Menü
19_T_sys_iStock_654126932.jpg
Forrás: ITB

A konkrét üzleti problémák és azok megoldásai – melyek sokszor épp a digitalizációban rejlenek – érdeklik leginkább a kisvállalatokat.

Köztudott tény, hogy a hazai kis- és középvállalatok az uniós átlagnál sokkal kisebb arányban használják a fejlett infokommunikációs technológiákat, ez pedig már versenyhátrányt is jelent számukra. Ennek számos oka van. Gyakran hangzik el az az érv, hogy mindig van valamilyen éppen aktuális probléma, amit gyorsan meg kell oldani (munkaerőhiány, bérek, ellenőrzések, üzletkötés, egyebek), ami miatt már nem jut erő és idő az IKT-technológiával foglalkozni. Általában hiányzik a szervezeti struktúra is, a tulajdonos/ügyvezető mindennel maga foglalkozik, neki viszont nem csak ideje, többnyire tudása sincs ahhoz, hogy felmérje a digitális technikák hasznát – miközben gyakorlatilag csak az ő elhatározásán múlik, hogy vállalkozásból vállalattá alakul-e a cég.

 

Konkrétan tudni, miben segít a digitalizáció

Ezért aztán nem is a technológia, hanem az üzleti problémák kapcsán érdeklődnek az új megoldások iránt – mesélték lapunknak a T-Systems Magyarország kisvállalati üzletágának munkatársai. Ez annál is könnyebben megy, mert a megoldandó problémák jó része vagy közvetlenül összefügg az információtechnológiával (Cégkapu, NAV online számlázás), vagy az IKT segíthet megoldást találni rájuk (munkaerő kiváltása, ügyfélkezelés stb). A cégvezetők is könnyebben felismerik a digitalizációban rejlő lehetőségeket, ha megmutatják nekik, hogyan segíti konkrét üzleti folyamataikat vagy csökkenti költségeiket.

Erre többféle módszer is kínálkozik. A T-Systems például létrehozott laborokat, ahol a meghívott cégvezetők előtt élő bemutatóval demonstrálhatják egy-egy szolgáltatás működését és hasznát. Ugyancsak célravezető, ha helyszíni konzultáció keretében mérik fel a vállalkozás folyamatait, működési modelljét, majd javaslatokat tesznek a hatékonyságot javítani képes egyedi megoldásokra. A több mint egy éve működő hellobiznisz.hu oldalon a kisvállalkozások a saját szemszögükből ismerhetik meg, milyen területeken van lehetőségük fejleszteni.

 

Az egyszerűségre kell törekedni

Nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy egy KKV-nak megfizethető, könnyen bevezethető és egyszerűen működtethető rendszerekre van szüksége. Szóba jöhetnek a szolgáltató által üzemeltetett és felügyelt irodai megoldások (CRM, irodai környezet, vagy akár IP-alapú telefonközpont is), amelyekhez nem szükséges kezdeti beruházás, hanem havi díj ellenében vehetők igénybe, miközben a vállalkozásnak semmi teendője nincs a működtetéssel. Még jobb számukra, ha ezeknek a szolgáltatásoknak a havidíjában a szükséges hardverek (beleértve a laptopokat és okostelefonokat) is benne foglaltatnak. Fontos számukra az is, hogy legyen egy helyi vállalkozó, akihez bármilyen gondjukkal fordulhatnak, és aki gyorsan tud segítséget nyújtani nekik.

A lényeg, hogy a kis- és középvállalatok felismerjék és megszerezzék azokat az eszközöket és szolgáltatásokat, amelyek révén gyorsíthatják, hatékonyabbá teszik üzletmenetüket, megoldják a jelen nyomasztó (és nem az IT-vel kapcsolatos) problémáit, és még költségeket is megtakaríthatnak. A szállítónak pedig azt kell szem előtt tartani, hogy nem terméket kell eladnia, hanem az ügyfél problémájára kell a leghatékonyabb megoldást megtalálni.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2012 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Nelson Amanda

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4781 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: