Menü

Kutatási rovatunk új évfolyamában a Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb kutatási eredményeibe nyújtunk bepillantást a BellResearch szakértői elemzésével. Nagyítónk alá elsőként az üzleti internetpiac kerül.

Tizenötödik évadát nyitja idén a Magyar Infokommunikációs Jelentés. A BellResearch kutató- és tanácsadócég 2001-ben indított felmérése a legnagyobb hazai ict-kutatásként éves rendszerességgel ad komplex helyzetképet és szakértő prognózist a lakossági, vállalati és intézményi piacokról. A Jelentés eredményeit, keresleti oldali adatait és objektív elemzéseit a piacok meghatározó szereplői, élvonalbeli és feltörekvő vállalatok, valamint szakpolitikai és szabályozó intézmények használják piacismeretük elmélyítésére és tervezésre. A kutatási eredmények alkalmazását és stratégiába illesztését a BellResearch szakértő tanácsadói testre szabott másodelemzésekkel és vezetői workshopokkal támogatják.

 

-
 

 

Cikksorozatunk új évfolyamában a Jelentés legfrissebb, 2015-ös eredményeibe adnak bepillantást a kutatócég szakemberei, bemutatva az infokommunikáció egy-egy részpiacának aktuális helyzetét és főbb trendjeit. Bízunk benne, hogy e betekintő elemzések nemcsak érdekes és hasznos olvasmányt jelentenek, hanem -- egyfajta szemléletformálásként -- olvasóink figyelmét is a kutatás stratégiai alkalmazására irányítják, és kedvet csinálnak a részletes eredmények megismeréséhez is.

 

ICT-report

Téma: Üzleti internetpiac

Tartalom: internetpenetráció, előfizetések, vezetékes és mobilinternet; bérelt vonal, dsl, kábelnet, technológiai megoszlás; piacméret és -szerkezet, szolgáltatói ügyfélkapcsolatok, részesedések; árérzékenység; ellátottság és állomány, változások, trendek, folyamatok, szakértői előrejelzések.

Információk: www.ictreport.hu

Elsőként a hazai üzleti szegmens internet-hozzáférési piacát vesszük górcső alá. A Jelentés adatai szerint a 10 fő feletti cégek és az intézmények behálózottsága több mint fél évtizede teljes körűnek tekinthető; az üzleti szegmensben az egyedüli kivételt a mikrovállalatok jelentik. Az 1–9 fős cégek hátránya jelentős: közülük minden hatodik nem használja az internetet üzletmenete támogatására. „A lemaradás mértéke önmagában kevésbé jelentene problémát, hiszen öt éve a kisvállalatok is behozták az 50 fő feletti cégeket. Aggasztóbb viszont, hogy a mikrovállalkozások hátránya az elmúlt években alig csökkent, a korábban sem gyors felzárkózás mára szinte megállt”, világít rá Jakab Áron, a BellResearch igazgatója.

Az alacsony affinitás mögött legtöbb esetben az igény hiánya áll. Előre tekintve a demográfiai hatás, a szolgáltatók proaktív értékesítése, valamint a közeljövő szélessávú beruházásai a Digitális Nemzet Fejlesztési Program keretében serkenthetik a mikrovállalati penetráció növekedését, emellett a közvetlen üzleti előfizetések arányának növelése rejt potenciált a szolgáltatók számára ebben a szegmensben, ahonnan a bevételek mintegy kétötöde származik.

A piac technológiai szerkezetét tekintve a dsl súlya a legnagyobb. Az elmúlt évek folytatódó szerkezetváltása, a kábelnet/fttx felé történő migráció és a nagy képernyős (mobilnet-modemes, illetve -kártyás) mobilinternet térhódítása jelentősen csökkentette a dsl részesedését, azonban az üzleti internetpiac szolgáltatói bevételeinek több mint harmada továbbra is itt keletkezik.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2028 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Poór Károly

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4834 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:SERCO Informatika Kft.

A legkeresettebb cégek: