Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


86_lucidchart.jpg
Forrás: ITB

Nem fair minden felelősséget egyedül az oktatásra hárítani és a munkaerőhiányért is az oktatást okolni, az viszont tény, hogy a tudás az, ami különbséget tehet ország és ország között. Azok szerepe tehát, akik a szürkeállományt szürke eminenciásként gondozzák a háttérben, óriási.

Gyakorlatilag nincs olyan módszer, amit a cégek ne tettek volna meg az elmúlt egy-két évben annak érdekében, hogy enyhítsék az ICT-szektorban (is) tapasztalható munkaerőhiányt. Gyorstalpaló programozó kurzusok, bootcampek, online képzések, együttműködések egyetemekkel, IT-pályaorientációs programok középiskolásoknak, digitális tanterem általános iskolásoknak. A piac tehát mozdult, és megtette azokat a lépéseket, amelyek a jövőben várhatóan pozitív eredményt hoznak.

 

Hosszú távú befektetés

De nem maradtak el a szakmapolitikai törekvések sem, az oktatást megreformáló és korunk digitalizációs irányaival összehangoló kezdeményezésekből nincs hiány. A technológiai fejlődés generálta gyors környezetváltozás azonban olyan kihívásokat állít az oktatással szemben, melyeket nehéz rugalmasan kivédeni – elég csak arra gondolni, hogy a becslések szerint az általános iskolai tanulmányaikat most megkezdő gyerekek 65 százaléka olyan munkakörben dolgozik majd felnőtt korában, amely jelenleg még nem is létezik! Azt is tudomásul kell venni, hogy az oktatás hosszú távú befektetés, a változások pozitív hatásai nem máról holnapra jelentkeznek.

A kormányzati digitalizáció négy pillére közül az egyik a digitális kompetenciák, vagyis a digitális írás- és olvasástudás fejlesztése. A teljes oktatási rendszer digitalizációjának érdekében jött létre a Digitális Oktatási Stratégia (DOS), amely a változó munkaerőpiaci igényekre és a digitális gazdaság térhódítására reagál. Fő vezérelve, hogy senki ne hagyhassa el az oktatási és képzési rendszert anélkül, hogy birtokában lenne a munkaerőpiac által elvárt digitális alapkészségeknek.

 

Fókuszban a szakképzés

Az sem mellékes, hogy a Diákháló Program keretében 5070 iskolában építenek ki wifi-hálózatot, amit összesen 1,2 millió diák használ majd. Október elejére 1926 iskolában sikerült elérni a megfelelő sávszélességet, illetve közel ezer intézményben már a wifi-hálózatot is kialakították.

A digitális pedagógia azonban nem egyenlő a digitális eszközökkel végzett pedagógiával; a digitális életre felkészítő pedagógiát jelenti valójában. Vagyis nem a hagyományos pedagógia lineáris folytatása, nem ráépül, hanem kiváltja, helyettesíti annak bizonyos elemeit.

2018, 2019 fókuszában pedig egyértelműen a szakképzés erősítése áll, amelynek ki kell szolgálnia a környezetét – a gazdaság és a munkaerőpiac igényeit. Ehhez elengedhetetlen, hogy a vállalatok nyitottak legyenek az oktatási intézményekkel való szoros együttműködésre, minél több szektorban. Követendő példa erre az autóipar és az oktatás elmúlt években tapasztalható, egyre hatékonyabb kooperációja.

Az oktatás a legjobban megtérülő befektetés egy ország számára. Jövőbeli potenciálját pedig semmi sem mutatja jobban, minthogy mennyire viszi komolyan ezt a területet, mennyi erőfeszítést tesz ezen a téren.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2051 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Grace Gerald

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4901 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Inviitech

A legkeresettebb cégek: