Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
03_The_Times.jpg
Forrás: ITB

Ismerünk sztárgyárosokat a celebvilágban, de vajon létezik-e az üzleti életben ennek a pandantja? Vannak idolépítők?

Szeretem a tehetségkutatókat. Sokan nem értik, hogy köthet le mindez értelmiségi létemre, ráadásul évek óta. Nem igazán érdekelnek a piszkálódó megjegyzések, sokkal jobban izgat az a folyamat, ahogyan egy átlagos, de tehetséges ember szárnyat bont és szélsebesen kiemelkedik a sokaságból, akár még sztár is lesz belőle. És legalább ennyire érdekel a zsűri, az ítészek véleménye. De kifejezetten érdekel az is, hogy ezek a mentorok hogyan sáfárkodnak a rájuk ruházott felelősséggel, hogyan segítik a versenyzőket: csak az officiális feladataik végéig, a tehetségkutató lezárultáig fogják-e a kezüket, vagy legalább a sztársághoz vezető út elején figyelemmel kísérik még őket, netán törődnek velük a későbbiekben is. Általában minden évadban van egy-két kedvenc versenyző, akiért szurkolok, és legalább annyira drukkolok azért, hogy a szerintem hozzá legjobban passzoló mentort kapja, válassza. Emlékszem néhány nagy pillanatra, például hogyan adta elő Oláh Ibolya a Magyarország című dalt, vagy még most is libabőrös leszek, ha arra gondolok, hogyan énekelte Rúzsa Magdi az Ederlezit, és nem felejtem el azt a megrendítő pillanatot sem, amikor Oláh Gergő bemutatkozott a mentorok előtt, vagy ahogy Caramel „szállt a dallal”, és még folytathatnám az engem igencsak megérintő mozzanatokat. A mentorok között pedig volt néhány idolom is, akiket ebben a szerepkörben más oldalról is megismerhettem, és szerencsére nem csalatkoztam bennünk, számomra ők továbbra is idolok maradtak. Ezért is örültem annak, hogy a feltörekvő tehetségek pont tőlük tanulhattak, pont tőlük leshették el a siker receptjét.

Sokan kritizálják a tehetségkutatókat, hogy túlzott volumenben zúdítja az ilyen-olyan sztáro(cská)kat az országra, és ekkora mennyiségű friss bálványt nem bír el a piac. Az üzleti életben azonban nincsenek ilyen számszerű korlátok, a cégeknek se szeri, se száma. Igaz, az üzleti „celebgyártásnak” nincs is nagyon intézményesített formája. Pontosabban néhány üzletfejlesztésre szakosodott cég és kommunikációs szakember képes arra, hogy rádöbbentse a cégek vezetőit arra, hogy egy olyan időszakban, amikor a munkaerőhiány és a munkaerő megtartásának kérdésköre determinál mindent, nagy szerepe van az idoloknak. Akiket a munkatársak szívesen követnek: aki miatt csatlakoznak a céghez, vagy aki miatt a cégnél maradnak, akitől a hosszú távú fennmaradás receptjét akarják megtanulni. De hát ezek az idolok többnyire nem maguktól teremnek, hanem hozzáértő szakembereknek köszönhetően „épülnek”. Hogy miképp, milyen technikával, milyen módszertannal, kiderül a HUMAN HUNGARY 2019 konferencián május 28-án az Ericsson Székházban!

A képen Jennifer Hudson, az American Idol felfedezettje, Oscar- és Golden Globe-díjas énekesnő

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2067 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Sebők Katalin

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4927 cég szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb cégek: