Menü

Kiemelt témánk

Feliratkozás


03_1.jpg

Ha a fenti állítás bekövetkezik, akkor a hazai IT-telco piac meghatározó médiumaként, a nemzetközi trendek mentén nekünk ezt kutya kötelességünk követnünk! Magyarul, lesznek strukturális változások, és ezek mentén a kreatív koncepciók is megújulnak. Február 5-től az ITBUSINESS magazinnál, február 19-től pedig az ITBEHAVIOUR-ből BEHAVIOUR-rá avanzsáló kiadványnál láthatják az olvasók a piac által megkövetelt változásokat.

Ha az ember egy picit is nyitott szemmel jár, akkor látnia kell, hogy fiatalodik az olvasói célcsoport és a hirdetői kör. Persze a zsigeri érzés ahhoz kevés, hogy ez alapján biztonsággal „felforgassunk” egy amúgy jól és rentábilisan működő kiadványt. De ahhoz elegendő, hogy egy komoly médiaszakmai háttérrel rendelkezői csapatnak kiadja a feladatot: készítsenek célcsoport-elemzést. Így tettünk mi is. A megérzések pedig nemcsak beigazolódtak, hanem igen cizellált eredményt adtak mindkét magazin esetében.

Az ITBUSINESS esetében például kiderült, hogy az IT-telco szektor döntéshozói körében a legnagyobb erőt ma már az 1973–1984 között születettek képviselik. Elképzelhető, hogy nem mindig ők az első számú döntéshozók a cégnél, mégis a befolyásuk egyértelműen meghatározó. Ennél a 35–46 év közötti korosztálynál elsősorban az uralkodó és az önmegvalósító személyiségjegyűek kerülnek fókuszba, akik többnyire férfiak és Budapesten élnek, vagy a karrierjük miatt igencsak kötődnek a fővároshoz. Ráadásul van nemzetközi látásmódjuk és nemzetközi kapcsolatrendszerük, sokat utaznak, nemcsak magánemberként, hanem a különböző kontinenseken fellelhető üzleteik miatt is.

Ők azok, akiknek saját vállalkozásuk van, vagy menő ex-startup cégek tulajdonosai, esetleg nemzetközi cégek első számú vezetői, a menedzsment tagjai. Ennek a generációnak a legfontosabb tartalmi elvárása egy prémium magazinnal szemben az, hogy kapjon belőle networking orientációt, az elért eredményeit, sikereit megismertethesse másokkal és ő is követhesse mások sikertörténetét a magazinon keresztül. De mint minden médium esetében, nekünk is megvan a magunk másodlagos és harmadlagos célcsoportja. Előbbihez az elmúlt három-négy évben előtérbe kerülő 23–34 éves uralkodó generáció szülöttei, utóbbiba pedig a 47–58 év közötti professzionalista menedzserek tartoznak.

 

Mindebből tisztán látszik, hogy az ITBUSINESS magazin tartalmának olyannak kell lennie, hogy az azt olvasók, illetve az abban hirdetők büszkén tudjanak státuszt mutatni; láthassák a többi menedzser karrierjének épülését; stratégiai és üzletfejlesztési szinten olvashassanak olyan információkat, melyeket a mindennapi üzletükbe át tudnak ültetni; illetve kapcsolatteremtésre, kapcsolatbővítésre is alkalmas legyen ez a platform. Nagyon fontos, hogy ezt cégmérettől független, az egyenlő esélyek megteremtése mellett, vállalatméret szerinti felosztásban tudjuk megtenni.

 

S ha már egyszer kielemeztettük az ITB technológiai vonalához tartozó célcsoportot, akkor a humán irányunk esetében is megtettük mindezt. Már csak azért is, hogy ha elhagyjuk az IT-t a BEHAVIOUR elejéről, akkor erre a minden bizonnyal jelentősen módosuló célcsoportra még inkább rá kell készülnünk. Bár azzal tisztában vagyunk, hogy bármilyen jelenlegi HR-fókuszú lap – amely az HR-büdzsékből vagy az HR-részlegnél lévő kommunikációs büdzséből táplálkozik – fő célcsoportja az ugyancsak az 1973–1984 között született (önmegvalósító), túlnyomó részben budapesti központokban, cégeknél vagy nagyobb, vidéki termelőcégénél dolgozó női menedzserek. Ők azok, akik mára első számú döntéshozókká váltak mind nemzetközi, mind hazai céges környezetben. Akadnak olyan vállalatok, ahol az 1961–1972 között született (professzionalista) generáció egy-egy „arca” megmaradt vezetőnek, de az ő döntéseikre is jelentős hatással vannak a fiatalabb generációs menedzserek, hiszen jó szakemberként bevonják a kollégákat, a modern tudást a munkába. A legnagyobb kihívást azonban az 1985–1996 között született (uralkodó) menedzserek jelentik az HR-típusú költésekért versenyben lévő cégeknek, így nekünk is. Ők jelenleg nem első számú vezetők az adott cégnél, de dominanciájuk és friss tudásuk miatt meg tudnak vétózni már eldöntött dolgokat, vagy képesek módosítani a felettük lévő szinten meghozott döntéseket. Ők így teszik hatékonyabbá cégük HR-munkáját. Így nekünk a tartalom felépítésénél fontos szempont, hogy ezen feltörekvő fiatal menedzserek számára speciális, valódi szakmai tartalmat adjunk. Számukra fontos a dizájn is, mert ők sokszor helyezik a hangsúlyt az HR „játékos” voltára. Azt vallják, hogy a HR-t szeretniük kell az embereknek, így bármilyen komoly döntéseket is hoznak a munkavállalók sorsáról, a színes, modern küllem elengedhetetlen számukra. Ergo dizájnban a mi számunkra is.

 

Megváltozott a média világa, főként a menedzsereknek szóló kommunikációs csatornák kapcsán. Mivel az event jelentősége megnőtt az elmúlt években, ezért a jó print termékeknek is valamilyen módon az események koncepcióját kell felmutatniuk. Ez pedig nem egyszerű feladat. Azt hiszem, az elkövetkező hetekben nem fogunk unatkozni, hogy mindazt, amit a célcsoport-elemzés felszínre hozott, átfordítsuk konkrét cikkekre és layoutra.

Talán mindebből azért az kiolvasható, hogy az ITB-t továbbra is a technológia és a humán vonal kettőse jellemzi majd. Vagyis ez a kettősséget továbbra is konzekvensen végigvisszük a média-portfóliónk minden egyes elemén: februártól a megújult struktúrában és vadonatúj kreatívval a print lapokban, hamarosan az online-on, a social media megjelenésekben és a díjainkban, az eventjeinkben pedig az ITBusiness&Technology konferencia koncepciójában szép csendben, mindezek előfutáraként már el is indult.

Rovatok

Karrierszkenner

Kíváncsi, hol dolgozik egykori kollégája, üzleti partnere?
Szeretné, ha az ön karrierjéről is hírt adnánk?

Böngésszen és regisztráljon!

Jelenleg 2074 személy szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:Zákai Emõke

A legkeresettebb emberek:

Cégszkenner

Melyek az ict-iparág legfontosabb cégei?
Melyek a fontosabb felhasználók más iparágakból?

Regisztrálja cégét Ön is!

Jelenleg 4960 cég szerepel adatbázisunkban.
Az utolsó regisztrált:EcoSim Kft.

A legkeresettebb cégek: