Menü
42_ITB_MiniCRM_referencia.jpg
Forrás: ITB

A kiadó munkatársai már több, mint egy éve támogatják mindennapi munkájukat MiniCRM-mel. Sziebig Andrea, az ITB ügyvezető-főszerkesztője írta le a MiniCRM bevezetésének történetét.

Véglegessé vált a médiaportfólió az ITBusiness Publishing (ITB) kiadónál 2015 végére. Komplexitásából adódóan egyedülálló pozíciót mondhat magának a hazai ICT-média világában: az ITB teljes körű szakmai támogatást nyújt az ICT-menedzsereknek mind IT-TELCO fronton, mind pedig humánmenedzsment területen.

„Jó másfél éve döntöttük el: a MiniCRM-et fogjuk használni, és több, mint egy éve mindennapi munkaeszközünk. Elég hosszú út vezetett odáig, hogy letegyük a voksunkat a MiniCRM mellett. Igyekszem visszaemlékezni, mennyi rendszert próbáltunk ki, az biztos, hogy sokat. De valahogy egyik sem felelt meg az ITB igényeinek. Nem mondom, hogy rosszak lettek volna, de nem kifejezetten a médiára találták ki azokat.

Azt sem állítom, hogy egy-egy ilyen »elvetés« kapcsán a kollégáim könnyekben törtek volna ki… Minden ismert praktikát bevetettek, hogy tulajdonképpen miért pénz-, idő- és energiapocsékolás, ha CRM bevezetése mellett döntök. Persze, értem én őket, hisz ki szeretne olyan szoros kontroll alatt dolgozni, amelyet egy CRM-rendszer lehetővé tesz. Ráadásul ismernek: ha egyszer bevezetjük a rendszert, akkor nem fogjuk befordítani a sarokba, hanem használni fogjuk, méghozzá napi rendszerességgel, úgy, ahogy a nagykönyvben meg van írva. A használat elszabotálására semmi esélyük sem lesz.”

 

Nagy szükség volt rá

„Én viszont minden porcikámmal azt éreztem, meg kell lépni, hogy legyen egy ütős CRM-ünk. Mert ugye a saleses nem feltétlenül a leghűségesebb munkatárs, én is hamar elbúcsúzom attól a kollégától, aki nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. De addigra már annyi információ és kontakt birtokában van, amennyit hosszas átadás-átvételi procedúrákkal sem könnyű kontrollálni. Nem beszélve arról, hogy a távozó kollégánál egy olyan, erősen „cenzúrázott” Excel-tábla képződik, amelyben többnyire vajmi kevés az érdemi információ. Valljuk be azt is, hogy jó páran már visszaéltek ezzel a helyzettel, emiatt az ő távozásuk után nem nevezném zökkenőmentesnek az újbóli kapcsolatfelvételt az ügyfelekkel. Ami nemcsak felettébb kellemetlen, hanem bevételkiesést vagy presztízsveszteséget is eredményezhetett volna, ha nincs jó memóriám, illetve ne használnánk bravúrosan az Excel-tábláinkat. Dehát ez a modell tartósan nem működtethető.

 

Bevezettük

„Nem volt egyszerű az indulás sem, mert azért a MiniCRM-et sem feltétlenül nagy ügyfelek kezelésére találták ki, de azért átverekedtük magunkat a kezdeti nehézségeken. Beleszoktak a kollégák, hogy minden sóhajtást muszáj beírni az ügyféllel kapcsolatban, mert nekik tőlem van nyugtuk, nekem meg attól, ha napi szinten látom a munkájuk menetét, és azt tudom segíteni is, mindenféle beszámoltatás nélkül. Persze, közben lecserélődött a sales egy része is, de ezt a váltást épp a fenti okok miatt már nem sínylette meg a business.

Hogy meddig szolgál bennünket a MiniCRM? Az rajtunk is múlik, hogy milyen lelkesen csatoljuk vissza a használattal kapcsolatos igényeinket, no meg, hogy ezek megvalósítására a fejlesztők mennyire nyitottak. Most mindenesetre elégedett MiniCRM-felhasználók vagyunk. Bízom benne, hogy ez sokáig így is marad!”

Bookmark and Share

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1931 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Piller Gábor

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4637 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: