Menü

Most, hogy az egyik kollégám a digitális prezentáció filozófiájáról írt egy jó kis cikket, eszembe jutott, hogy újságíróként hány unalmas, semmitmondó prezentációt kell(ett) végighallgatnom. Így aztán, amikor (részben) fordult a kocka, és már a mi rendezvényeinkre jöttek prezentálni, no meg azokból okosodni a menedzserek, akkor finoman szólva is volt miből merítenem.

De azért nem gondoltam volna, hogy nem triviális dolog például azt elérni, hogy a rendezvény előtt pár nappal, amikorra kérjük, adják át a kedves szpíkerek a prezijüket és a videobejátszásokat. Tőlünk, prémium kiadótól professzionális szervezést várnak el a támogatók és a konferencialátogatók, amihez hozzátartozik, hogy technikailag is fel kell készülnünk, és figyelembe kell vennünk az adott rendezvényhelyszín sajátosságait is. Talán ma már csak ritkán kell megharcolnunk azért, hogy ezt fogadják el, és ne próbálkozzanak a rendezvény napján a technikuspultnál egy új vagy módosított prezit felszuszakoltatni a technikus kolléga notebookjára. Ott is előrelépést tapasztaltunk, hogy az előadók többsége – érkezzen az államigazgatásból vagy a versenyszféra bármely nagy cégétől – elfogadja, hogy egy koncepció köré épülő rendezvény arculati elemeinek megfelelően tálalja a mondandóját: formálisan az általunk készített prezentációs sablonban, tartalmilag pedig megteremtve a kapcsolatot a koncepcióval. És most már azon sem háborognak, hogy egy ITB-rendezvény előtt egyfajta kontrollt kell gyakorolnunk az előadandó prezentációja fölött. No persze nem szakmai szempontból, hanem kommunikációs aspektusból, hogy véletlenül se legyen reklámszagú még a szponzor előadása sem.

Persze a gondos felkészülés és előkészületek még nem jelentik azt, hogy minden szempár az előadóra szegeződik majd. Volt szerencsém pár zseniális előadóhoz külföldön, akik valósággal lebilincselték a figyelmem. Na ilyenkor aztán nehéz volt független újságíróként nem rajongva írni az elhangzottakról. De itthonról is őrzöm pár olyan keynote előadás emlékét, melyek hatással voltak újságírói mivoltomra (is). Azt hiszem az ITB eventjein is biztosan van minimum egy olyan előadó, akit kiállása, mondandójának interpretációja, tartalma és fajsúlya biztosan a karizmatikus előadók sorába emel. Ha ilyen előadó(ka)t hallgatok, néha félelmetes az a csend, amit ilyenkor megtapasztalok. S az event szervezőjeként azt gondolom, ennél pozitívabb visszajelzésre nincs is szükségem.

Az is nagyon izgalmas, ahogy a konferencialátogatók akaratlanul is véleményt mondanak egy-egy előadóról, nem kell ahhoz kérdőívekben értékelniük őket: ha kíváncsiak rá, bemennek meghallgatni, ha pedig érdektelen a mondandója távoznak a teremből. Persze adódhatnak ebből kellemetlen helyzetek is, előadóként nehéz lehet szembesülni mindezzel, akár a saját előadásra nézve, akár a többiekével összehasonlítva. Az event szervezője sem boldog ilyenkor, mert neki jut a hálátlan feladat: visszajelzést kell adnia az előadónak, aki ezt természetesen a személyiségjegyének megfelelően kezeli.

A nemrég lezajlott Human Hungary konferenciánk kapcsán még frissek az előadók prezentációval kapcsolatos élményeim. De azt már most tudom, hogy ezen tapasztalatokat is beépítem a következő nagy eventükbe: az „INSIDE ITB 2017 – HOT-AIR BALLOON”-ba, amely szeptember 5-én lesz a Budapest Music Centerben.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 1983 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Hesz László

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4718 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:HRP Europe Kft.

A legkeresettebb cégek: