Menü
87_varga_peter_GYU_3443_2.jpg
Varga Péter, DPC ConsultingForrás: ITB

Gondoljunk a szoftverfejlesztésre úgy, akár a biciklizésre. Nem lehet könyvből megtanulni, fel kell szállni a kerékpárra, hajtani kell, elesni, majd újra felszállni és elérni a célt. A szoftverfejlesztés sem elméleti dolog: valódi, vagy valódinak tűnő projektek megvalósítása közben lehet leginkább elsajátítani az ehhez szükséges tudást – mondja Varga Péter, a DPC Consulting vezető oktatója és fejlesztője.

– Informatikai felnőttképzéssel és egyedi szoftverfejlesztéssel foglalkoznak, a munkájuk az oktatás, a konzultáció és a fejlesztés köré épül. Hogyan lehet valóban hatékony egy informatikai képzés?

– Húsz éve foglalkozunk oktatással, 2002-ben JavaMaster néven elsőként indítottunk fejlesztői bootcampet az országban. Azóta sokat változott az informatika világa, változtak az igények, új technológiák jelentek meg, de mindig is a „live coding”-ban és nem a katedráról történő oktatásban hittünk. Akkor hatékony az oktatás, ha a résztvevők aktív részesei az órának, ha interakció történik a hallgató és az oktató között. Konkrét projekteken keresztül kell megismerni a szoftverfejlesztést – arra fókuszálunk, hogy valós tudást építsünk. Nálunk a tanulás „aranymetszése” a 20 százalék elmélet, a 40 százalék „csináld utánam” gyakorlat és a 40 százalék konkrét projektmunka.

– A gyakorlatorientáltság mellett mire figyelnek a képzések során?

– Minden hallgató tudása más és más. A meglevő tudásban meg kell találnunk azokat a kiinduló pontokat, melyekre felépíthetjük az új ismereteket. Ezért a tematika kialakítása közben nem csupán az elérendő célt tisztázzuk, hanem a hallgatók jelenlegi tudását is igyekszünk feltérképezni. Ennek ellenére menet közben kiderülhet, hogy néhány hallgatónál valami fontos alaptudás mégiscsak hiányzik. Ilyenkor tapasztalt oktatóink gyorsan betöltik a „tátongó űrt”, s csak ezután folytatják az oktatást.

– Milyen időbeosztásban és hány fővel célszerű egyszerre foglalkozni?

– Kevés cég engedheti meg magának, hogy nagyobb csoportnyi munkatársat többhetes, reggeltől estig tartó, folyamatos tréningre küldjön, a pár napos oktatás viszont sokszor nem elég. Ilyenkor az adott cég igényeire fókuszálva alakítjuk ki az időbeosztást, például: heti 2 napnyi oktatás, 3 nap munka. Az ideális a csoportlétszám 10-12 fő, efölött a hallgatók segítése a gyakorlati feladatokban már nehezen kivitelezhető, így romlik a hatékonyság.

– Hogyan tartják a saját tudásukat is frissen?

– Nem csak oktatunk, minden oktatónk éles projekten is dolgozik. Valós kihívásokon és feladatokon eddzük magunkat, mert fontos, hogy tisztán lássuk, mi történik az iparban. Figyelünk rá, hogy megőrizzük a projekt–oktatás egészséges egyensúlyát. A cégek sokszor nem oktatást kérnek elsődlegesen, csupán konzultációt egy konkrét felmerülő problémával kapcsolatban. Ilyen esetben a kiküldött oktató-konzulenseink mélyebben beleláthatnak az adott cégben folyó munkába, a fejlesztett szoftver felépítésébe, annak gyengeségeibe, a munkatársak tudásbéli hiányosságaiba. Az oktatás naturális folytatása az ilyen kiküldetéseknek, mivel a cél nem csupán az, hogy az adott problémát megoldjuk, hanem az is, hogy az új szemléletet és a hiányzó tudást átadjuk a fejlesztőcsapatnak, s azok így lényegesen jobb hatékonysággal folytathassák munkájukat.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2047 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Tordai Ágnes Ursula

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4898 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: