Menü
28_Digital_Gateway.jpg
Forrás: ITB

Még mindig döbbenetesen alacsony azon cégvezetők száma, akik az úgynevezett „CRMentality” szerint irányítják cégüket, vagyis a napi operatív működésüket innovatív megoldással, egy ügyfélmenedzsment szoftverrel támogatják. A CRM használata bizonyítottan megnöveli a cégek hatékonyságát, a magyar cégek mégsem kezdték el használni. Vajon miért?

2018 novemberében nem reprezentatív online felmérést végzett a hazai kkv CRM-piac első számú szereplője, a MiniCRM, ennek keretében 300 kkv-s cégvezető válaszolt arra a kérdésre, milyen témában kellene fejlődniük, miben vannak hiányosságaik. Az eredmény alapján a három legnagyobb kihívás számukra a következő: ajánlatok utánkövetése, értékesítési feladatok delegálása és ellenőrzése (69 százalék); kollégák munkájának egyszerűsítése, támogatása automata e-mailekkel, teendő kiosztással (66 százalék); hogyan kerüljék el a felesleges adminisztrációt (66 százalék).

Jobban is működhetnének a sales folyamatok

„A kutatás – számunkra is legérdekesebb – konzekvenciája az volt, hogy nem a nemzetközi trendek jelentek meg az eredményben, nem a mesterséges intelligencia, nem az új technológiák foglalkoztatják a kis- és középvállalkozások cégvezetőit. A napi működést elősegítő dolgok érdeklik őket” – mondta Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője, a CRM Nap 2019 főszervezője.

Jó hír, hogy a magyar kkv-k felismerték, miben kell fejlődniük, de egyértelműen látszik, hogy az üzleti támogató rendszerek hiánya komoly hátrányt jelent. Pedig a CRM-rendszerek legfőbb előnye a hatékony működés megalapozása és az eredményesebb értékesítés stabilizálása, folyamatos növelése. „Az emberi hibázást minimalizálni lehet, a feladatok delegációja gyerekjáték, a beérkező megkeresések és ajánlatkérések utánkövetése ellenőrzött és sok esetben automatizált lehet, nincs elveszett ügyfél” – részletezi az előnyöket Egerszegi Krisztián.

A CRM elterjedése – a sok pozitívum ellenére – mégsem az elvárt ütemben zajlik, hiszen jellemzően bár a problématudat megvan a cégeknél, a megoldást nem kapcsolják össze a CRM-rendszerek nyújtotta megoldásokkal. Ennek az a vége, hogy egyszerűnek tűnő, „tűzoltó technikákat” próbálnak a cégvezetők alkalmazni, ami hosszabb távon komoly károkat okozhat.

Egy nap, ami csak a CRM-ről szól

„A CRM Nap 2019 szakmai konferenciával és kiállítással cégmérettől és -típustól függetlenül azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy aktív CRM-használó és CRM-et egyáltalán nem ismerő cégvezetőket ismertessünk meg olyan értékesítési és CRMentality technikákkal, amelyekkel a cégük értékesítése, hatékonysága, az értékesítéshez kapcsolódó performanciája új dimenzióba kerül” – nyilatkozta Egerszegi Krisztián a március 21-én megrendezésre kerülő eventről.

Gyógyír több sebre

Fontos, hogy a KKV-k tudják, nincsenek egyedül a bajaikkal. Mindenki úgy hiszi, hogy egyedi problémái vannak, de ezekre léteznek azonnal használható, sablonosítható megoldások. Íme, néhány gyakorlati probléma, ami arra figyelmeztet, hogy elkél a szervezetnél a CRM:
– a sales nem megtervezett, jól megkomponált folyamat szerint cselekszik;
– a kiadott ajánlatok utánkövetése általában nem történik meg;
– nem látszik egy helyen minden információ, így feledésbe merül, hogy kivel, mikor és mit kell egyeztetni;
– egy-egy kolléga eltávozásával elvesznek az értékes információk;
– nem jól teljesít a hírlevél, és a social media oldalaknak sincs haszna;
– a cégvezető napi 12 órányi tűzoltás után a cég rabszolgájának érzi magát, ahelyett, hogy élvezné munkájának gyümölcsét.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2051 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Christopher Mattheisen

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4901 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Inviitech

A legkeresettebb cégek: