket, illetve van elég esze ahhoz, hogy saját véleményét magvasan megfogalmazza. (A harmadik egy évvel ezelőtt az lett volna, hogy kiderül, tud angolul is, de most már jellemzően magyarul folyik a hazai szakmai diskurzus.) Egy-egy ilyen hozzászólás sokkal többet elárul egy emberről, mint ha két órán keresztül faggatnánk oda nem illő kérdésekkel egy személyes találkozón.

 

Meg akarják találni azt, aki kell

Másik oldalról a HR-esek minőségi munkaerőt szeretnének találni. Mi sem bizonyítja jobban a kommunikációs készség meglétét (például egy IT-s esetében), mint az, hogy legalább hetente képes egy magvas szakmai posztot megírni. A HR-eseket telefonkönyvként használják a LinkedInt, amikor új munkaerőt keresnek, minden „szabad”-ot jelző minőségi jelöltet megkeresnek. A krónikus munkaerőhiánytól sújtott magyar munkaerőpiacon egyetlen HR-es sem engedheti meg magának, hogy a szakmai közösségi oldalt kihagyja a keresési mixből.

Több HR-essel és fejvadász céggel beszélgettem, és mindenki egyöntetűen azt állítja, hogy a számukra releváns fiatalok, szakemberek jelen vannak ezen a szakmai platformon is. A kékgalléros munkák esetében ez a szakmai oldal a kiindulópont a friss munkaerőt keresők számára. És meg is találják a minőségi jelölteket ezen a helyen. Ha megvan a kiszemelt kolléga, akkor a kutatás másik része a többi közösségi média-profil átnézése, ahol a szakmai kép megismerése után a magánemberről próbálnak (még a találkozás előtt) minél átfogóbb képet alkotni. Vagyis a személyes profilon – legyen az Instagram vagy Facebook – nézik meg, hogy a jelölt nem vall-e szélsőséges nézeteket, nem jellemző-e rá az extrém viselkedés, egyszóval passzol-e a vállalati kultúrához.

Összegezve, jól tette a redmonti vállalat, hogy hagyta a közönséget, alakítsa ki a saját szakmai platformját. Minőségi szakmai játszóteret adtak nekünk.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Zákai Emõke

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4960 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:EcoSim Kft.

A legkeresettebb cégek: