Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
65_szucs_tamas_GYU_1779_2.jpg
Szűcs Tamás, itelligenceForrás: ITB

Kisebb léptékű digitalizációs megoldásokból is lehet teljes egész megoldást kialakítani, csak nem szabad elfeledkezni az integrációról, valamint az üzlet és az IT közötti együttműködésről – mondja Szűcs Tamás, az itelligence üzletágvezetője.

– Kezdjük rögtön a címben feltett kérdéssel: technológiai vagy üzleti kérdés a digitalizáció?

– Mi azt valljuk, hogy egyszerre üzleti és informatikai kérdés is. A digitalizáció valójában arról szól, hogy miként tudjuk az informatikai lehetőségeket és megoldásokat a lehető leghatékonyabban az üzlet szolgálatába állítani. Nem is teljesen új jelenség ez, mi is régóta foglalkozunk vele, hiszen a vállalatirányítási rendszerek vagy éppen a munkafolyamat-támogató és integrációs megoldások is a digitalizációt, az üzletmenet javítását szolgálják.

– Mennyire képes akár az üzlet, akár az informatika egyedül elindítani a szervezeten belül a digitalizációt?

– Mindenképpen közös elhatározásnak kell lennie. Csak akkor fog működni, ha üzleti oldalról megvan az igény és a fogadókészség, az informatika oldaláról pedig megkapják a szükséges támogatást. A két terület zökkenőmentes együttműködése a sikeres digitalizációs projektek legfontosabb előfeltétele.

– Az önök tapasztalatai szerint hol érdemes elkezdeni a konkrét digitalizációs munkát?

– Az, hogy melyik üzleti terület vagy milyen technológia lesz az első választás, azt a cég saját igényei dönthetik el. Ami viszont szerintem minden projektben közös kell hogy legyen, az a folyamatok feltérképezése. Akkor tudjuk a követendő lépéseket meghatározni, ha megismertük, dokumentáltuk és szabályoztuk a vállalat működését. Ez még inkább szervezői, mint informatikai kérdés, de a tényleges munka előtt fel kell mérni a meglévő informatikai környezetet is. És nem kell félni a régi rendszerektől: volt nekünk olyan projektünk, ahol AS/400-on futó, addig csak parancssoros terminálról kezelt folyamatokat tettünk elérhetővé mobilról is igénybe vehető webszolgáltatások formájában.

– Egyedi, kisebb problémákra keressenek digitalizált megoldást a vállalatok, vagy legyen először egy nagy kép, és abba illesszék be a későbbi fejlesztéseket?

– Mindkettő mellett szólnak érvek. Ha először egy stratégiát készít a vállalat, az nyilván egy megfontoltabb döntés – viszont a gyorsan elérhető előnyökről is lemondanak. Úgyhogy mégis inkább azt hiszem, akkor jár jobban a cég, ha egy kisebb problémára fókuszálva, kicsiben próbálja ki a technológiát, a közös munkát, a csapatot.

– Így viszont fennáll a veszélye annak, hogy az ad hoc módon kiválasztott egyedi megoldások nem állnak össze egyetlen koherens rendszerré.

– Az egyedi megoldások nem azt jelentik, hogy mindentől függetlenek. Kell a vállalatnál egy olyan alap, egy olyan integrációs réteg, amelyre minden meglévő és ezután bevezetendő megoldást rá lehet ültetni. Mi például a Software AG termékeivel dolgozunk az ügyfeleinknél. Nemcsak a régebbi nagyvállalati szoftverek összekapcsolásában van nagy tapasztalatuk, de legutóbb például a PSD2 kapcsán villámgyorsan előálltak egy API-menedzsment megoldással is. Vagyis ha van egy jó integrációs alap, akkor nyugodtan készíthetünk mozaikot a digitalizációs megoldásból, mert a végén mindenképpen összeáll a teljes kép.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Péter

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4964 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ADAPTO Solutions Kft.

A legkeresettebb cégek: