Menü
47_yes_no.jpg
Forrás: ITB

Keményen nekiment a Spotify a monopol helyzetben lévő YouTube-nak az új videós szolgáltatásával. Válaszul a Google elindította exkluzív tartalmakat kínáló Red csatornáját, viszont a reklámmentes videózás náluk előfizetéshez kötött, míg a svédeknél ingyenes.

Tölgyes László, médiaszakértő
Igen

Kitartó munkával szerezte meg a zenei piacot a Spotify, mára 75 millió a felhasználója, kényelmes helyzetben lehetne, mégis belevágott a videózásba. Ugyan a felhasználóiból csak 20 millió fizet elő a prémium (reklámmentes) szolgáltatására, mégis reklámoktól mentesen indította be ingyenes mozgóképes szolgáltatását. A Google-t a mobil platformon akarja megszorongatni, hiszen csak Androidon lehet a videós Spotify-t elérni.

Nem kicsiben gondolkodnak a svédek, neves tartalomgyártókkal állapodtak meg: a Comedy Central, ABC, Vice, a BBC, az ESPN és az MTV is ad erre a felületre gyártott exkluzív anyagot. A reklámmentességet azzal érték el, hogy licencszerződéseket kötöttek. Külön előnyt jelent, hogy a felhasználók zenei fogyasztásához tudják kötni az egyes tartalmakat, amelyeket célzottan, a saját preferenciáik szerint kapnak meg.

Nem szabad arról elfeledkezni, hogy a Spotify eddig zeneszolgáltató volt, a videótartalmakat a YouTube-on keresték a felhasználói. Mivel azonban lassan a TV szerepét is a mobil veszi át (legalábbis a szolgáltatók nagyon szeretnék ezt), a reklámmentes videózást könnyen az előnyére fordíthatja. Közben pedig kitudódott, hogy a Facebook is a videós tartalmak újra pozícionálásával akarja a felhasználóit magához kötni. Lehet, hogy a viszálykodó YouTube és a Facebook között a nevető harmadik a Spotify lesz.

 

 

 

Vass Enikő, újságíró, ITB

Nem

„A győztes mindent visz” – mondja a dal. Technológiai cégek esetében ez a régi mondás többszörösen és bizonyítottan érvényes. Meg kell várni, hogy a technológia is megérjen, és a piac is felnőjön a termék befogadásához. Az sem árt, ha megvan a szolgáltatás is, melyet elkötelezett munkatársaink fejlesztenek. Ügyeljünk, hogy munkáltatóként is jó legyen renoménk, no meg foglalkozzunk kellően őrült ötletekkel. Az is segít, ha a Szilícium Völgyben van székhelyünk.

Kevés szereplőben bíznak meg a befektetők. Kitűntünk a tömegből, megfelelő mennyiségű felhasználónk van – a pénz is megtalál. Egyre több az egyszarvú cég – vagyis az olyan vállalat, melyet a piac több mint 1 milliárd dollárra értékel. Az elit csoportnak külön neve is van, FANG („szarv”), vagyis Facebook, Amazon, Netflix és Google. Az elmúlt egy évben a FANG cégek tőzsdei értéke 250 milliárd dollárral nőtt. A pénz pedig a siker mértékegysége.

A YouTube 2006-ban került a Google birtokába 1,65 milliárd dollárért. A felhasználók percenként 300 órányi videótartalmat töltenek fel (ez 2014-es adat!). Belőlük 800 millió van. A YouTube-sztárok is dollármilliókat keresnek tartalmaikkal.

Az online szolgáltatást nyújtó cégek közül a világ második-harmadik helyezettje ritkán keres annyit, vonz annyi felhasználót, hogy hosszú távon fennmaradhasson. Eléldegélhet a Spotify új szolgáltatása, de trónjáról nem taszítja le az öreg YouTube-ot.

Bookmark and Share

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1931 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Piller Gábor

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4637 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: