Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


25_digital-television

Gyors ütemben emelkedik a korszerű készülékek aránya, ami a médiafogyasztási szokásokra is kihat; a fizetős tévészolgáltatások piacát kevésbé a bővülés, sokkal inkább a versenyző ajánlatok hajtják.

Hatmillió felett jár a hazai háztartások tévékészülék-állománya – számol be a Magyar Infokommunikációs Jelentés. A BellResearch 2001 óta futó kutatássorozata évente méri fel a lakosság szórakoztatóelektronikai és multimédiás eszközeit, valamint ezek használatáról is átfogó képet ad.

A Jelentés legutóbbi adatai szerint elterjedtségét tekintve a televízió stabilan őrzi első helyét a hírközlési és infokom-eszközök mezőnyében, megelőzve a mobiltelefont, a rádiót, valamint – évről évre csökkenő, de még mindig jókora előnnyel – az internetet és a pc-t. A magyarországi otthonok 98 százalékában található tévé, sok helyütt nem is egy: majd’ minden második háztartásban kettő vagy több készülék is üzemel, átlagosan mintegy 1,6 darab.

 

-
 

 

Tévélaposodás

Az elmúlt években a technológiai fejlődés nyomán a „lapos” tévék kiszorították a piacról a katódsugárcsöves készülékeket. Ezt a trendet a lakosság használatában levő eszközállomány is követi, az élettartamnak és a cserélődési időszaknak megfelelő ráhagyással. Noha a készülékek többsége még hagyományos képcsöves, az lcd-, led- és plazmatévék aránya gyors ütemben nő, összességében már az állomány bő negyedét teszik ki (beleszámítva a második, harmadik készülékeket is). A penetrációs mutató még magasabb, tízből három háztartásban van már lapos tévé. (A led-tévé olyan lcd-tévé, amelyben led adja a háttérvilágítást. A plazmatévé gyártását már az „atyja”, a Panasonic is megszüntette. – A szerk.)

A korszerű készülékek számos új, „okos” funkciót is nyújtanak, ami egyre inkább elmossa a határt a különböző platformok között, mind az eszközök, mind a médiafogyasztási szokások szempontjából. A lapostévék mintegy fele alkalmas képek és filmek lejátszására usb-tárolóról, illetve internetkapcsolattal lehetővé teszi a netböngészést a tévén, így az online filmnézést is. Nem meglepő, hogy a dvd-lejátszók elterjedtsége már nem nő, és a médialejátszók elterjedtsége is stagnál.

ICT-report

Téma: Lakossági tv-multimédia szolgáltatások

Tartalom: tv-készülékek, multimédia-eszközök, filmnézés és -kölcsönzés, paytv, csatornatípusok és -preferenciák; digitális és hd televíziózás, vod, ismeretek és attitűdök, funkciók, igények és árérzékenység; penetráció, piacméret, részesedések; piaci helyzet, trendek, tervek, prognózisok.

Információk: www.ictreport.hu

Szolgáltatások

A magyar háztartások mintegy 82 százaléka a vesz igénybe valamilyen fizetős tévészolgáltatást, legtöbben vezetékes (catv vagy iptv) platformon. A második helyen a műholdas (dvb-s) technológia áll, míg a „fizetős” földfelszíni adás (dvb-t) penetrációja egyelőre alacsony.

A paytv-ellátottság az elmúlt időszakban is nőtt, de a kétezres évek dinamikus növekedéséhez képest jóval lassabban. A piacra nem a bővülés, hanem a szolgáltató- és–vagy platformváltás jellemző. Szereplői értéknövelt szolgáltatásokkal igyekeznek megőrizni a versenyben erodálódó arpu-t (átlagos bevételt egy használótól – a szerk.), így a 2009 utáni stagnáló évek után a szolgáltatói bevételek ismét növekedni tudtak.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2041 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Gáspár László

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4897 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ALEF Distribution HU Kft.

A legkeresettebb cégek: