Menü
18_Social_Media.jpg
Forrás: ITB

Eddig a kötelező rossz volt a közösségi média az ICT-cégek számára, viszont a helyzet ebben az évben drasztikusan megváltozhat. Új technológiákat és az online hirdetés új metódusait kell megszoknunk: „felszáll” a streaming média, és azonnal vásárolni is lehet majd ezeken a felületen.

A közösségi média forgalmának több mint hetven százaléka már mobileszközökön zajlik. Ezen belül is a valós idejű tartalom lesz a legfontosabb nóvum, ha a felhasználók, akkor a hirdetők számára is. Mind a Facebook mind  a Twitter előre készül erre a paradigmaváltásra. A cél egyszerű: még több ideig a felülethez kötni az embereket, elhitetve velük, hogy mindig valami fontos dolog történik körülöttük. Ehhez jön a mobilnet (LTE vagy 4G) sávszélességének növekedése következtében a videó és interaktív tartalmak élvezhetőbb minősége. A globális mobiladat-forgalom 65 százalékkal nőtt 2015 negyedik negyedévére derült ki az Ericsson mobilitási jelentéséből is. A gazdag mozgóképes tartalmak új reklámmegoldásokat is eredményeznek, 2016-ban tovább nő majd a termékelhelyezés gyakorisága és „kreativitása”. (Magyarul: egyre többször bukkannak fel a klipekben és filmekben felismerhető termékek – autók, kütyük –, és a tartalom egyre nagyobb része szolgálja valamely termék, szolgáltatás – ruha, étterem, utazási cél – fogyasztását. – A szerk.)

 

Instant tartalom

Április elején indul a Facebook új találmánya, az Instant Articles. Ez egy kizárólag mobilra kifejlesztett tartalmi formátum, teljes képernyőn jeleníti meg az adott cikket, formázásaival, a szöveg mellett interaktív elemeket, videókat és képeket is tartalmazhat, nyilván reklámok is szerepelhetnek benne. Nem kell már a felhasználónak kilépnie a közösségi médiás felületről ahhoz, hogy lássa a külső tartalmakat. Az Instant cikkek az eredeti weboldalról RSS feeden szerzik be a kívánt tartalmat, ezt formázza és jeleníti meg a rendszer. A Facebooknak nyilvánvalóan a felhasználói élmény javítása és az új tartalom (hirdetők) megjelenítése a célja. A Gawker tulajdonosa, Nick Denton is üdvözölte ezt a technológiát, szerinte alapjaiban fogja megváltoztatni a tartalomfogyasztást és az online reklámozást. A formátumot Amerikában már sikeresen tesztelte néhány nagy kiadó, ideje tehát bevetni a mély vízbe. Nem kell félteni a konkurenciát, a SnapChat Discover és a Twitter Moments is hasonló tartalompublikálási próbálkozások.

 

A Twitter újrapozicionálása

Bár nálunk kevesen használják a Twittert, de nem véletlen, hogy a bevezette (a felhasználóira erőltette…) a Timeline funkciót. Ez valójában előremenekülés, hiszen elég rosszak voltak a tavalyi bevételei.

Mit is jelent az új metódus? Azt, hogy nem időrendben jeleníti meg a követett felhasználók bejegyzéseit, hanem mesterséges intelligencia  dönti el melyik ismerősünk bejegyzése a fontosabb számunkra, sőt szűri is a tartalmat aszerint, hogy mit néztünk meg az előző napokban.

Kinek jó ez? A hirdetőknek, mert pontosabban célozhatnak a reklámokkal, a Facebook szabadságát kapják. A felhasználók pedig jobban testre tudják majd szabni és pozícionálni a kívánt tartalmakat. A Twitter verhetetlen a valós idejű hírekben, az online közvetítések prezentálásában, ez a tematikus tartalmi rendszerrel csak egyszerűsödik és átláthatóbb lesz. Mellesleg már elkezdték feloldani a 140 karakteres korlátozást is, innentől fogva pedig már csak a hirdetők fantáziája szabhat határt, hogyan használják ki ezt a megújult közösségi médiát.

 

Videó és live streaming

2016-ra videós tartalom nélkül már nem lehet közösségimédia-felületet értékesíteni, a történetmesélés legfontosabb megoldása lett mára a formátum, a rövid videók jobban tudnak eladni egy-egy brandet, mint egy PR-cikk. Ez annak is, köszönhető, hogy az új SnapChat- és Messenger-generáció már nem tud figyelni szöveges anyagra, csak a mozgásban lévő tartalmak tudják megszólítani. Nem szabad elfelejteni, hogy ők jelentik a ma és a jövő potenciális vásárlóerejét is.

Ezért látja mindenki a videóban a jövőt. A Facebook és a YouTube egymás pozícióit gyengítve folytatja cicaharcát: előbbi a saját formátum megteremtésében, utóbbi pedig a prémium szolgáltatásának bebetonozásában bízik erősen. Valószínűleg mindketten árnyékra vetődnek, mert a videótartalom-fogyasztásban a nyerő új platform az online streaming. A Periscope, Meerkat és Blab a semmiből jött és tarolt már tavaly, mára pedig kötelező beépíteni az online hirdetési fegyvertárba, ha egy cég meg akarja őrizni előnyét vagy új piacot kíván szerezni a konkurencia előtt.

 

Online kereskedelem a közösségi médiás felületeken

Az új idők legnagyobb áttörését a „Buy Now” gombok megjelenése jelenti majd. Pont az fog történni, amit a név sugall. Az online kereslet és kínálat végre egymásra találhat. A Facebook az év közepén vezeti be ezt a megoldást, a fentemlített natív reklám egyik áldása lesz. A webboltok vagy alkalmazkodnak ehhez a metódushoz, vagy lemaradnak. Minden felület online bolt lehet már így a jövőben, a technológia adott, csak használni kell.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az online kereskedelmet át kell pozícionálni. A bolt hátrébb kerül, a közösségimédia-applikáció látja el a funkcióit, egyszerűsítve és bonyolítva is a vásárlás aktusát. Nyilvánvalóan az új mobilos fizetési megoldások kellenek a zökkenőmentes kivitelezéshez, de ennek adhat támogatást az új vásárlói kultúra megjelenése is. Az Apple Pay most indul Kínában…

Kérdéses, hogy a jövő technológiái mennyiben csatlakoznak ehhez a közösségi médiás tartalomipari reformációhoz. Vajon be tud-e törni a kibővített (AR) és virtuális valóság (VR) a reklámpiacra? A Facebook az Oculus Riftet a közösségi médiás megoldásával szeretné népszerűsíteni, de a többek között a makacsul drága hardver miatt a siker igencsak kétséges.

Bookmark and Share

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1906 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Böszörményi-Nagy Gergely

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4556 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Lexmark Magyarország Kft.

A legkeresettebb cégek: