Menü
25_nyitokep

A vállalatok körében folytatódott a távközlési csomagok térnyerése. A vezetékes szolgáltatások a meghatározók.

Az üzleti piacokon is terjed a távközlési szolgáltatások csomagolása, noha ennek dinamikája jóval kisebb, mint a háztartások esetében – olvashatjuk a Magyar Infokommunikációs Jelentés legújabb elemzésében. A BellResearch 2001 óta futó kutatássorozata pontos képet rajzol a hazai piacokról, és bemutatja a keresleti oldal meghatározó trendjeit.

Az elmúlt évek során az üzleti szegmensben – az 1+ fős hazai cégek és az intézmények körében – az internetelőfizetők aránya lassú növekedést mutat; a mobilhang-penetráció érdemben nem változott, miközben a fixtelefónia penetrációja évről évre csökken. A szervezetek által igénybe vett távközlési szolgáltatások leggyakoribb kombinációja (az esetek harmadában) a vezetékes telefont, a mobiltelefont és az internetet tartalmazza – nem feltétlenül ugyanannál a szolgáltatónál kötött előfizetésekkel.

 

-
 

 

A cégek is kedvelik a csomagokat

A különböző szolgáltatások egy csomagba foglalása ajánlat- és szerződésszinten a lakossági piacokon már régóta a szolgáltatók marketingstratégiájának meghatározó eleme, és az üzleti piacon is terjedőben van – állapítják meg a BellResearch szakemberei. A „bundlinggal” a telítődő piac szereplői igyekeznek minél jobban magukhoz kötni az ügyfeleiket, és szinten tartani az éles piaci versenyben egyre csökkenő arpu-t (az egy ügyfélre eső árbevételt). A csomagolás az ügyfelek számára is előnyös: a kutatási eredmények alapján az egyszerű számlázás, a könnyebb ügyintézés és a csomagolásból adódó árkedvezmények motiválják a legtöbb távközlési döntéshozót. Az ellenérvek leggyakrabban a túlzott függőséggel, a kiszolgáltatottsággal, illetve a hűségidővel kapcsolatban merülnek fel, de összességében is csak keceseknél.

 

Megjelent a mobil a csomagokban

ICT-report

Téma: Távközlési bundling az üzleti piacon

Tartalom: Tartalom: szolgáltatói kapcsolatok; fixtelefónia, mobiltelefónia, internet, adatátvitel, televízió, üzleti kommunikációs és menedzselt szolgáltatások; távközlési szolgáltatáscsomagok elterjedtsége és összetétele, ict bundling, szolgáltatók megkeresései, információszerzés, ügyintézés.

Információk: www.ictreport.hu

Az üzleti piacon a szervezetek közel harmada, mintegy 80 ezer cég és intézmény vesz igénybe valamilyen távközlési csomagot, legyen az „publikus” ajánlat vagy egyedi szerződés keretében igénybe vett szolgáltatáskombináció. Az igénybevételi arány az elmúlt év során az üzleti piac valamennyi szegmensében emelkedett.

A csomagokban továbbra is a vezetékes internet és a fixtelefon a meghatározó, ugyanakkor egyre gyakrabban megjelenik a mobiltelefon és a mobilinternet is a „bundled” megoldások részeként – mutatnak rá a BellResearch kutatói. A távközlési szolgáltatók szemszögéből a csomagok kialakításában az internet és a vezetékes telefon megkerülhetetlen; előbbi szerepét a mobilinternet fokozódó jelenléte tovább erősíti. A mobiltelefon bekapcsolásában azonban szintén komoly és valós igényeken alapuló potenciál rejlik – áll a Jelentésben. Az utóbbi szerepét az is erősíti, hogy a mobilhang és a mobilinternet – a fixhang-költések rovására – egyre nagyobb szeletet hasít ki a távközlési büdzsékből.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2028 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Poór Károly

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4834 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:SERCO Informatika Kft.

A legkeresettebb cégek: