Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
54_brandedarea.jpg
Forrás: ITB

A digitális forradalom a szemünk előtt zajlik, és épülnek fel az új iparági trendek, például egyik újdonsült innovációs zászlóshajónak számító, úgynevezett omnichannel (többcsatornás) módszertanra épülő élményalapú-platform megoldás. Az élményalapú digitális platformok felváltják a hagyományos ügyfélkezelési módszereket.

Az Egyesült Királyságban a Debenhams webáruház digitális élményalapú platformot használ az ügyfelek kezeléséhez, s azt tervezi, hogy kiterjeszti a webáruház platformját más kommunikációs csatornákra is (omnichannel módszertan). Ezzel a húzással a webáruház sokkal gyorsabban került a köztudatba, mint egy hagyományos e-kereskedelmi vállalkozás. A webshop már nem számít hagyományos internetes boltnak, hanem a digitális világ úttörő szereplőjének. Az omnichannel megközelítéssel pedig további plusz bevételeket is képes generálni.

Az újdonsült, trendi ügyfélszerző és -megtartó, többcsatornás felhasználói felület lényege, hogy a különböző értékesítési csatornákat hangolják össze az ügyfelek kommunikációs csatornáival: a vezetékes, az online, a közösségi média és a mobiltechnológia segítségével. A szakértők úgy látják, hogy az élményplatformokhoz kapcsolt omnichannel működés lehet az egyik leghatékonyabb megoldás az értékesítési csatornák jövedelmezőségének maximalizálására.

A leggyakrabban élményplatformokba épített megoldások

– Digitális vagyonkezelő rendszerek

– E-kereskedelmi megoldások

– E-mail szolgáltatások

– Űrlapok

– Mobil-elemzés

– Mobil-alkalmazásplatformok

– Online videoplatformok

– Önkiszolgáló portálok

– Termékinformációs menedzsment (PIM) rendszerek

– Ajánlási motorok

– Webhely-keresési lehetőségek

– Társadalmi mélységű platformok

– Tesztelési és optimalizálási eszközök

– Webes elemzések

– Webes chat-eszközök

 

Sokcsatornás marketing

A többcsatornás módszertan teszi lehetővé, hogy a kiterjesztett webfelületeken történő ügyfél-iterakciókat az összes kommunikációs csatornán összegyűjtsék, elemezzék és a megkapott eredményeket beépítsék a tartalmak megosztása során. A webanalitika pedig lehetőséget ad arra, hogy olyan összefüggéseket olvassanak ki az elemzők, amelyekkel személyre szabott termékeket és szolgáltatásokat képesek az ügyfelek felé csatornázni.

 

A digitális világban szinte már minden hálózatba kapcsolt eszközt, ideértve a számítógépeket, táblagépeket, okostelefonokat, mobileszközöket, a kiterjesztett valóság és a mesterséges intelligencia által működtetett technológiákat arra alakítanak ki, hogy személyre szabott és komplex világot építsenek a felhasználók köré. Érthető tehát, ha minden vállalkozás arra törekszik, hogy a legpontosabban határozza meg ügyfelei elvárásait és vágyait. Az álmok pontos feltérképezéséhez pedig rendelkezésre áll a fejlett technológia, az üzleti analitika és több profilkészítési módszertan.

 

Az előrejelzések szerint 2020-ra az omnichannel szemléletmódon alapuló élményplatformok válnak alapvető marketingeszközzé, szinte minden iparágban. Aki a most érkező hullámot jól lovagolja meg, jelentős árbevételre számíthat, hangsúlyozzák a szakemberek.

 

Intelligens digitális élményplatform (iDEP) a bankrendszerben

Ahogyan a klasszikus bankrendszer átalakul digitális bankrendszerré, egyre szűkül a fizikai kapcsolat a bankok és az ügyfeleik között. Az ügyfelek már nem szeretnek bankfiókba járni, ehelyett előszeretettel használják az internetbankot, a mobilapplikációt vagy az ATM-eket, hogy kommunikáljanak számlakezelőjükkel.

 

Az előrejelzések szerint az élményalapú-platformok megjelenésének köszönhetően még kevesebb időt töltenek majd a banki ügyfelek a bankfiókokban. Ennek ellenére a számlavezető bankok szeretnének teljes képet kapni az ügyfeleik szokásairól, hogy termékeiket értékesíthessék. A szakértők szerint az új technológia „rákényszeríti” a pénzvilág szereplőit, hogy a tradicionális ügyfélkezelési modellről áttérjenek a modern, omnichannel ügyfélkezelésre. A bankvilág az digitális élményplatformokat használja majd az ügyfelek holisztikus feltérképezésére, magyarázzák a szakértők. Az intelligens élményplatformok pedig arra is képesek, hogy a vállalatirányítási rendszerekben tárolt adatokat összekapcsolják többek között a közösségi médiában tárolt adatokkal. A technológiának köszönhetően például egy hitelminősítési folyamat egészen más formában fog megtörténni, mint ahogy évekkel korábban megszoktuk.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Péter

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4964 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ADAPTO Solutions Kft.

A legkeresettebb cégek: