Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
57_Balogh_Zsolt_kep_10.jpg
Balogh Zsolt, LiferayForrás: ITB

A Liferay ügyfélalapú szemlélettel és élményalapú technológiákkal segíti a B2B-szektort, hogy a vállalatok saját céljaikat elérve kielégíthessék a felhasználók digitális igényeit.

Bár a digitalizáció mára teljesen átszőtte az üzleti folyamatokat, egyelőre még kevés cég tudta teljes mértékben sikeresen implementálni a szervezeti kultúrájába. A többség úgy gondolja, hogy a digitalizáció abból áll, hogy nincs szükségük a papíralapú dokumentumok szkennelésére, ezért nem is foglalkoznak még vele, állapítja meg Balogh Zsolt, a Liferay magyar leányvállalatának ügyvezetője.

 

Mit is jelent valójában a digitalizáció?

Leegyszerűsítve úgy fogalmazhatjuk meg, hogy áttérés a termék-központúságról az ügyfél-alapú gondolkodásra. A kereskedelem nemcsak a B2C (business to customer, azaz üzlet és vásárló közötti), hanem a B2B (business to business, üzlet és üzlet közötti) kapcsolatban is egyre inkább az internet és digitális tér irányába mozdul el.

Míg a globális online kereskedelem az utóbbi öt évben négyszeresére nőtt, elérve a 4,88 milliárd dolláros határt, addig az üzleti kapcsolatokban is egyre nagyobb szerep jut az online megjelenésnek. „Itt nem csak a vásárlásokról beszélünk, hanem arról, hogyan hozzuk meg a pénzügyi döntéseinket és kikkel létesítünk üzleti kapcsolatot. A Gartner vezető elemző cég állásfoglalása szerint, a B2B kereskedelemben a leendő ügyfelek mintegy 27 százaléka először az interneten néz utána, hogy kikkel akar üzleti kapcsolatba lépni, és az idejük csupán 5-6 százalékában találkoznak személyesen is a jelöltekkel. Ez azt jelenti, hogy sokkal jobban oda kell figyelni arra, hogyan jelennek meg cégek az online térben és milyen élményt nyújtanak az érdeklődőknek” – foglalja össze Balogh Zsolt.

 

Zavartalan felhasználói élmény

A Liferay élményplatform-alapon működő weboldalak, portálok és intranetek komoly szerepet töltenek be számos cég digitalizációs stratégiájában. Csak néhány példa arra, hogy a Liferay moduláris felületét mely vállalatok és hogyan használják, akár a hatékonyság, akár az eladások növelésére. Például a Volkswagen csoport franciaországi képviselete díler portált működtet 20 000 felhasználó, köztük dílerek, szerelők és munkatársak számára, többek között a foglalás, bérlési alkalmazásokhoz, dokumentum megosztáshoz feladatkörök és jogosultságok szerint. A Bosch Smart Home üzletága pedig a weboldalát működteti a megoldással, online áruházzal, chat funkciókkal, telepítési segédvideókkal, illetve visszatérítés, valamint jótállások kezeléséhez.

„A Liferay idén tette elérhetővé a platform 7.2 verzióját, amely a korábbiakhoz képest sokkal részletesebb webes analitika funkcióval működik. Egyének és felhasználói csoportok viselkedését és útvonalaikat is elemezni tudjuk, így áttekinthetőbbé válik, hogy mi mozgatja a felhasználókat és a vásárlókat. A webes alkalmazásokat akár felhőn keresztül is igénybe lehet venni, és a headless technológia segítségével minden felületen ugyanazt a zavartalan felhasználói élményt és tartalmat jelentetjük meg. Legyen szó asztali számítógépről, mobilról vagy bármilyen más okos eszközről” – fűzi hozzá a Liferay ügyvezetője.

A B2C világhoz hasonlóan a B2B vállalkozásoknak is az élményalapú szolgáltatásokra kell tehát fókuszálniuk, hogy megelőzhessék versenytársaikat.

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Németh Péter

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4964 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ADAPTO Solutions Kft.

A legkeresettebb cégek: