Menü
08_1_microsoft_580px.jpg
Forrás: ITB

Régiós startup rendezvény Budapesten, és a Facebook, valamint a Microsoft meglepő bejelentése is felkerült decemberi toplistánkra. A Telenor már közel a 100 százalékhoz, az SMS pedig jubilált.

#1 Felbolydult a hazai ICT-piac Decemberben talán a legnagyobb figyelmet az váltotta ki, hogy a Microsoft Magyarország novemberben két lépésben szerződést bontott 22 partnerével, amit az értékesítési stratégiájuk megváltoztatásával indokoltak. A felmondás három nagyvállalati értékesítési partnert (LSP, Licensing Solutions Partner) és 18, a szolgáltatási üzletág alvállalkozójaként dolgozó partnert érintett. A Microsoft hasonló lépéseket tett több közép-kelet-európai régióba tartozó országban is az elmúlt időszakban, de Magyarországon ez számosságában több céget érintett negatívan. A stratégiaváltás következtében a Microsoft nemzetközi szinten is a multinacionális partnereit helyezi előtérbe a lokális, csak az adott országban dolgozó helyi cégekkel szemben. Piaci információk szerint a döntés hátterében szerepet játszhat egy régóta húzódó belső vizsgálat lezárása is, amely a Microsoft hazai partnereinek kormányzati szerepvállalását érintette, bár ennek részben ellentmond az, hogy a 22 partner nagy részének nem volt üzleti kitettsége a kormányzati szegmensben az elmúlt években. A Microsoft Magyarország nem kívánta kommentálni a történteket és döntésének hátterét.

#2 Régiós startup főváros lett Budapest Ha csak két napra is, de a régió igazi startup fővárosává vált Budapest, november 30-án és december 1-jén ugyanis itt rendezték meg a V4 Startup and Innovation Tourt (SIT). Az esemény jelentőségét mutatja, hogy mintegy 800 résztvevőt vonzott, és erre a két napra a magyar fővárosba érkeztek a kelet-közép-európai térség startup és innovációs ökoszisztémájának legmeghatározóbb szereplői. A V4 SIT budapesti nyitó napja a 2017-es év legnagyobb startup eseményével kezdődött, a Startup and Innovation Award of Hungary díjátadóval, ahol számos kategóriában ismerték el a hazai és régiós startupok kimagasló eredményeit. Az eseményen a hazai startup világ meghatározó képviselői mellett nemzetközi szakértők, mint a Hyperloop One, a Google vagy a TechCrunch munkatársai társaságában ünnepelhetett a szakma. Az esemény a második napon szakmai konferenciával folytatódott, ahol olyan kérdések kerültek előtérbe, mint az európai uniós finanszírozás, a tőkeinjekciós lehetőségek és az innováció. Kezdésként a V4-es kockázati tőkepiaci helyzetről és befektetésekről adtak körképet a régió befektetői, majd a V4 Google Innovációs Fórum szekcióban a külgazdaságért és külügyi kapcsolatokért felelős kormányzati szakértők vitatták meg az innováció, tudomány, digitalizáció és technológia legfontosabb kérdéseit a V4-es együttműködések fényében.

#3 Meglepő lépés a Facebooktól Alaposan meglepte a világot december 12-i bejelentésével a legnépszerűbb közösségi oldalt működtető cég, ugyanis azt közölte, hogy helyben, a tevékenysége szerinti országokban fogja könyvelni reklámbevételeit ahelyett, hogy dublini székhelyén venné nyilvántartásba azokat. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a reklámokból keletkező bevételeket a továbbiakban nem a dublini nemzetközi székhely rögzíti majd, hanem a cég helyi irodái tartják nyilván azokat. A vállalat 2018-ban hajtja végre a változtatást, és 2019 első felében kívánja befejezni az új értékesítési struktúráját. A Facebook döntését többek között az indokolhatta, hogy az Európai Bizottság várhatóan márciusban terjeszti elő jogalkotási javaslatát azon multinacionális digitális vállalatok megadóztatásáról, amelyeket azzal vádol, hogy a nyereségük után fizetendő járulékukat alacsony adókulcsú uniós tagországokban róják le, például Írországban vagy Luxemburgban. Itthon a NAV a legnagyobb adótartozók között tartja számon a Facebookot, illetve a Google-t is, melyek annak ellenére, hogy a magyar online reklámpiac jelentős részét uralják, nem fizetnek reklámadót. Bár pontos adatok nem állnak rendelkezésre, de csak a 2016-os magyarországi reklámbevétel után milliárdos nagyságrendű reklámadó fizetési kötelezettsége lehet a két társaságnak.

#4 Közel a 100 százalék Folytatódott a hálózatfejlesztés tavaly is a Telenornál, a mobilszolgáltató december közepén jelentette be, hogy már közel 2700, hatezer főnél kisebb lélekszámú településen érhető el a társaság 4G szolgáltatása. Ez azt jelenti, hogy a cég 4G-s hálózatának kültéri lakossági lefedettsége már 99 százalékos. Az arra alkalmas készülékek számára akár 300 Mbps-os letöltési sebességet tesz lehetővé a 4G+ szolgáltatás, amelyet tavaly 170 új bázisállomáson aktiváltak a Telenor munkatársai, így az mostanra több mint 880 bázisállomáson érhető el országszerte. Ma már mintegy száz hazai településen érhető el a 4G+ a cég ügyfelei számára, és a vállalat sikeres teszteket végzett a sebesség további növelésére, melyek révén 450 Mbps-re növelhető az elméleti maximális letöltési sebesség. De nem csak a nagyvárosoktól távoli régiók lefedettsége javult a múlt évben a hálózatfejlesztéseknek köszönhetően: Budapesten a Telenor 90 darab olyan bázisállomást helyezett üzembe, amelyek a kedvező hullámterjedési tulajdonsággal bíró 800 megahertzes LTE frekvenciát használják, ezáltal jelentősen javította a fővárosi beltéri – deep indoor – lefedettséget.

#5 25 éves az SMS „Boldog karácsonyt” – ez állt abban a rövid szöveges üzenetben, amit 1992. december 3-án egy 22 éves programozó, Neil Papworth küldött el egyik kollégájának. Az első SMS címzettje Richard Jarvis, a Vodafone akkori igazgatója volt, és bár Papworth még számítógépről küldte a rövid szöveges üzenetét, Jarvis már a mobilkészülékén fogadta azt. Az SMS, vagyis a „short message service” forradalmi változásokat hozott a kommunikációban. Az első SMS-ek mérete korlátozott volt: eredetileg csak 160 karakter fért egy üzenetbe, és a szöveges üzenetek érkezését kezdetben hangjelzés sem kísérte – ezt a kényelmi funkciót csak 1993-ban építették a rendszerbe. Bár napjainkra az egyéb üzenetküldési lehetőségek – mint például a chatprogramok – háttérbe szorítják az SMS-t, azért még mindig meglehetősen sok ilyen üzenetet küldünk. A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint 2017 harmadik negyedévében 477 millió SMS-t küldtek el a magyarok, ami 4,7 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2011 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Virág Zsolt

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4775 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: