Menü

Eseménynaptár

A Waberer’s csoport Európa egyik legnagyobb fuvarozóvállalata. A cégcsoport vallja, informatikai rendszereinek folyamatos fejlesztése a vállalat versenyképességének egyik legmeghatározóbb tényezője. Az elmúlt hónapokban vezetéknélküli internethálózat került kialakításra és modernizálásra a vállalat több mint 10 ezer négyzetméternyi kiterjedésű raktár- és irodai területein. A projekt részleteibe Csöregi Levente, a cég informatikai igazgatója avatott be minket.

– Mit jelent ma a Waberer’s Csoport számokban? Mely területeket és milyen mértékben érintette a projekt?

– A Waberer’s a komplett rakományok (FTL) nemzetközi fuvarozásának piacvezető vállalata a saját flottával szolgáltatást nyújtó cégek szegmensében Európában, és az árbevétel alapján a legnagyobb logisztikai szolgáltató Magyarországon. A vállalat egész Európára kiterjedően nyújt optimális fuvarozási szolgáltatásokat ügyfelei számára. A Waberer’s átlagosan mintegy 2,3 év átlagéletkorú, több mint 3700 szerelvényből álló flottája 2017 első félévében mintegy 230 millió kilométert tett meg Európa útjain. A vállalat mintegy 6800 főt foglalkoztat, belföldi logisztikai kapacitásai meghaladják a 186 ezer négyzetméter korszerű raktárterületet.

Az Innomatrix Services Kft. által kivitelezett projekt kifejezetten a raktár területét érintette. Ez a hálózati eszközök kiépítését, bemérését, beállítását, optimalizálását, valamint 200 darab RF eszköz – kézi vonalkód olvasó – működtetését jelenti, hét plusz kettő raktárépületben, egyenként 20 ezer négyzetméteren. A projekt nagyságát jól jellemzi a 90 darab Cisco switch és a 240 darab Cisco AP.

– Mekkora raktárterületen tevékenykednek, és milyen létszámmal?

– Raktárkapacitásunk nagyjából 186 ezer négyzetmétert tesz ki, ahol körülbelül 1000 fő dolgozik raktári munkakörökben.

– Hogyan működött korábban a raktárakban található vezetéknélküli hálózat? Miért volt szükség a modernizálásra?

– A beruházást több tényező indokolta. Részben a folyamatos és dinamikus növekedés, illetve bővülés, részben pedig az üzembiztonság növelése miatt volt szükséges a modernizáció. Fontos szempont volt továbbá, hogy a működéshez elengedhetetlen eszközök és rendszerek folyamatosan rendelkezésre álljanak, mivel a vezetéknélküli hálózat használatára épülnek az üzleti tevékenységet biztosító folyamataink, az elektronizált raktári megoldásaink.

– Mely gyártó terméke mellett döntöttek? Melyek voltak a legmeghatározóbb szempontok a kiválasztás során?

– Számos tényező mérlegelése után a Cisco termékei mellett döntöttünk. Több éve tart közös együttműködésünk, ráadásul más területen is bizonyították, hogy mind eszközeik, mind pedig szolgáltatásaik megfelelnek elvárásainknak, továbbá az ár–érték arányt nézve is elfogadható volt az ajánlott konstrukció. Fontos volt szem előtt tartani azt is, hogy olyan biztos alapokon álló céggel dolgozzunk együtt, amellyel hosszú távon tervezhetünk és nemzetközi szinten is piacvezető szerepet tölt be az iparágban.

– Hogyan támogatják a kiválasztott gyártó termékei a Waberer’s versenyképességének javítását?

– Az olyan kiemelten fontos területen mint a logisztika, lényeges, hogy az eszközök és a rendszerek  folyamatosan, 24 órában a hét minden napján biztonsággal rendelkezésre álljanak. Amennyiben ezt informatikai oldalról tudjuk biztosítani, úgy a szakmai oldal hatékonyan tud dolgozni, ezáltal növelve a versenyképességet. Másrészről a stabil, szinte ipari méretű vezetéknélküli hálózat alkalmazásával kollégáink rövidebb idő alatt képesek ellátni a logisztikai feladatokat, amely így időmegtakarítást és ezáltal jelentős hatékonyságnövekedést eredményez.

– Mennyire gyakran és milyen mértékben változik a raktári rend, és milyen hatékonyan tudja ezeket lekövetni a kivitelező?

– A csoport dinamikus fejlődésének köszönhetően rendszeres a raktári rend változás, újabbnál újabb partnerek veszik igénybe raktári kapacitásainkat. Ehhez az organikus fejlődéshez dinamikusan kell tudnunk alkalmazkodni. Eredményeink alapján ezt a célkitűzést sikerrel tudjuk véghezvinni.

– A raktározás mellett érint-e még kritikus szolgáltatásokat a vezetéknélküli hálózat kialakítása? Ha igen, melyek ezek?

– A szóban forgó projekt kifejezetten a logisztikai üzletágunk támogatásáról szólt, de ezen kívül voltak olyan projektek is, melyek érintették a fuvarozás-kereskedelem, a kamionszervíz vagy a központi támogató szolgáltatások területét is.

 

– A kialakított rendszerrel lefedhetők-e teljes mértékben a Waberer’s irodai szolgáltatásai is?

– Igen, ezen a területen is igyekeztünk a szolgáltatási szintet javítani és a jövőben is további fejlesztésekkel biztosítjuk irodai szolgáltatásaink hatékony működését, színvonalát.

– Tudna említeni néhány kihívást, amellyel esetleg szembesültek a projekt során?

– A legnagyobb kihívás a kivitelezés során adódott. A folyamatos üzleti folyamatok mellett kellett olyan időablakokat találjunk, amikor a szerelések, mérések meg tudtak valósulni. Olyan nem várt jelenségekkel is találkoztunk, hogy a raktárba elhelyezett termékek kihatással voltak a hálózati lefedettségre és ennek megfelelően kellett utólag finomítani és módosítani a kiépített infrastruktúrán.

– Vannak már visszajelzések? Mennyiben könnyíti meg a kialakított rendszer a Waberer’s Csoport mindennapjait?

– A csoport informatika részlege számára az egyik legfontosabb szempont a felhasználói elégedettség. Ezen a téren pozitív visszajelzéseket kaptunk. Fontos kiemelni, hogy a belső hibajegy kezelő rendszerünkben is lényegesen lecsökkent azon hibajegyek száma, melyek korábban ezt a területet jellemezték.

– Mondana pár szót a projektet kivitelező Innomatrix Services Kft-ről? Mennyire voltak megelégedve munkájukkal?

– Az Innomatrix Services Kft. több éve lát el üzemeltetési és kivitelezési projekt munkákat a Waberer’s-nél. Mérnökeiknek sikerült a felméréseket követően olyan tervet megalkotni és kivitelezni, amelynek következtében a projektet sikeresen zártuk. Kiemelném a szakmai tudás mellett azt a fajta rugalmasságot is, amellyel sikerült alkalmazkodni a terület nyújtotta kihívásokhoz, akár az idő, akár a helyszíni adottságok vonatkozásában.

– Terveznek még hasonló, nagyobb volumenű informatikai fejlesztést a közeljövőben?

– A Waberer’s elkötelezett a folyamatos fejlődés és innováció iránt. Az innovációnak kiemelt szerepe van iparágunkban, és a Waberer’s sikerének is ez az egyik kulcsa. A növekedési stratégiánk egyik alappillére, hogy a jövőben is folyamatosan monitorozzuk azokat a megoldásokat és újításokat, amelyeket adaptálva még magasabb színvonalú megoldásokat tudunk nyújtani ügyfeleink és partnereink számára. Az elmúlt években számos technológiai és IT-fejlesztést hajtottunk végre. Többek között egy 2,5 éves projekt részeként a cégcsoport működését biztosító szakmai rendszerek mindegyike frissítésre kerül. 2016-ban bevezettük saját fejlesztésű WIRE rendszerüket, amely kiszámítja a rakomány felvételi és leadási helye közötti optimális útvonalat, figyelembe véve az üzemanyagköltségeket, a tranzitköltségeket, a megrendelések átfutási idejét, a sofőrök maximális vezetési és minimális pihenőidejére vonatkozó uniós előírásokat, valamint az alvállalkozók alkalmazását. Mindez növeli a rendelkezésre álló kapacitást, és lehetővé teszi a vállalat saját eszközeinek maximális kihasználását. Egy másik ide tartozó projekt a 2013-ban bevezetett, szintén saját fejlesztésű WIPE informatikai rendszer, amely segíti a szabad járműkapacitás és az ügyfelektől kapott megrendelések összehangolását, ami a maximális rakottsági arány eléréséhez szükséges.

 

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1977 személy szerepel adatbázisunkban.

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4703 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:REVOLUTION Software Kft.

A legkeresettebb cégek: