Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


Eseménynaptár

előző hónapkövetkező hónap
03_Abstract_Technology.jpg

Már elég sok paradigmaváltást éltem meg, és azt láttam, hogy igazából senki sem tudta még csak megjósolni sem, hogy mikor töri át a gátat egy új technológia és mikor lehetetleníti el a régi működést. Az átalakulás időszaka ettől függetlenül mindig nagyon izgalmas! Ebben a periódusban többen már tagadják a régi technológiát, mások az újat. Nincs is abban semmi meglepő, hogy kételkedés övezi mind a régit, mind pedig az újat.

Mostanság ez a folyamat játszódik le a digitális transzformációval kapcsolatban is, s látjuk, hogy szűkebb világunk, a hazai média vezetői is öles léptekkel indultak el a digitalizálódás irányába. No és kíváncsian figyeljük azt is, milyen válaszlépéseket tervez a kormányzat a digitalizáció kihívásaira. Nem lehet eleget írni, posztolni, előadást és kerekasztal-beszélgetést tartani minderről, azaz a digitális transzformációról. Vagyis arról, hogyan tudja egy vállalat a termékeit, szolgáltatásait digitalizálni függetlenül attól, mi is az ő iparága. Mert a digitalizációban mindenki érintett! De ennek az evangelizációnak nem szabad csak a kommunikáció szintjén megragadnia, de még csak a digitalizáció során szóba jöhető vadonatúj technológiák ismertetésének és azok alkalmazási módjának szintjén sem. Hanem legalább ennyire arról is kell szólniuk, hogyan lesz a digitalizációból üzleti érték. A vállalat egészénél. Annak minden egyes részlegénél.

Persze ezt a fajta változást nem mindenki akarja, és nem feltétlenül azért, mert például életkorából adódóan vagy nyitottság hiányában nincs a szükséges technológiai tudás birtokában. A digitális szemlélet és tudás hiánya mellett gyakori az is, hogy valaki azért nem áll a digitalizáció pártján, mert nem kimondottan tölti el boldogsággal, ha a vállalat vagy azok részlegeinek működése transzparenssé válik. Arról nem is beszélve, hogy a céges folyamatok digitalizációja során sokan el sem tudják ma még képzelni azt a helyzetet, hogy a munkafolyamatokba például már robotok is involválódnak, netán önállóan döntenek bizonyos kérdésekben, helyzetekben. Ugyanakkor az is legalább ekkora fejtörést okoz nekik, hogy bizony az ügyfélelvárásoknak megfelelően többnyire digitálisan kellene tartaniuk a kapcsolatot, s az ő igényeikre minél gyorsabban, költséghatékonyabban kellene reagálniuk, ráadásul a konkurenseiknél hamarabb.

Vagyis fel van adva a lecke – amire a digitalizáció lehet a megoldás. Persze nem önmagában, hanem annak az összes „kísérő” elemével: a megváltozott cégvezetési és menedzsment módszerek alkalmazásával, új típusú – naná, hogy digitális – üzleti stratégiák kialakításával és egy felgyorsult üzemmóddal. Vagyis a digitalizáció kéz a kézben jár egyfajta céges szemlélet- és kultúraváltással is. Ráadásul mindez komoly idő- és innovációs présben zajlik: a technológia által generált változások lényegesen gyorsabbak, mint ahogy a cégek képesek változni.

A mostani lapszám csordultig van digitális transzformációról szóló írásokkal, amelyekből mind a versenyszféra cégei, mind pedig a kormányzati intézmények végig tudják gondolni, ők hogyan állnak a digitális transzformációval. Rendkívül cifra történeteket lehet hallani, látni, olvasni arról, amikor egy cég nem ébred rá, vagy nem időben ébred rá arra, hogy mindaz a tudás, tapasztalat, amivel addig rendelkezett, bizony elértéktelenedhet… S látható az is, hogy az a cég, amelyik invesztál a digitalizációba, azoknál bizony alaposan meglódul az üzlet és folyamatos szárnyalásban is marad. Aki pedig ezt nem lépi meg, az menthetetlenül lemarad. Néhány vezető ezt így fogalmazza meg „hunglisül”: „az adott cég bizniszét disztruptálják”.

Nos, én még véletlenül sem szeretnék olyan helyzetbe kerülni, hogy annak jeleit lássam, hogy a mi kis médiabizniszünket valaki vagy valami disztruptálja! Igaz, fölöttébb edzettek vagyunk, a mi kiadói világunkat már olyan sok irányból támadták be, hogy annak se szeri, se száma. Az online előretörése, a social media térhódítása vagy az interneten elérhető ingyenes tartalmak, videós kontentek betörése, a digitális formátumú magazinok színre lépése, bloggerek, vloggerek, youtubberek sztárolása miatt kialakult helyzetekkel megbirkózunk – médiaszakmai alapon, no meg a digitalizáció adta eszköztárral.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2028 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Alföldi István

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4835 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:ALEF Distribution HU Kft.

A legkeresettebb cégek: