Menü

Eseménynaptár

22_depositphotos.jpg
Forrás: ITB

A technológia soha nem látott mértékű fejlődésen megy keresztül, ez pedig az egyes iparágak jelentős átalakulásához vezet. Érdemes megnézni, hogy a vállalkozások főbb területein milyen új kihívásokkal kell szembesülni 2018-ban, mit hoz a kötelező digitalizáció.

Habár ma már mindenki online webshopokat nyit és üzemeltet, nem kell attól félni, hogy 2018-ban a hagyományos kereskedelem és a nagyáruházak egy csapásra el fognak tűnni. Persze nekik is át kell alakulniuk, ha versenyben akarnak maradni. Csak úgy maradhatnak talpon a nem online kereskedők, ha valamiben többet vagy speciálisabbat tudnak nyújtani a webáruházaknál, ha egy niche kiszolgálására fókuszálnak, vagy különlegességet kínálnak. Különösen felértékelődött az időseknek szóló termékek eladása, hiszen őket másként kell megszólítani, mint a fiatalokat. Mivel a társadalmunk több mint fele 50 év feletti, nem hagyhatja ki egy vállalkozás sem ezt a célcsoportot. Azért is érdemes rájuk figyelni, mert okosan és célzatosan használják már az internetet. Ez nem azt jelenti, hogy hanyagolni kell a fiatalabb generációt, csak másként kell akár offline, akár online megközelíteni őket.

 

Új vásárlói élmény

Ebben segíthet az új trend, a vásárlói élmény élő megtapasztalásának lehetősége, mellyel az offline boltok élhetnek sikerrel. A vevőket egy maradandó, valós idejű felhasználói élménnyel ajándékozzák meg. A bolt már nem csupán az értékesítés központja, hanem a szórakoztatást is mellé rendeli. Maga az áruház így találkozási pont, a hasonló élményeket preferáló társadalmi csoportok gyűjtőhelye. Az analóg boltok így szép lassan már nem a webáruházakkal, hanem a színházakkal, közösségi médiával és múzeumokkal kelnek versenyre. Ázsiában ez már bevett metódus, ahol nem csupán az értékesítés jelenti a fő profilt, hanem az élmény is: az adott márka minden fontos termékét megismerhetik, kézbe vehetik és tesztelhetik a vásárlók (experience store).

Ma már mindenki a közösségi médiában pazarolja idejét, nem véletlen, hogy egyre céltudatosabban törnek be erre a felületre is a kereskedők. A közelmúltban a Facebook csupán csak kirakatként funkcionált számukra, hiszen elég kényelmetlen volt bármit is ezen keresztül megvásárolni. Szerencsére a dolgok megváltoztak, így az elmúlt hónapokban a Facebook, a Pinterest és az Instagram is radikálisan fejlesztette vásárlási szolgáltatásait, vagyis a felhasználók végre elszórhatják a pénzünket a kedvenc közösségi médiás oldalaikon is.

 

A mobilapplikáció kötelező

Tény, hogy az online vásárlások jelentős része mobileszközön zajlik már, ez a trend pedig egyre csak erősödni fog. A mobilra optimalizált webáruház kötelező, a megfelelő kényelmes fizetési metódussal egyetemben. Érdemes arra is gondolni, hogy az évben debütáló arcfelismerés hogyan fog a jelenlegi mobilos fizetési rendszerekkel szervesen összefonódni, illetve a hangalapú rendszerek is miként fognak beválni az online kereskedelemben (Alexa, Siri, Google Now); a kereskedőknek keményen kell majd lépést tartani a digitális nóvumokkal.

Megállíthatatlannak tűnik a mobilfizetés terjedése, az Apple és a Google okostelefonos fizetési megoldásai által a fogyasztók fokozatosan térnek át a mobilkereskedelemre. Ez leginkább kényelmi funkcióként jelentkezik, viszont kiváló segítséget nyújt a cégeknek ahhoz, hogy adatokat tudjanak gyűjteni ügyfeleikről, szokásainak kielemzésével pedig szélesíthetik üzleti spektrumukat és jobban is célozhatnak az egyes sikeres vásárlói szegmensekre. Egy jól működő mobilalkalmazás ma már nem létezhet felhős háttér nélkül, nemcsak a gyors és könnyű adatelérés és feldolgozás végett, de a felhőalapú mobilalkalmazások biztonsági szempontból is kötelezőek a modern vállalkozások számára. Népszerűek lesznek a gyorsított fogyasztásra alkalmas mobiloldalak (AMP Accelerated Mobile Pages), melyek drasztikusan csökkenthetik a visszafordulási arányt a mobileszközökön, növelve az online hirdetések láthatóságát és a látogatók számát is, nem beszélve az oldalak magasabb rangsorolásáról, a látogatók gyors elemzéséről, a könnyebb tartalomelhelyezésről és a célzásról sem. Ami az év nagy meglepetése lehet a mobilplatformon, az a kibővített valóság alkalmazásának tömeges megjelenése. Az AR előnye lehetővé teszi a szolgáltatások és termékek részletes vizuális élményként való bemutatását valós időben, okosan elkészített applikációval az analóg boltok is helyettesíthetőek lesznek vele.

 

Marketing és kommunikáció

A cégek számára a legnagyobb kihívás a halaszthatatlan digitális átalakulás, melynek során kiemelt szerepet kap a valódi ügyfélközpontú marketing. A belépési piaci korlát is egyre alacsonyabb lesz, sőt a globalizáció miatt a nemzetközi nagyvállalatok (fizikai jelenlét nélkül is) megjelennek termékeikkel a helyi piacokon. Nyilvánvaló, hogy a piaci versenyt csak az nyerheti meg, akik tényleg a fogyasztói testére tudja szabni szolgáltatásait, kommunikációját és a termékeit. Ehhez szervesen tartozik a valós idejű folyamatos válaszképesség is a fogyasztók magatartásváltozásaira, illetve ezek nyomon követésére.

2018-ban már itt a paradigmaváltás, az eddigi kampányközpontú kommunikációt felváltja a fogyasztóközpontú tevékenység, hiszen az ügyfelek nagy része a mobilinternetnek köszönhetően már folyamatosan, online elérhető. Vagyis cégünk azonnal tud reagálni az egyes fogyasztói magatartásváltozásokra, hiszen szinte mindent elárulnak magukról, ez pedig sokkal finomabb és szofisztikáltabb célzási lehetőségeket ad a marketingesek kezébe. Egyre több releváns információt kapunk a felhasználóktól, mivel egyre több okoseszközt használnak: kontextuális környezetükben látjuk fogyasztóinkat, gyakorlatilag a vállalat már közvetlenül kapcsolatba tud kerülni ügyfeleivel. Végül, de nem utolsó sorban az ügyfélkapcsolati (CRM) rendszerek is gyökeresen átalakulnak, az eddigi egyszerű üzleti tranzakciós megközelítés (vásárol vagy sem) az új technológiáknak hála finomodik, így vásárlóinkról egyre részletesebb, emocionális, közösségi médiás és személyes adatokat nyerhetünk ki.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2022 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Pál

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4821 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:SERCO Informatika Kft.

A legkeresettebb cégek: