Menü
03_businessbraggerblog.com.jpg
Forrás: ITB

Ülök egy sajtóbeszélgetésen, amely elvileg arra lenne hivatott, hogy a termékbejelentések hátterét vázolja fel, elsősorban technológiai oldalról, majd egyszer csak az ominózus cég egyik vezetője elkezd kitartóan arról beszélni, hogy nem csak a technológiai tudás a fontos. Sőt, talán egy sikeres cégnek jobban kell koncentrálnia a márkaépítésre.

Én nem tanultam imázsépítést, nem tartom magam megmondóembernek ezen a téren, de van lexikális tudásom. És van tapasztalatom ebben a témakörben: az elmúlt 20 évben láttam fel- és leépülni „imázsokat”, elemző személyiségjegyeimből adódóan pedig sok közös pontot találok mind a pozitív, mind a negatív folyamatokban. Jól látom, mik a siker elemei. Azt is látom, hogy a magyar tulajdonban levő kisebb, de még a nagyobb KKV-k sem használnak ezekből túl sokat, ha egyáltalán van belőlük a tarsolyukban.

Nem egy cég igencsak büszke a technológiai tudására – amire valóban büszke is lehet –, de számukra nagyjából itt véget is ér a világ. Ők azok, akik úgy gondolják, jól elvannak azzal a 8-10 nagy ügyféllel, akiknek évek óta dolgoznak, el sem tudják elképzelni azt, hogyha közülük bármilyen ok miatt akár csak kettő is kiesik, nagy bajba kerülhetnek. Hisz a kutya nem ismeri őket, nem látszanak a piacon. Sőt, nemegyszer még a saját ügyfele sincs tisztában azzal, hogy neki beszállít az adott cég. Ugye, abban egyetértünk, hogy egy ilyen szállítót nem nehéz lecserélni?

Persze, jön a nagy a meglepetés, meg az elégedetlenség, ha egyszer csak egy felső döntés hatására kiteszik őket. És ekkor jöhet a magyaros megjegyzés: persze, mert nemzetközi szinten nem vagyunk erősek. Sajnos magyar viszonylatban sem!

 

De azért egyre többször látom, hogy megfogalmazódik az igény arra, hogy valamilyen apropó kapcsán induljon már meg az a bizonyos imázsépítés. Az okok persze különbözőek. Van, amikor egy vezetőváltás indukálja mindezt, a cég új arcát kell felépíteni. Van, amikor a szakmai kompetencia bemutatásához kell a szakértők imázsát építeni. Van, amikor egy termékbejelentés köré kell a márka- és cégépítés. De van, amikor az énkép és a piac által visszaigazolt kép közti különbség indukálja az imázs átépítését. És ilyenkor jön a szakemberprobléma, mert nagyon sokan gondolják magukról, hogy értenek mindehhez, de valójában nagyon kevesen mondhatják magukról joggal!

 

Úgy gondolom, a szerdán és csütörtökön lezajló ITBusiness & Technology konferencia a fenti kérdésben is egyfajta teszt szerepet tölt be. A mi konferenciáinkon ugyanis csak a ténylegesen fejlődni akaró, ahhoz pedig valóban gyakorlati, érdemi tudást gyűjtő, az ICT világához tartozó szakemberek látogatnak el. Mindig nagy kérdés számomra, hogy vajon az adott évben hány ilyen cég van? Mert tudunk 300-400 fős eseményt is rendezni, csak annak más a célja.

Azt már tudom, hogy a program része a technológiai és a humán oldal is, azt is elmondhatjuk, hogy lesznek olyan programok – előadások, workshopok, kerekasztal-beszélgetések – amelyeket máshol nem lehet elérni hazánkban. Azt azonban most még mindig nem tudom megmondani, hogy hány, valóban fejlődni akaró ICT-cég van a 2016-os év elején Magyarországon.

De a konferencia erre is biztosan választ ad, egyfajta lakmuszpapír-szerepet is betöltve a piacon.

Bookmark and Share

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1912 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Walter Goldenits

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4573 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: