Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
22_1.jpg
Forrás: ITB

A vonzó cégbemutató igazi aduász a zsebben. Különösen akkor, amikor oda kell állni a virtuális startvonalhoz, ahol több tucat hasonló vállalkozás versenyez a gigászi megrendelésért, a partner vagy a vásárló kegyeiért. A sablondumákkal, unalomig ismételt frázisokkal, elcsépelt szóvirágokkal azonban a legjobbak is pillanatok alatt beleszürkülnek az „exkluzív”, „teljes körű”, „elit” szolgáltatást nyújtó cégek sorába. Ezért összegyűjtöttük a jó cégbemutató aranyszabályait.

Gombamód szaporodnak a kis- és közepes vállalkozások, új és még újabb köntösbe csomagolva a piacon valamilyen formában már jelen lévő termékeket vagy szolgáltatásokat. Kitűnni ebből a forgatagból még a világmegváltó ötletekkel sem egyszerű – főképp, ha nincs egy jól megfogalmazott, őserővel bíró cégbemutató szöveg, amiből elég három sor ahhoz, hogy a webshop kifosztásra, a partneri szerződés pedig megkötésre kerüljön.

 

A szomszéd füve mindig zöldebb, de a sajátod legyen kék!

Sajnos egyre több cég bemutatkozását – akár a szóbeli, akár az írásbeli formára gondolunk – ki lehet következtetni, ami az addig elolvasott és meghallgatott bemutatkozók számlájára írható. Szövegírói panelek, bevett szófordulatok, unalmas megoldások övezik a cégbemutatkozókat, amelyek persze megteszik eredeti céljukat és kitöltik az arra szánt felületet, de nem mutatják meg igazán azt, hogy mitől egyedi és különleges az adott szolgáltatás vagy előállított produktum. Így – egy kis túlzással élve – állhat a fiatalság forrását forgalmazó cég a bemutatkozó mögött, ha a sablonokra és a másoknál látott frázisokra hagyatkozva saját maga is csak egy lesz a tucatból.

Merni kell egyedit alkotni, és igenis időt és energiát kell fektetni a testre szabásba. Lehet, hogy mindenhol az „exkluzív” szó a zászlóshajó, vagy épp az „önökért vagyunk” és „egyedülálló szakértelem” kifejezés köszön vissza, de mennyivel többet ad egy vásárlónak vagy partnernek, ha nem a sablonnal találkozik? Sokkal, mert megszólítják.

A retorika láthatatlan varázsa

A cégbemutató esetében sem mindegy, milyen hangnemben és stílusban íródik a szöveg, hiszen máshogy kell megszólítani minden közönséget. A legegyszerűbb, ha az ember felméri, ki az adott célközönsége, ezt követően pedig a rájuk jellemző kifejezésekkel, szavakkal érdemes kommunikálni. A cégbemutató végén maximum egy-két elérhetőség szerepeljen, mert a bőség zavarában könnyen elveszik a lényeg.

Érdemes időt szánni a dinamikus, energikus, jól hangzó cégbemutató megírására, mert számos ponton hozzá tehet a sikerességhez és profitnövekedéshez. Egyrészről új ügyfél esetén a névjegykártya után szinte a legfontosabb kellék az üzletkötéshez, hiszen feketén-fehéren tartalmazza mindazt, amit a cégről tudni érdemes. Ha pedig a régi iskola papíralapú tanításai szerint néhány meg is bújik belőle a farzsebben, azt a leendő ügyfél kezébe lehet nyomni. Így még kézzel foghatóbbá válik a termék/szolgáltatás.

A cégbemutató a virtuális világban elengedhetetlen, hiszen nemcsak kitölti és színesebbé teszi a honlap tartalmát, hanem keretbe is foglalja azt. Ami pedig a legfontosabb, számos pályázatnál létfontosságú szerephez jut.

 

A cégbemutató elengedhetetlen alfája és omegája

Vannak alapvető dolgok, amiket érdemes elkerülni a hatékony cégbemutató érdekében. Ilyen például a fent már említett sablonszöveg, illetve az aktualitását vesztett információk. Ezenkívül viszont van négy kihagyhatatlan elem, melynek mentén emlékezetes és célratörő cégbemutatkozó készíthető. Az újgenerációs igényekhez is alkalmazkodó cégbemutató ugyanis kiemelkedik a tömegből, megoldást nyújt, egyedi, referenciákkal teli és empatikus. Az utóbbi jelző ugyan furán hathat, de komoly szerepe van a potenciális ügyfél megfogásában. Az első dolog, amit jó, ha már az első bekezdés tartalmaz, az a cég egyediségének bemutatása. Ez lehet egy ügyesen megfogalmazott fél mondat, egy közvetett információmorzsa, de a lényeg az, hogy az olvasó számára pillanatok alatt egyértelművé tegye, hogy miért éri meg az adott céget választani a hasonlók közül. Ezzel összefüggésben következik a második sarkalatos pont, mégpedig az, hogy a cégbemutató kitér arra, hogy miként tud megoldást nyújtani az ügyfél problémájára. Sőt, nemcsak megoldást nyújt, hanem azt is sejteti, hogy aprólékosan átlátja, ismeri az adott problémát. Itt kapcsolódik be a harmadik tényező: az empátia. Bármennyire szokatlannak és anti-professzionálisnak tűnhet, ez a titkos összetevő. Ugyanis ha az ügyfélben az első pillanattól az utolsóig az az érzés fogalmazódik meg, hogy az adott cég együtt érez a problémájával, vagy pontosan ismeri azt a helyzetet, amiben éppen van, az fokozza a fogyasztási kedvet, és ha alkalom adódik rá, előkészíti a partnerré válást. Végezetül egy evidensnek tűnő, sokszor mégis homályba vesző elem is szükségeltetik a bemutatkozóba, mégpedig a referenciák. Ez akkor tud nagyot ütni, ha szemrevaló, vizuálisan látványos módon van megkreálva. A cégjegyzékhez hasonlító felsorolások ugyanis inkább nyomasztó, mintsem jövőbemutató, modern cég képét festik le.

 

A csillagok véleményformáló ereje

A cégről kialakított kép komoly húzóerővel bír az új vásárlók bevonzására, de ugyanúgy a megtartásra is. Éppen ezért nem árt néha áttekinteni akár a weboldalon, akár a közösségi média oldalon található, céggel összekapcsolható értékelés fület. Elvégre a cégbemutató után a második kattintás mindig az értékelés oldalra vezet, a csillagok aránya pedig könnyen eltántorító erővel bír, főképp, ha nincs feltornászva. A feltornászás alatt persze nem a bérkommentelőket kell érteni, hanem – akár a negatív, akár a pozitív – reakciókra adott választ, hiszen ebből is az látszik, hogy komolyan veszik az ügyfelek, vásárlók véleményét. Ez pedig elengedhetetlen sikerfaktor a mai világban.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2069 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Fazekas Csaba

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4931 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: