Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
59_Ocskay_Szilard_GYU_2995_2.jpg
Ocskay Szilárd, NEXONForrás: ITB

Változnak a munkavállalók, változnak az igények és az azokat kiszolgáló eszközök, módszerek – ráadásul mindez egyre gyorsabban történik. Az a cég, amelyik nem tud lépést tartani HR-fronton korunk kihívásaival és tempójával, végképp elvérzik. A NEXON ügyvezető igazgatójával, Ocskay Szilárddal a HR jelenéről és jövőjéről beszélgettünk.

– Személy szerint Ön mit tart a HR legnagyobb kihívásának napjainkban?

– Összességében a munkavállalók jelentik a legnagyobb kihívást. Vagyis a munkavállalók elérése, megszerzése, a munkaerőhiánnyal kapcsolatos problémák legyőzése, illetőleg a munkavállalók megtartása, jólétük biztosítása és motiválásuk az eredményes munkavégzésre. Korunk világa nagyon gyorsan változik, a HR világa végképp, mind IT-, mind humánoldalról nézve. A munkavállalók elképzelése saját karrierükről gyökeresen megváltozott az előző évtizedekhez képest. Felgyorsult az álláskeresési ciklus is: a dolgozók egyre kevesebb időt töltenek el egy helyen. Elsősorban a saját életüket szeretnék kiteljesíteni, és ennek egy része a munka. A fiatalok célja ma már nem az, hogy egyetlen cégnél fussanak be hosszú távú karriert, a pályakezdéstől egészen a nyugdíjazásig.

– Ez Önöknek is kihívást jelent?

– Szerencsére nálunk igen erős a törzsgárda, sokan már évtizedek óta velünk vannak, de természetesen a globális trendek nálunk is éreztetik hatásukat. Komoly feladatot jelent az idősebb generációkra jellemző megbízhatóságot és lojalitást az új, fiatal kollégáknál is elérni. Ráadásul a munkatársaink egy része szoftverfejlesztő, esetükben pedig különösen nagy a hiány és erős a mobilitás a piacon. Éppen ezért minden cégnek a „HR-élmény” irányába kell lépnie, napjainkban egyértelműen ez a kulcsszó a megfelelő munkaerő megtalálásában, bevonzásában és megtartásában.

– Mit takar a HR-élmény?

– Például azt, hogy a munkavállalók bárhol és bármikor elintézhetik a HR-rel kapcsolatos ügyeiket, köszönhetően az önkiszolgáló funkcióknak és a mobileszközöknek. Igaz, hogy a szoftvereink már tíz éve biztosítják az önkiszolgálás lehetőségét, de mostanra vált mindez igazán trenddé és mindenki számára elérhetővé. Az okoseszközök a kékgalléros munkakörökben dolgozóknál is jelen vannak, a HR pedig egyre több, egyre jobb és egyre inkább személyre szabottabb szolgáltatást nyújthat a munkavállalóknak.

Érezhetően új igény a HR felé, hogy azonosuljon azzal az elvvel, miszerint a munkavállaló legalább olyan fontos, mint a cég ügyfele, tehát ügyfélként kell kezelni őt is, maximálisan támogatva az életútját nemcsak a közvetlen munkakörnyezetben, de tágabb értelemben is, szem előtt tartva a well-beinget.

– Hogyan áll a HR a digitalizációval itthon?

– Vegyes érzelmeim vannak ezzel kapcsolatban. Nagyon sok digitális megoldást nyújtunk már évtizedek óta, tehát a HR jelentős része egyértelműen digitalizált. Ami azonban nagy kérdés, hogy mit jelent a modern világ a HR-ben, hogyan fogja a digitalizáció átalakítani a HR-esek, HR-vezetők funkcióját és munkáját. A dolgozói élménynyújtás során egyre több funkció kerül át a HR-től a dolgozókhoz, illetve az adott területek közvetlen vezetőihez. A központi HR tehát egyre több feladatot tud leosztani azokra a területekre, ahol az igények valójában keletkeznek. A digitalizáció, az automatizáció és a kiszervezés lehetősége gyakorlatilag átstrukturálja a humánerőforrás szereplőinek funkcióit. A jövőben a HR-re főként azok a stratégiai irányok meghatározása és személyes ügyintézési feladatok maradnak, amelyek a „boldog munkavállalói lét” elérését biztosítják a dolgozóknak.

– Intelligens beosztástervezőjük, a NEXONtime iPlan az elmúlt időszak nagy dobása volt. Min dolgoznak most?

– Egyrészt az elmúlt hónapokban nagyot léptünk előre a mobil alkalmazásainkban. Újabb funkciókat tettünk elérhetővé mobileszközön is, amire nagy igény mutatkozik munkavállalói oldalon is. Ez a megtartás komoly eszköze lehet, hiszen növelhető általa a dolgozói elégedettség, tehát nem csak az adminisztráció egyszerűsítését jelenti. Másrészt idén teljesen megújul a beléptető-rendszerünk, ami ugyancsak komoly fejlesztést takar.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2072 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Laufer Tamás

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4951 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: