Menü

Eseménynaptár

60_Sari_Ibolya_GYU_5789_1.jpg
Forrás: ITB

Manapság nem mondható szokványosnak, hogy valaki 25 éve az első és eddig egyetlen munkahelyén dolgozzon. Sári Ibolya, az OTP Bank front-end rendszerek fejlesztési főosztályának vezetője azonban pontosan ezt teszi, és nem tervez váltani, amíg talál új feladatokat és kihívásokat a munkájában. Ezekben pedig nincs hiány.

– Hogyan került erre a pályára? Azt nem tartom valószínűnek, hogy már gyerekkorában is front-end fejlesztésekkel akart foglalkozni…

– Mindig is nyilvánvaló volt, hogy valamilyen gazdasági vagy pénzügyi területen szeretnék dolgozni, de ennél pontosabb tervem nem volt, amíg középiskola után, kezdő ügyintézőként el nem kezdtem dolgozni az OTP Bank egyik fiókjában. Akkor még nem tudtam, hogy az akkori viszonylag gyors döntésem egy ilyen hosszú távú kapcsolat kezdetét fogja jelenteni. Négy évig dolgoztam a fiókban és ez idő alatt mindent megtanultam az alapvető banki folyamatokról. A munka mellett sikeresen elvégeztem az Eszterházy Károly Egyetem gazdálkodási és menedzsment szakát is.

A folyamatok megértése után jött a felismerés, hogy a bank központjában megtervezett procedúrák korántsem mindig ültethetőek át a valós életbe. Szerettem volna ezeket a fejlesztéseket hatékonyabbá tenni, így bankon belül megkerestem azt a területet, ahol a megszerzett tapasztalatok felhasználásával lehetőségem van a változtatásra, ahol hatással tudok lenni. A továbblépés mellett szólt az is, hogy egyre komolyabban érdeklődtem az informatika iránt.

– Merre lépett tovább a bankfiókból?

– Megpályáztam egy belső álláshirdetést, így kerültem az IT területhez. Itt először rendszerszervezőként az új számlavezető rendszer kialakításán dolgoztam. Ezt követően az új fióki front-end rendszer fejlesztésében és bevezetésében kaptam feladatot, majd néhány hónap múlva megbíztak a terület vezetésével. El kell ismernem, hogy teljesen magával ragadott a téma. Mindent, amit addig tanultam, fel tudtam használni, de természetesen rengeteg új dolgot is meg kellett tanulnom, így van ez azóta is, folyamatosan képezem magam, ez a digitalizáció korában másképp nem megy. Az elmúlt közel 20 év alatt vezetőként több különböző terület irányítását is elláttam, de front-end rendszerek mindig is meghatározóak maradtak számomra.

– Nem minden banki vezető mondhatja el magáról, hogy ügyintézőként is dolgozott a „végeken”. Milyen tapasztalatokkal gazdagította ez önt, mennyivel lett más a szemlélete?

– Nagyon sokat jelent, mert amikor kialakítunk egy új folyamatot, azt én nemcsak papíron tudom elképzelni, hanem egyből látom azt is, hogyan fog működni a fiókokban. Sokszor lejátszom gondolatban, hogyan fogadják majd az újítást az ügyintézők, és én mit szólnék hozzá, ha most is ott ülnék. A kollégákat is arra biztatom, hogy amikor kialakítanak egy új megoldást, akkor bátran menjenek el a fiókba, és nézzék meg, hogyan fogadják és használják az ügyintézők és az ügyfelek azt. Nemcsak az ügyfelek véleményét kutatjuk, de a saját kollégáink mindennapi tapasztalataira is építünk.

– Mi az, amit a legjobban szeret, a legizgalmasabbnak tart a mostani munkájában?

– A front-end területen olyan látható változásokat lehet elérni, amelyek alapvetően kihatnak az ügyintézési folyamatokra. Az elmúlt egy-két évben nagyon sokat változott az informatika, engem pedig inspirál ez a dinamizmus. Korábban a bankok konzervatívan álltak hozzá az új informatikai megoldásokhoz. Mára ez megváltozott, számos olyan megoldáson dolgozunk, amely nem csupán az országban, de a régióban is egyedülállónak mondható.

– Ez a fejlődés hogyan csapódott le a front-end rendszerek területén?

– Az elmúlt években jelentősen megváltozott az, ahogy a szoftverek kezelőfelületéről gondolkodunk. Régebben inkább az egyszerű funkcionalitás volt az előtérben, és kevésbé számított, hogy egy adott folyamat végigviteléhez hányat kell kattintania a felhasználónak. Mostanra viszont önálló területté nőtte ki magát a felhasználói felület (UI) és a felhasználói élmény (UX) vizsgálata és tervezése. A mobilforradalom is hatott a számítógépes szoftverek kialakítására, elvárás lett a letisztult felület, a könnyű kezelhetőség. Mind nagyobb figyelmet fordítunk az ergonómiára, a hatékony munkavégzésre. Az új felületek tervezése során több módon teszteljük a felhasználói reakciókat, begyűjtjük a véleményeket és azonnal változtatunk, ha valami nem megfelelő.

– Mennyire figyelik, hogy a vetélytársak milyen irányba mozdulnak el, milyen megoldásokkal rukkolnak elő?

– Figyeljük, hiszen nem nálunk van a bölcsek köve, ugyanakkor szeretünk élen járni, legyen szó a rendkívül népszerű okos ATM-ekről, a bárkinek elérhető mobilfizetési megoldásról vagy a legmagasabb szintű biztonsági protokollnak is megfelelő aláírópadokról. Én személyesen is ügyfele vagyok több banknak, jó tudni, hogy állunk épp a versenyben.

– Ritka manapság, hogy valaki 25 év után is az első munkahelyén dolgozzon. Soha nem gondolt arra, hogy váltson?

– De igen, több alkalommal is felmerült bennem, mint bárkiben, aki több évig dolgozik egy helyen. Mire azonban komolyabban megfogalmazódott volna a váltás igénye, már egy újabb feladat közepén találtam magam, amely ismét teljesen lekötött. Visszagondolva, 3-4 évente teljesen új témákat kaptam és a vezetőim egyre nagyobb feladatokat bíztak rám, amelyek a kihíváson túl előléptetést is jelentettek. Ezekben az években vezettem több nagyobb projektet, kialakítottuk a fióki munkát támogató folyamatvezérlő megoldást, átalakítást végeztünk a fióki kiszolgálásban.

– Milyen vezetői tulajdonságok szükségesek ahhoz, hogy sikeres tudjon lenni ebben a pozícióban?

– Céltudatos és eredményorientált vagyok. Mindig világosan kitűzöm a célokat és tervet készítek a megvalósításra. A legtöbbször születik egy B terv is, mert nagyon nem szeretem a meglepetéseket. Amikor elértük a célt, a terv megvalósult, szeretem lezárni a feladatot és továbblépni, új témával foglalkozni. Nagyon fontos számomra a minőség is, ebben nem tudok kompromisszumot kötni. Ha nem jó a leszállított rendszer minősége, akkor oda állandóan vissza kell térni, így pedig nem lehet új feladatokkal foglalkozni. A minőség biztosítása érdekében nem félek újratervezni sem. Ha valami az első próbálkozásra nem sikerül optimálisan, inkább újra nekiállunk és újratervezzük, hogy a későbbiekben ne okozzon problémát.

– Mi a fontos az ön számára a munkatársaiban?

– Kiemelten figyelek arra, hogy a lehető legjobb emberekkel dolgozzam együtt. A pályám elején, amikor vezető lettem, egy kedves barátom azt mondta, hogy bármit csinálok, a csapat fogja meghatározni annak sikerét. Az évek tapasztalata és eredményei igazolták a tanácsot, mert számos sikert a csapatom szakértelmének, felelősségtudatának és együttműködésének köszönhettem. Az elmúlt időszakban sok új lelkes, magasan motivált kolléga csatlakozott a csapathoz. Jó látni, hogy sokan azért is választanak minket, mert kimondottan újszerű, izgalmas és valódi szakmai kihívásokat jelentő technológiai megoldásokkal foglalkozunk. Amiről a szakmai oldalak cikkeznek, nálunk már kipróbálható. Ez sokkal erősebb motivációs tényező, mint mondjuk a bérezés.

– Ön személy szerint miben méri a sikert?

– A jó minőségben elkészült megoldásokban és az ügyfelek elégedettségében. Nagyon jó érzés, amikor elkészül egy-egy fejlesztés, és látjuk működni; megjelennek az első eredmények és a fejlett monitoring rendszernek köszönhetően szinte azonnal megérkeznek a visszajelzések is. Jó érzéssel tölt el, ha a felhasználók szeretik azt, amit csinálunk. Amikor legutóbb megújítottuk a mobilbanki felületet és bevezettük például az ujjlenyomatos azonosítás lehetőségét, egy év alatt több mint háromszorosára nőtt a mobilbankot használó ügyfelek száma. De ilyen a már említett aláírópad is, amelynek komoly szerepe van a papírmentes működés megvalósításában.

– A banki és az informatikai szakma egyaránt hagyományosan a férfiak világának számít. Érezte-e azt valaha, hogy többet kell letennie az asztalra, mint a férfi kollégáknak?

– Sokan gondolják, hogy az informatika kizárólag a férfiak világa, de az OTP Banknál az IT területen több női kollégám is van vezetői pozícióban. Soha nem éreztem hátránynak a nememet, mindig az volt a kérdés, hogy szakmailag ki mennyire felkészült. Nőként ugyanazzal a tudással rendelkezünk, mint férfi kollégáink. Sőt, inkább segíteni tudott a női mivoltom. Egy-egy feszültebb megbeszélés, elakadt munkafolyamat során nagyon jól jönnek a női természetből fakadó tulajdonságok. Azt is szeretem, ha a stratégiai tervezést valaki át tudja ültetni a konkrét, gyakorlati megvalósítás fázisába, és ebben is sokat segíthet a női gondolkodásmód.

– Az ön munkakörében, pozíciójában mennyire lehet elengedni a munkát a nap vagy a hét végén?

– Vezetőként sokszor nehéz a megfelelő egyensúlyt megtalálni a munka és a család között, és ezt mindenkinek saját magának kell kialakítania. Nekem is a saját választásom volt, hogy a gyermekem születése után hamar visszamentem dolgozni. Igaz, ebben az is segített, hogy a legjobb kezekbe adtam reggelenként Ádámot, édesanyám tudott vele otthon maradni. Nekünk jól bevált ez a felállás, munka után felkaptam a gyereket és kiskosztümben ültem a Szent István parkban a homokozó mellett. Egyértelműen kiderült, hogy a család, a férjem támogatása nélkül nem lehetek sikeres a munkámban. Megértik, hogy ezt szeretem csinálni, ez számomra fontos. Ennek persze az az ára, hogy egy nem várt probléma vagy egy fontos határidő miatt néha későn érek haza és megesik, hogy késő estig is dolgoznom kell.

– Ha a munka mellett marad szabadideje, azt mivel tölti szívesen?

– Imádok színházba járni a családommal, a Vígszínházba és a Pesti Színházba bérletünk is van a bemutató darabokra. Arra mindig figyelünk, hogy ezekre az előadásokra eljussunk. Más színházakba is szívesen megyünk, ezen a téren mindenevők vagyunk. A balatoni nyaralónkat is nagyon szeretem, ott tudok jól kikapcsolódni és feltöltődni, bár bevallom, a laptopomat oda is viszem magammal…

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2022 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Pál

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4821 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:SERCO Informatika Kft.

A legkeresettebb cégek: