Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


71_5_20171018_BGA_2561.jpg
Forrás: ITB

Messze nem olyan rossz a magyar vagy a budapesti tömegközlekedés, mint ahogyan azt divatos manapság hangoztatni. Bár a forráshiány jelentős, pénzbőség esetén sem lehetne egyik napról a másikra behozni a még meglévő lemaradásokat.

Akár a budapesti tömegközlekedést, akár a MÁV-ot nézzük, számos sikeres fejlesztés zajlott le az elmúlt években, melyek révén már az okos megoldások is megjelentek – hangzott el a közlekedés helyzetéről tartott kerekasztal-beszélgetésen az Infotér Konferencián.

 

Egyre digitálisabban

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója elsősorban a Futár rendszert emelte ki, Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója pedig az elektromos járművek térhódítását. Ezek a buszok számos adatot továbbíthatnak majd műszaki állapotukról, megkönnyítve a karbantartást. Hasonlóképpen komoly fejlesztések zajlottak a MÁV-nál is. A háttérterületen például bevezettek egy, a pályainfrastruktúra karbantartását tervezhetőbbé tévő rendszert, mondta Vidra András, a MÁV infokommunikációs és technológiai rendszerek főigazgatója. Utas oldalon folytatódott a tájékoztató rendszerek fejlesztése és az elektronikus jegyrendszer kiterjesztése – az Infotér Konferencia után jelentette be a MÁV, hogy a Vonatinfo elnevezésű utazástervező alkalmazásból is lehet már elektronikus jegyet vásárolni.

 

Átfogó, egységes szemlélettel

A sikeres fejlesztés legfontosabb feltétele, hogy a tömegközlekedési ágazat minden szereplője rendszerben, teljes utazási láncban gondolkodjon és engedje el a „birodalmi szemléletet”. A gyakorlatban ez a közlekedési módozatok összekapcsolását, egységes kezelését jelenti – különösen, ami az utasok tájékoztatását és kiszolgálását illeti. Ehhez elsősorban nem még több forrás, hanem együttműködési szándék és kölcsönös bizalom kell, hangsúlyozta Dabóczi Kálmán. Így vélte Bolla Tibor is, aki szerint példaértékű volt, ahogyan a BKV átadta a HÉV-vonalak kezelését a MÁV-nak, de Budapest közlekedése sem működne, ha nem dolgozna jól együtt a BKV és a BKK.

Az egyik legfontosabb feladat az lenne, hogy egyetlen helyen lehessen megtervezni egy több közlekedési módot igénybe vevő utazást, és a jegyet is egyetlen helyen, alkalmazásból lehessen megvásárolni. Ugyanakkor azt is hozzátette a BKV vezére, hogy még a hirtelen forrásbőség sem jelentene azonnali megoldást. A lemaradásokat ugyanis nem lehet egy-két év alatt behozni. Hiába állna rendelkezésre a teljes összeg a 3-as metró felújítására, Budapest közlekedése nem bírná ki, ha egyszerre állítanák le a teljes vonalat.

 

Okosvonat

Egyelőre kísérleti fázisban működik a MÁV Okosvonat projektje. Ha valaki a mobil eszközével csatlakozik a MÁV wifi-jére – ami már több állomáson és 800 személyszállító kocsiban elérhető –, akkor választhat: az interneten böngészik vagy a társaság által kínált médiatartalmakat nézi meg. „Szeretnénk oktatási anyagokat, például OKJ-s képzéseket elérhetővé tenni. Ha valaki nap mint nap ingázik, az utazással töltött időt felhasználhatja arra, hogy megnézzen egy oktatást, meghallgasson egy nyelvleckét” – mondta Vidra András.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2041 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Gáspár László

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4897 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ALEF Distribution HU Kft.

A legkeresettebb cégek: