Menü

Egy AnnoFuturum összeállításban elvárás, hogy arról „valljak”, hogyan sikerült az ITB 2016-os éve, és elő kell rukkoljak azzal is, hogy slágvortokban mit tervezünk 2017-re. Az elvárásnak illik eleget tenni.

Tömören, röviden annyit mondok: hoztuk a terveket! Bevételben, profitban egyaránt. Lehet örülni, mert nem triviális az, hogy Magyarországon ma sikeres lehet egy médiacég, egy magyar tulajdonú médiavállalkozás, amely bevételeit a versenyszférából szerzi. Hát valljuk be, nem egyszerű ezt elérni. De abszolválható, méghozzá sorfolytonosan, évek óta, és ezen még a válság sem rontott. Sőt, mivel a prémiumigények a média területén is előretörtek, még segített is – mármint nekünk. S hogy minek köszönhető a siker? Talán annak, hogy az ITB – ami eddig is meghatározó szereplőnek számított az ICT-médiapiacon – brand lett az ICT- és a humánmenedzsment piacon. Odafigyelnek rá a szakemberek, a menedzserek, az ügyfelek és a szakmapolitikusok is. Ha valami megkerülhetetlen, az előbb-utóbb üzletileg is tükröződik, mi pedig igencsak büszkék vagyunk erre a státuszunkra. De ezzel a felelősséggel csak élünk, és semmiképp nem élünk vissza!

 

Furcsán érez az ember akkor, amikor azt éli meg, hogy az egyre nagyobb számosságú konferenciapiacról jóformán csak az ITB nem „fogyott el”. Sőt, rendezvényeink mind résztvevői létszámban, mind a helyszíni érdeklődésben jelentősen fejlődtek. Döbbenetes az is, hogy a szakmai keynote előadás ritka, mint a fehér holló, de az ITB rendezvényein erre garantáltan rá lehet találni. Keresik is, el is jönnek rá a felsővezetők, és nem csak az ICT-szektorból. És ha már eljönnek, akkor nem kevesen végig is jegyzetelik, memorizálják az unikális tudást. Kell ennél jobb visszajelzés egy szervezőnek? Összeszámoltam: 2016-ban 2038 vezető vett részt az eventjeinken. Olvassák a négy nagy konferenciát és a klubrendezvényeinket feldolgozó összefoglalókat, nézik, szétkattintják a keynote előadásokról szóló videókat. Naná, hogy ilyenkor pörög az ITB Facebook oldala! Ebben az évben több mint 1 milliós elérést produkáltak a posztjaink. A posztokra adott reakciók – like, comment, share – pedig 100 ezer közelében jártak. Ebben óriási szerepe van a humán tartalmunk drasztikus előretörésének, de éppen ez a feladatunk, a kelendő tartalom szállítása. És persze nagy szerepe van a jókora fix, folyamatosan épülő, élő like-tábornak, amely jelenleg 12 458 fő. Milyen helyet foglal ez el a hazai ICT-médiapiacon? Ötszöröse a sorban következőnek. Így aztán rendre megvalósul az a számomra kezdetben paradoxnak tűnő helyzet, ahogy egy B2B-felületen útjára indult cikk B2C-irányt (is) vesz.

Valljuk be, a Top 25-nek is van imázsa! És ha már egyszer létezik a sikeres emberek listája, akkor léteznie kell a sikeres cégek listájának is az ICT-szegmensben. Biztos vagyok benne, hogy ez utóbbi is megmozgatja majd az ICT-társadalmat, hiszen egy jó koncepciójú szavazással a cégek aktivizálhatók és versenyeztethetők – a mikrovállalkozásoktól kezdve a KKV-kon és hazai nagyvállalatokon át egészen a nemzetközi cégekig bezárólag. Január elején tehát útjára indítjuk a Top 52 szavazást, amelynek eredményét az ITBusiness&Technology konferencián „doboljuk ki”! A rendezvény februárban, ezúttal Budapesten lesz, elöljáróban pedig elmondhatjuk, hogy a vadonatúj, Európában még nem látott tartalmi és módszertani koncepciójának köszönhetően túllép önmagán és a magyar szakmai konferenciapiacon is.

 

És végül, de semmiképp sem utolsósorban: jön a Bájtmen-projekt! Benne az ICT-piac munkaerőhiányára reagáló valódi megoldás, Bájtpolisz, amit mi alapítók – vagyis a 3B, az ITB és a Neuron vezetői – együtt építünk az informatikusokat képező, kiváló professzorokkal, hogy a január 16-i indulásra virtuális városunk már fogadni tudja a hallgatókat, a potenciális munkáltatókat és a szakmai képzésükhöz csatlakozó cégeket. Hogy az alapítói, szakmai és egyetemi összefogással működtetett Bájtmen-projekt determinálja a 2017-es évünket, abban biztos vagyok.

 

Mit is mondhatnék még? Talán kicsit „túlpörögtem” ezt az évet, bár én így érzem magam jól! Sokszor kiveséztük idén a fiatal generációk előretörését és az idősebb generációk elmúlását. El is gondolkoztam azon, hogy mentorom, aki a generációs kérdések szakértője, mihez kezd azzal az információval, hogy jövő év elején kerek születésnapot ünneplek. Nem volt meglepő a reakciója, hiszen közel egy évtizede ismerjük egymást. Állítólag jó bizonyíték vagyok arra, hogy ugyanúgy, mint a világ bármely táján, a megújulásra képes, több évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkező senior generáció is magához tudja vonzani a fiatalokat, és ezáltal válik képessé egyre nagyobb dolgokra, és lesz egyre sikeresebb Magyarországon is. Mi erre építjük az ITB-t már évek óta, tudatosan.

 

Ezzel a lendülettel kívánok minden kedves ICT- és nem ICT-szakembernek kellemes ünnepeket és boldog új esztendőt!

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1983 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Hesz László

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4718 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:HRP Europe Kft.

A legkeresettebb cégek: